Придобиването е част от по-голяма сделка с Verizon Media Group
BuzzFeed придобива HuffPost като част от по-голяма сделка с Verizon Media Group, съобщиха двете компании. Verizon Media, която купи HuffPost като част от сделка с AOL през 2015 г., ще стане миноритарен акционер на BuzzFeed. Verizon Media, която също притежава Yahoo и TechCrunch, се съгласи на сделка за обединяване на съдържание.
Главният изпълнителен директор на BuzzFeed Джона Перети е съосновател на HuffPost през 2005 г., когато стартира като The Huffington Post. Подобно на BuzzFeed, съименникът, създаден от Ариана Хъфингтън, се издига до популярност за бързо разпространение на новини за дигитална аудитория.
„Все още живо си спомням нощта, в която стартирахме HuffPost, и вълнението от превръщането му в основен новинарски сайт през онези ранни години. Но ние не купуваме HuffPost поради неговото славно минало или моята лична връзка; ние преследвахме тази възможност, защото сме развълнуван от бъдещето на HuffPost и целия потенциал, който трябва да продължи да определя медийния пейзаж през следващите години“, написа Перети във вътрешна бележка, видяна от CNN Business.
Перети ще запази ролята си на главен изпълнителен директор и ще управлява обединената компания, но HuffPost ще работи като собствена марка и ще започне търсене на нов главен редактор. Позицията, първоначално заемана от Хъфингтън, е вакантна, откакто Лидия Полгрийн напусна, за да стане част от Gimlet Media през март.
В отделен имейл до персонала главният редактор на BuzzFeed News Марк Шофс заяви, че новият главен редактор ще се отчита на него. „Ще обмисля основните стратегически решения, но няма да участвам или да се фокусирам върху ежедневни редакторски решения в HuffPost“, пише Шофс. „Също така ще бъда точка за контакт с ръководството за новинарските дивизии в компанията. Но основната ми работа е и ще остане „Водещи новини“ на BuzzFeed.“
Сделката е последната от поредица придобивания между компании за дигитални медии, тъй като те се конкурират за рекламни приходи срещу технологични гиганти като Google и Facebook. Миналия септември Vox Media придоби New York Media. На следващия месец Vice Media придоби Refinery29, припомня CNN.
Слухове, че Verizon Media иска да продаде HuffPost, се вихрят през последната година. FT съобщи миналия октомври, че Verizon търси купувачи. Компанията бе продала Tumblr предишния месец. По-късно изпълнителният директор на Verizon Media Гуру Гоурапан развенча този слух и заяви, че Verizon не продава HuffPost.
„Стратегията на Verizon Media се е развила през последните две години, за да се съсредоточи върху основните ни силни страни - реклами, търговия, съдържание и абонаменти“, каза Гоурапан в изявление за сделката. „Създадохме мощна екосистема, изградена върху надеждна мрежа, която предоставя цялостно изживяване за потребителите и рекламодателите. Партньорството с BuzzFeed допълва нашата пътна карта, като същевременно ускорява нашата трансформация и растеж.“
Подобно на много медийни организации, работещи на фона на пандемията, BuzzFeed въведе мерки за намаляване на разходите, включително съкращения. Но по-рано този месец Перети каза на служителите, че компанията очаква да постигне рентабилност.