четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6578 прочитания

    Световната ритейл група Schwarz откри IT хъб в България

    Новото дружество обединява опериращите в България Kaufland Service и Lidl Digital
    04 декември 2020, 10:22 a+ a- a

    Михаил Петров, главен изпълнителен директор на Schwarz IT България

    Световната ритейл група Schwarz обяви, че открива първия си голям IT хъб в България. Технологичният център Schwarz IT България, заедно с останалите IT центровете на групата, ще обезпечава дейностите на Schwarz. Той ще обслужва и предоставя IT решения на четирите подразделения на ритейл групата – компанията за рециклиране Pre Zero, компанията за производство Schwarz Produktion и познатите и в България конкурентни търговски вериги Lidl и Kaufland.

    Как се стигна до откриването на Schwarz IT България и какви са плановете на компанията?

    „Schwarz IT България се създава от съществуващите структури Kaufland Service - 100% дъщерно дружество на Kaufland, в което към момента работят около 250 специалисти, и от Lidl Digital с 65 души екип, който е част от Lidl България“, обясни Михаил Петров, главен изпълнителен директор на  Schwarz IT България на виртуална пресконференция.  

    Сред целите за развитие на технологичния хъб е в следващите 3 години екипът от близо 320 души да се разшири с минимум още 100 работни места. Още в първите два-три месеца от създаването на Schwarz IT България в компанията работа са започнали 43 души, уточни Петров.

    Дружеството е първият голям технологичен хъб на световната ритейл група Schwarz, открит като част от глобална стратегия за обособяване на IT центрове в ключови точки по света. Основният фактор за избирането на България като локация за създаването му са отлично подготвените кадри в сектора, отбелязаха от мениджмънта на компанията.

    Защо Schwarz избра България за своята първа IT фирма извън Германия?

    „Горди сме, че група Schwarz избра пилотният IT хъб извън Германия да се реализира именно в България. Това е голяма атестация за страната ни като IT дестинация. Нашата основна цел ще бъде да предоставяме технологични услуги за групата Schwarz с висока добавена стойност. Две лични мисии, на които ще се посветя, са да стимулирам завръщането на българи IT специалисти в страната и да стимулирам развитието на жените в технологичните професии“, каза Михаил Петров.

    Само към момента на стартиране на компанията в страната са се завърнали дванадесет IT специалиста с доказани професионални компетентности. Близо 40% от всички над 300 служители са жени, представени и на висши ръководни позиции.

    Екипът е структуриран в 6 направления: IT разработки, развитие на онлайн бизнеса на Lidl по света, инфраструктура, поддръжка от второ и трето ниво, облачни услуги и Big data.

     

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 2 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 3 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам
    преди 19 часа
    България е 1-ва в Европа по брой заети жени в технологичния сектор
    36% са момичетата в училищата с професионални направления „Компютърни науки“, „Приложна информатика“ или в профил „Софтуерни и хардуерни науки“
    преди 19 часа
    IWG добави 867 нови локации в световен мащаб през 2023 г.
    Тенденцията бизнесът да се насочва към хибридни работни решения набира скорост, като IWG договаря почти двойно повече локации в сравнение с 2022 г.
    преди 20 часа
    ЕП прие директивата относно работата през платформа
    За първи път се въвежда регулация за използването на алгоритми на работното място