Sony Corp ще купи анимационния бизнес Crunchyroll на AT&T Inc за $1,175 млрд., съобщиха двете компании. Японският конгломерат за електроника има за цел да подобри бизнеса си със забавно съдържание и разпространение, коментира „Ройтерс“.
Сделката ще даде на Sony достъп до 3-те милиона абонати на Crunchyroll в над 200 държави и региони, което ще помогне на компанията да се конкурира по-глобално с развлекателни гиганти като Netflix.
Sony’s Funimation Global Group, американски дистрибутор на анимация с 1 милион платени абонати ще притежава Crunchyroll, понастоящем част от сегмента WarnerMedia на AT&T.
AT&T се стреми да си осигури приходи от несъществените си активи, откакто изпълнителният директор Джон Станки пое поста през юни. Последната сделка ще му позволи да инвестира в други фокуси на WarnerMedia, включително създаване на съдържание и игри.
Средствата ще бъдат изплатени при приключването на сделката, уточниха от двете компании.
Sony стимулира бизнеса с игри и развлечения съгласно стратегията на главния изпълнителен директор Кеничиро Йошида за увеличаване на периодичните потоци от приходи, които намаляват въздействието на променливите цикли на продажби на хардуер.
Sony купи Funimation през 2017 г. за около $143 милиона. Бизнесът с анимации процъфтява с рекордния успех на японския анимационен филм „Убиец на демони“ - ко-разпространяван от музикалната единица на Sony Aniplex Inc. Филмът ще тръгне в САЩ в началото на 2021 г. Той ще бъде разпространен от Funimation, съвместно притежавана от Sony Pictures Entertainment Inc и Aniplex.