Санкцията бе наложена за използване на бисквитки за проследяване без съгласието на потребители
Френската комисия за защита на личните данни (CNIL) глоби Google и Amazon общо 135 млн. евро за използване на бисквитки за проследяване без съгласието на потребителите.
Технологичният гигант получи най-голямата глоба – 100 млн. евро за използване на технологиите за проследяване в Google.fr. Amazon получи санкция в размер на 35 млн. евро. за същите практики на Amazon.fr.
Регулаторът проведе задълбочено разследване на двата сайта и откри, че бисквитките биват сваляни автоматично на устройствата на потребители при посещението на сайтовете. Това е в разрез със закона за опазване на личните данни във Франция.
При случая с Google Комисията откри три нарушения на условията за искане на съгласие за използване на подобни технологии. Amazon бе обвинена в две нарушения.
„Тъй като тези бисквитки не могат да бъдат положени на устройствата на потребители, без първо да бъде поискано тяхното съгласие, комитетът определи, че компаниите не са изпълнили задължението си според член 82 от Закона за защита на личните данни“, е записано в административния акт.
Комисията заключи още, че информацията за бисквитките, която сайтовете предлагат на потребители, не е адекватна.
Съгласно френските и европейските закони потребителите на сайта трябва да бъдат информирани и впоследствие да бъде поискано съгласието им, преди технологиите да бъдат използвани.
В случая с Amazon Комисията определи, че банерът, който се появява и след това изчезва при посещение на сайта, не отговаря на изискванията за искане на съгласие. Причината е, че банерът не посочва използването на бисквитки за проследяване на реклама и не предоставя възможността за искане на съгласие или предоставяне на отказ.