понеделник, 29 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1081 прочитания

    Над 45% ръст на платформите за онлайн магазини

    Домейните в зоната .shop се увеличават с над 50% спрямо 2019 г.
    18 декември 2020, 13:44 a+ a- a

    Отиващата си 2020 година беше трудна за бизнеса, а една от малкото позитивни тенденции е ръстът при електронната търговия както у нас, така и по света. Новите инсталации на платформи за онлайн магазини през 2020 г. са нараснали спрямо 2019 г. с 45,5%. Това показват данните на българската хостинг компания СуперХостинг.БГ. Статистиката обхваща само проектите, които използват платформи с отворен код и хостинг услуга за изграждане на електронни магазини, без да се включват магазините, направени на SaaS платформата Shopiko и custom разработките. Най-силните месеци за изграждане на нови онлайн магазини с CSM са били октомври и ноември, следвани от септември и април.

    Най-предпочитаната платформа за изработка на сайтове за онлайн продажби през тази година е бил безплатният плъгин WooCommerce на системата с отворен код WordPress. 70,9% от новите проекти през 2020 година са създадени с него. На следващо място по интерес са платформите OpenCart (19,4%), PrestaShop (7,3%), Joomla/Virtuemart (1,3%), osCommerce (0,7%), както и Magento с 0,4%.

    „Макар и първоначално да не е създадена за целите на електронната търговия, системата WordPress вече се наложи като предпочитана и в този онлайн подсегмент. Всичко това се дължи на богатата екосистема от разширения и международната общност от експерти, които я развиват и поддържат. Нашият екип инвестира много в поддръжката на тази платформа и днес разполагаме с изключително добри експерти в областта на WordPress. През 2020-та година близо 80% от всички сайтовете при нас, които използват CMS (система за управление на съдържанието), са изградени именно с WordPress и ние можем да предложим пълноценна поддръжка на всеки един от тях. Отдавна екипът ни не обслужва само и единствено казуси, свързани с работата на хостинг услугите. Днес преобладаващите въпроси, постъпващи в екипа на Техническа поддръжка, са свързани с работата на различни приложения и тяхната поддръжка“, посочва Любомир Русанов, управител на СуперХостинг.БГ.

    Ръст има и при новите магазини, създадени с платформата Shopiko на хостинг компанията. Те са се увеличили с 18,4% спрямо 2019 г. Най-силен е бил интересът към създаване на нови магазини с нея през април, следван от ноември и октомври.

    Данните за изработката на нови онлайн магазини се подкрепят и от статистиките за новозакупените домейни, подходящи за такива сайтове. При домейните в зоната .shop ръстът през 2020 г. спрямо предходната година е впечатляващите 52,3%. Любопитно е също, че употребата на думата „shop“ като част от името на домейните през посочения период се е увеличила с 29,8%. За сметка на това изглежда, че „store” не е особено привлекателна ключова дума за българските онлайн търговци. Закупуването на домейни в зоната .store отчита спад от 11,4% през 2020 спрямо 2019, а при тези, включващи думата „store” - спадът е 3,6%.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    От 1 май: Нова самолетна линия ще свързва Истанбул със София
    Нискотарифната Pegasus Airlines ще има полети 3 пъти в седмицата
    преди 2 часа
    Изкуственият интелект има потенциал да революционизира научните открития
    Нуждаем се от нов Европейски институт за изкуствен интелект в науката, съветват академиите Европейската комисия
    преди 3 часа
    Fitch потвърди рейтинга на България
    Липсата на стабилно правителство и потенциално дългите преговори за съставяне на коалиция биха могли да забавят влизането в еврозоната след 2025, предупреди агенцията
    преди 4 часа
    Летище София с нов безмитен магазин
    Той е най-големият за безмитна търговия в България
    26 април 2024, 14:45
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР