петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    818 прочитания

    Zoom планира да набере $1,5 млрд. чрез повторна продажба на акции

    Цената им е 10 пъти по-висока в сравнение с първичното публично предлагане
    13 януари 2021, 10:04 a+ a- a

    Zoom заяви, че планира да събере $1,5 млрд. при вторична продажба на акции, оценявайки своите акции 10 пъти над стойността им при дебюта през 2019 г., предаде CNBC.

    Компанията за видео чат, която бе основен бенефициент на бума на отдалечена работа по време на пандемията, приема цена на акция от $337,71, показват данните при затварянето на пазарите в понеделник (11 януари). Zoom стана публична преди по-малко от 2 години, продавайки акции по $36 за брой. Компанията очаква да продаде около 4,4 милиона нови акции.

    Zoom се възползва от нарастването на инвеститорския интерес, след като акциите се утроиха през миналата година, когато водещият продукт на компанията стана популярен по целия свят. Zoom вече е на печалба, но продажбата на акции ще попълни баланса ѝ. Към октомври компанията разполага със $730,5 милиона кеш и еквиваленти, спрямо $283,1 милиона през януари.

    С пазарна капитализация от близо $100 милиарда, Zoom има собствения капитал за извършване на значителни придобивания.

    Вторичната продажба ще осигури капитал за комбиниране на пари и потенциално ще направи сделките по-привлекателни. Zoom заяви, че планира да използва парите за оперативни разходи и капиталови разходи и „може също да използва част от нетните приходи за придобивания или стратегически инвестиции в допълващи се бизнеси, продукти, услуги или технологии“.

    Докато оценката на Zoom се е увеличила 10 пъти от IPO-то ѝ до момента, компанията е далеч от най-високата си стойност. Откакто достигнаха връх от $568,34 в средата на октомври, акциите на Zoom спаднаха с над 41%, като понесоха най-големия си удар заради докладите, че ваксините Covid-19 са били високо ефективни и ще бъдат широко разпространени.

    Ръстът на приходите на Zoom е надхвърлил 350% през последните две тримесечия, а в последния си отчет за печалбата през ноември компанията заяви, че ръстът на фискалното четвърто тримесечие ще достигне 330%. До средата на годината растежът се очаква да се забави драстично, тъй като компанията трябва да се справи с вероятността хората да се върнат в офиса.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 часа
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 13 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 17 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 18 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 19 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам