сряда, 27 януари 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    888 прочитания

    Банкя, Горна Баня и Лозен са новите локации на пазара на луксозни имоти

    Фокусът на заможните хора се измества от придобивки като автомобили, яхти и бижута към инвестиции в дома и личното пространство
    13 януари 2021, 15:38 a+ a- a

    След временното „замръзване“ през пролетта на 2020 г., пазарът на луксозни имоти у нас показва устойчиво развитие. Данните на агенцията за луксозни имоти Unique Estates сочат ръст на запитванията и сделките през летните месеци и есента. Обемът на транзакциите доближава миналогодишните нива. Единствено в сегмента над 1 млн. евро има спад на транзакциите, тъй като хората, които могат да си позволят подобни имоти, очакват намаление на цените, поясняват от компанията.

    Нарастващото търсене на къщи с голям двор в околностите на София насочва вниманието към нови локации, които до момента са били извън полезрението на купувачите - Банкя, Горна Баня и Лозен. С появата на по-големи жилищни проекти и самостоятелни имоти от висок клас тези райони все по-видимо привличат клиентите, интересуващи се от извънградски имоти с повече пространство и уединение.  В някои случаи купувачите се насочват и към по-отдалечени локации, но с добър достъп, като голф игрищата в Правец и Разлог. 

    Интересът е към къщи с голям двор, самостоятелни или в рамките на затворени комплекси. Има търсене и на парцели за строителство, но с квадратура над 3 дка. Желанието на хората, които купуват подобни имоти, е да си подсигурят място, където да избягат от града в случай на ново затваряне, поясняват от Unique Estates. В други случаи целта на покупката е да се смени апартаментът с по-голям, за да има повече пространство за обитателите му. При наемите се налага тенденцията за удължен престой – много често договорите са за сезонно ползване, например за 6 месеца.

    „Промяната в ежедневието на по-заможните купувачи се отразява пряко върху изискванията им към жилището. Задължително става условието то да разполага с кабинет, особено при хората от корпоративния сектор. Клиентите държат също на обособена кухня и достатъчно лично пространство за всеки член на семейството. Модерните жилища отворен тип поетапно се трансформират в такива с по-обособени площи”, допълва Весела Илиева.

    Скорошно проучване на Luxury Portfolio International за нагласите на заможните потребители откроява подобни тенденции и в глобален план. Участниците в него смятат, че личните пространства стават по-ценни от споделените, тъй като на много хора им се налага да работят, комуникират или учат от вкъщи. Това води до оптимизиране на помещенията в дома според нуждите на членовете на семейството. Например, лесни за пренареждане пространства се използват по различно време за учене онлайн, художествени занимания, индивидуални хобита и др. Все по-търсени стават удобства като домашния фитнес, офис или басейн, които също създават различни опции за повече лично пространство на потребителите. Съответно, липсата на достатъчно пространство е основната причина, поради която продавачите искат да се преместят в нов дом. 

    С ограничените възможности за пътуване и социален живот фокусът на заможните хора се измества от лайфстайл придобивки (автомобили, яхти, бижута) към инвестициите в дома и личното пространство.  

    Според Весела Илиева подобни нагласи се наблюдават и на българския пазар. По думите ѝ през последните месеци се наблюдава интерес не само към покупки с цел задоволяване на жилищни нужди, но и към такива за инвестиране на спестявания.  

    „Новото строителство е сегментът, който привлича много спестявания. Хората влагат парите си в такива имоти, тъй като се плаща разсрочено по време на строителството и първоначално трябва да направят само една вноска. Такива купувачи традиционно се насочват към затворени комплекси, както и към луксозните квартали на София – Изток, Лозенец, Иван Вазов, Витошката яка, Център“, изброи Весела Илиева. 

    Според нея пазарът на луксозни имоти в момента е по-предвидим в сравнение с първата половина на годината. За разлика от пролетта, при новите ограничителни мерки купувачи и брокери са много по-подготвени, реагират спокойно на ситуацията. Развитието около ваксините за болестта също прави пазара по-предвидим и реакциите – по-балансирани. Прогнозите за 2021 г. са за стабилен в ценово отношение пазар и разумни очаквания от страна на купувачи и продавачи. Тъй като ограниченията за пътуване не се очаква да отпаднат веднага, основен двигател на сделките ще остане местното търсене.  

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 13 часа
    Заведенията ще отворят врати на 1 март
    Нощните заведения ще отворят 15 дни по-късно, ако епидемичната обстановка го позволява
    преди 14 часа
    Скоро пристигащите във Великобритания ще трябва да се изолират в хотел
    Престоят ще е задължителен и за собствена сметка
    преди 14 часа
    Google преобразува някои от офисите си в центрове за ваксинация
    В усилията за ваксиниране на максимален брой хора се включиха още Amazon и Microsoft
    преди 15 часа
    И преподавателите в университетите ще бъдат тествани за коронавирус
    Целта е да се провери степента на разпространение на COVID-19 в цялата образователна система в страната
    преди 16 часа
    Удължават извънредната епидемична обстановка до 30 април
    Два варианта за отваряне на заведенията разисква кабинетът