сряда, 01 февруари 2023   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    11717 прочитания

    Бизнеси в облака

    Вижте интервю с Пол Стронг - Главен технически директор на VМware за Европа, Близкия изток и Африка за Economy.bg
    05 юли 2012, 18:37 a+ a- a

    Пол Стронг е Главен технически директор на VМware за Европа, Близкия изток и Африка. Той осъществява връзката между централния технически офис на корпорацията с отделните й подразделения, партньори и клиенти от тези райони. Признат е за лидер в Cloud и Grid технологичните общности и редовно изнася презентации и пише статии по темите. Той е секретар на Борда на директорите на Open Grid Forum (OGF), а в периода 2006-2008 е и негов председател. Главният технически директор на VMware е съпредседател на работната група OGF Reference Model.

    Пол Стронг участва в консултативните бордове по технически въпроси на редица компании и проекти - от малки стартиращи предприятия до устойчиви бизнеси и  държавно финансирани консорциуми. Той е бил Главен аналитик в eBay, където е отговарял за проучванията на компанията в областта на големите разпределени системи (включително Cloud и Grid) и тяхното управление. Преди да се присъедини към eBay Пол Стронг участва в проектирането, а понякога и в разработването на различни софтуерни системи, някои от които са Sun Solaris Containers и продуктите N1, мащабни B2B системи за електронна търговия и големи разпределени системи за управление и контрол.

    Пол Стронг има бакалавърска степен по физика от университета в Манчестър, Англия.През малкото свободно време, което има, свири на китара и записва музика с групата си Fractal.

    Защо VМware инвестира в България и оправда ли се инвестицията?

    Г-н Стронг, през 2007 американската компания VMware купи Sciant. Защо решихте да инвестирате в България?
    Ние сме в България поради няколко причини. Първата е, че тук има добра инфраструктура, и втората - подходящите хора. Нещата са прости. Ние търсим начин да разширим бизнеса си и търсим места, които предлагат едновременно добра инфраструктура, която подпомага бизнеса ни и талантливите хора.

    Освен в САЩ и България къде другаде имате представителства?
    Офиси, които се занимават с Research and Development (проучване и развитие), имаме в няколко локации, но България е вторият най-голям център извън САЩ и централният ни офис в Пало Алто, Калифорния. Имаме локации в Индия, Китай и по-малки групи във Великобритания, Франция и Австралия.

    След пет години присъствие в България какви са вашите наблюдения? Разви ли се представителството ви тук според очакванията ви и оправда ли се инвестицията ви?
    Ние сме изключително щастливи с българския офис и сме дали голяма автономност на екипа по отношение на продуктите, които се развиват тук. Ние растем с 25 процента на годишна база всяка година, откакто сме инвестирали тук.  Наистина сме щастливи, че имахме възможност да привлечем много добри служители. Хората са много щастливи да работят за нас, като съдим по високото ниво на задържане на служителите. Те са изключително продуктивни и ние увеличаваме количеството работа и наемаме нови хора.

    Компанията се занимава с виртуализация. Кажете най-общо какво представлява това?
    Виртуализацията представлява нещо просто. Това е софтуер, който разделя приложенията и услугите от лежащата под тях физическа инфраструктура. Компанията има набор от възможности по отношение на това какво прави със своите приложения. Тя има възможност да използва голям брой приложения на много по-малък брой сървъри и по този начин спестява пари. С технологията по виртуализация може да се автоматизира доставката на приложения и услуги. В миналото би отнело часове, за да бъде стартирано нещо, и месеци да бъде поръчан или купен хардуер. Сега с виртуализацията това се случва веднага и отнема минути. Времето да започнете да използвате ценни услуги е много, много по-кратко. В същото време можете да местите приложения. Може да ги местите между дата центрове и в облака.

    Какво представлява виртуализацията и как технологиите промениха бизнеса?

    Вие изброихте предимствата на виртуализация, но любопитно е доколко компаниите са склонни да се доверят и да използват подобни иновативни решения?
    Ползите са толкова значителни, че тази технология се възприема изключително бързо. Има две основни предимства, за които вече споменах. В миналото това, което се случваше, е, че едно приложение беше свързано с един компютър. Сега виртуалните машини позволяват на един компютър да бъдат вързани много приложения, което спестява много пари. Също така приложението може да бъде доставено много, много по-бързо. Което прави компаниите изключително гъвкави в доставянето на нови услуги и тяхното маркетиране. Освен това дава по-голяма надеждност, защото ако нещо се счупи и трябва да бъде поправен хардуерът, можем да преместим приложението на друг компютър и всъщност клиентите никога не виждат нищо счупено. След като компютърът бъде поправен, приложението може да бъде върнато. Всички тези предимства водят до масовото навлизане на тази технология. Помислете си за доверието. Ако погледнем ситуацията днес, през 2011 повече от 50 процента от всички приложения стартирали на x86 (компютърна архитектура) в дата центровете използват виртуални машини. И повече от 81% са виртуални машини на VMware. Така че някъде около 40 процента от приложенията, които работят върху x86, разчитат на нашия софтуер.

    В кои държави компаниите са най-иновативни и използват такива решения?
    Ние виждаме, че тези технологии се прилагат глобално, във всяка отделна страна. Ако погледнем компаниите в класацията на Fortune 500, около 99% използват виртуални машини. Всеки един департамент от правителството на САЩ използва виртуални технологии. Това, което е различно в отделните държави, е доколко е навлязла виртуализацията. Има определени държави, като Австралия например или Израел, където процентът на компаниите, които използват виртуализация, е 80%. Те напредват много, много бързо. Други държави са по-бавни в този процес, като причините са различни.  

    Технологиите се променят много бързо. От Ваша гледна точка кои са най-фундаменталните промени и как те промениха бизнеса?
    Cloud computing (технология в облака) не е просто нова технология, а фундаментално нов бизнес модел. Услуга, която позволява сами да конфигурирате това, което ви е необходимо, моментално да получите услугата и да платите само за това, което наистина използвате. Това никога не сме го имали преди. Преди купувахме хардуера и софтуера и го слагахме в дата център или аутсорсвахме този процес към други компании, които купуваха този хардуер за нас, правеха софтуера и го управляваха. Сега процесът се доближава много до услугите за крайни потребители и е по-клиентски ориентиран. Ако погледнем служителите преди 2000 година и тези след това, виждаме, че тези, които идват след 2000-та година, са с поведение, което е много подобно на очакванията, които имат потребителите. „Технологиите в облака” дават моментално решение на проблемите. Получавате услугите, които са ви необходими за вашия бизнес, когато искате и когато са ви необходими, като те са моментално достъпни и плащате за това, което използвате. Ако не го харесвате, можете да го изхвърлите. Тотално различно е от това, което сме имали преди. През следващите 5-10 години ще видим, че не става въпрос само за доставяне на тези услуги чрез технологии в облака. В момента виждаме различните устройствата, като смарт телефони, таблети, да се използват за стартиране на приложения. И това се случва сега, а не след пет години. Това не само че променя достъпа до приложенията и услугите. Те всъщност променят начина, по който правим нещата. Вече имаме технология, която позволява това, което виждате на вашия Windows десктоп в къщи или в офиса, да го виждате на Windows машина, Mac или Linux машина, на Ipad, Android или друго устройства. Другото, което виждаме, е фундаменталното изместване от десктоп компютъра като място, от което се стартират различни приложения.

    Как ще се промени ИТ функцията?

    Това се случва в момента. Как си представяте света след пет години?
    Технологиите в облака дават възможност на бизнесите да се фокусират върху това, което ги диференцира от останалите компаниите, и да инвестират там, където има стойност. Ако ИТ функцията няма диференцираща стойност за бизнеса, „облакът” дава възможност тази услуга да се купи като продукт за масова употреба. Представете си предприемач, който има страхотна идея, такива хора можете да видите навсякъде. И тук в София. Ако имате умна идея и тя може да работи в „облака”, ако имате кредитна карти и мобилно устройство, можете да „качите” вашата идея и да правите пари. Няма нужда в продължение на месеци да търсите инвестиция и капитал, с който да купите една дузина компютри, които да сложите в гардероба в спалнята си и да се окаже, че прегряват. Няма нужда да се притеснявате за всичко това. Има изключително ниска бариера, за да стартирате идеята си. Това, което очаквам да видим през следващите години, е, че традиционните компании ще стават все по-фокусирани върху своите ключови конкурентни преимущества. Всичко друго ще бъде изнесено навън и ще се купува като продукт или услуга. Ако погледнете малките и средните компании днес, ще видите, че те притежават много малко ИТ инфраструктура. Те вече няма да имат нужда от друго освен връзка чрез мобилно устройство. И предприемачите прилагат тези иновации. По същия начин като Интернет даде достъп на компаниите в целия свят до пазари, на които да продават своите стоки и услуги, то „облакът” ще осигури глобален достъп до ИТ услуги, които бизнесите могат сами да сглобяват.

    Как си представяте една типична компания след пет години? Може би някои от позициите ще изчезнат и ще има други нови?
    Със сигурност ще има нови позиции, някои най-вероятно ще се променят, но това, което компаниите ще имат възможност, е да променят фокуса си към своето позициониране,  да се насочат към човешкия капитал, да се фокусират върху своето позициониране и да открият своята истинска добавена стойност. Това, което ще виждаме в ИТ функцията, е, че ролята не се променя. Ролята на ИТ функцията е да напасне технологиите към потребностите на бизнеса, да доставя правилното качество на услугите, на правилната цена, правилното ниво на гъвкавост по сигурен начин и съобразно със законовите изисквания. Нищо от това няма да се промени. Промяната е в богатия набор от избор на доставчици. Голяма част от това се случва извън четирите стени на бизнеса, докато нещата, свързани с данните и тяхната сигурност, остават между тях. Вместо фокуса върху детайлите на технологиите, ИТ функцията в рамките на компанията ще се фокусира върху подкрепата на бизнеса за създаване на нови и интересни неща. Това ще е наистина промяна на фокуса на функцията от детайлите на технологиите към как технологиите могат да подпомогнат бизнеса да бъде по-разграничим от всички останали и успеха на компанията.

    Диана Стефанова - Управляващ регионален директор на VМware Българя

    В България имаме близо 350 човека и продължаваме да се разрастваме

    В офиса в България имаме много ясен фокус върху клауд мениджмънт и автоматизирането на процесите. Работим по множество продукти на компанията, някои изцяло се правят в България, което за нас е голямо постижение. За други по-големи продукти, правим съществени части. В България имаме близо 350 човека и продължаваме да се разрастваме. Ние прибавяме здравословен брой хора, за да може те да се интегрират, да се чувстват добре и да са продуктивни. Продължаваме да се разрастваме и фокусирано да развиваме експертизата си от технологична гледна точка. Имаме доста позиции, за които търсим хора. Предимно софтуерни инженери, специалисти по качеството, много хора с управленски опит и специалисти, които разбират от развитието на продукти. VМware Българя е регионален офис за Европа и се опитваме да се позиционираме като офис, който назначава хора от цяла Европа. Вече успешно имаме назначени хора от Испания, Гърция, САЩ, като тенденцията е да продължим.

    В България Вие се видяхте със студенти от различни университети. Какви са впечатленията Ви от младите хора в България?
    Аз съм много впечатлен от хората тук. И съм изключително щастлив, че компанията ни инвестира в развитието на екип в България. Младите хора тук са като навсякъде по света. Имат много идеи и си представят как биха могли да ги развият успешно. В контекста на „облака” за тях е важна идеята и не е необходимо да пътуват стотици километри и да търсят големи инвеститори. Могат да си наемат пространство в „облака” и да докажат, че тяхната идея работи. За това поколение са изключително интересни и мобилните устройства. Аз имам 19-годишна дъщеря. Тя не е писала имейл, не е чела имейл. Всичко казва чрез съобщения от мобилния си телефон в социалните медии. Тя дори нямаше лаптоп до миналата година. Това поколение са нашите бъдещи служители. Те имат различна представа как работят нещата, как да използват услуги и как да взаимодействат помежду си. Те очакват това да се случва по социален начин, а не по традиционния. Ако погледнем  технологиите в „облака”, социалното общуване и мобилните устройства, за нас като компания това дефинира фокуса по отношение на нашите продукти.

    Следващата генерация, която навлиза в компаниите като служители, определя начина, по който ще бъде вършена работата в бъдеще и набора от умения, които ще са необходими. След 5-10 години ситуацията няма да е като времето, в което аз израствах в кариерата. Те ще са много вълнуващи. Едното нещо, което ще е изключително важно от към умения, е комуникацията – не само говоренето, но и слушането. За първи път в моята кариера договорът между технологиите и бизнеса се промени. Сега в „облака” бизнесът разбира, че може сам да управлява ИТ услугите си само чрез кредитна карта. Информационните технологии ще увеличават иновативността си и нивата на промяна. Ще се дава голяма мобилност, големи възможности. Нови типове и класове приложения. Погледнете устройството Ipad. То не прилича на десктоп. На това мобилно устройство, ако реша, мога да композирам сам мелодия. В миналото това би струвало много, много пари и време в студио.

    Какви умения са необходими за успешна кариера в областта на ИТ?
    Ако трябва да дам съвет и ако погледна моята кариера, мога да кажа, че аз бях голям късметлия. Разучих технологиите в детайли и се чувствах конфортно. Но истината е, че имаше още няколко неща, които ми помогнаха. Първото е да можеш да виждаш голямата картина. Ако имаш разбирането как технологиите ще бъдат ползвани от някого, то можеш да създадеш релевантна и успешна технология. Това наистина има огромно значение и те отличава от останалите.  Да умееш да видиш голямата картина, е рядко умение, което немного хора притежават. Следващото е да говориш на език, който бизнесът разбира. Извън трибуквените акроними, които измисляме в индустрията, но които бизнесът не разбира. Ние трябва да се научим да говорим с бизнеса, за да можем да им представим предимствата, които нашата технология дава.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 7 часа
    И А1 вдига месечните такси
    Промяната влиза в сила след 1 март
    преди 8 часа
    Еврозоната избегна рецесия в края на 2022
    Това показва експресната оценка на Евростат, която подлежи на ревизия
    преди 8 часа
    МОН ще проследи реализацията на 70 000 висшисти
    Намаляване на интереса към профилираните паралелки с чужди езици за сметка на професионалните, отчете министърът на образованието
    преди 9 часа
    България на дъното в ЕС по участие на възрастни в учене през целия живот
    Най-много пълнолетни участват в този тип учене в Нидерландия, според данните на Евростат
    преди 10 часа
    СЗО: Пандемията остава извънредна ситуация за общественото здраве
    Организацията обаче даде сигнал, че това може да се промени в следващите месеци
    преди 10 часа
    Летището в Бургас: Готови сме за ранен старт на Лято 2023
    Нови полети тази година ще има до Познан, Каунас, Дъблин, Шчечин и Рига