Веригата отвори и 8 нови магазина в страната – в Пловдив, Стара Загора, Елхово, Нова Загора и София
Веригата T MARKET е увеличила пазарния си дял в България с ръст на приходите от 22,2% през 2020. Така дружеството у нас отчита най-голям ръст от всички компании в групата Maxima Grupe. T MARKET България показа и значителен ръст с увеличение на оперативната печалба от +4,6 млн. евро.
„2020 бе предизвикателна за Maxima Grupe, особено в Прибалтика, където ръстът на приходите беше с много намалял темп. Миналата година всички наши 41 000 служители положиха много усилия, за да осигурят наличност на необходимите продукти и безопасното пазаруване на милиони наши клиенти”, каза Мантас Кунцайтис, изпълнителен директор и председател на борда на Maxima Grupe.
Ръстът на приходите на Maxima Grupe продължи през 2020, като достигна 4.226 млн. евро, което е с 5,8% повече от 2019. Въпреки пандемията от COVID-19 и последвалите я ограничителни мерки, които повлияха негативно върху резултатите през второто тримесечие, приходите се възстановиха през третото тримесечие и годишният растеж „LFL“ (при непроменена база от магазини) остана положителен и достигна + 0.7% при постоянен валутен курс. Консолидираната оперативна печалба на Maxima Grupe, с изключение на извънредни ефекти, достигна 374,7 млн. евро (увеличение с 12,4% от 333,4 млн. евро през 2019 г.), докато маржът на оперативната печалба се подобри от 8,3% на 8,9% през 2020 г.
Въпреки по-ниските нива на общи инвестиции вследствие на наложените ограниителни мерки от пандемията през 2020 Maxima Grupe успява да увеличи мрежата си от магазини с 93 обекта, по-голямата част от които (73) са на полския бранд STOKROTKA. Броят на магазините на Maxima Grupe достигна 1323 магазина, спрямо 1230 на 31 декември 2019.
В България Т MARKET увеличи броя на магазините си с 8 нови – в градовете Пловдив, Стара Загора, Елхово, Нова Загора и София.
През 2020 стартира и платформата за електронна търговия T MARKET Online в България, както и в Полша – BARBORA.
„Горди сме, че в тази трудна година успяхме да стартираме и първия онлайн магазин на търговска верига у нас с доставки за София и Пловдив. И към момента оставаме единствените, които предлагат безплатна доставка към клиентите си чрез собствена мрежа за доставки. Продължаваме да увеличаваме броя на магазините си и да предлагаме възможност за практичен избор на клиентите си на атрактивни цени“ , заяви Петър Павлов, генерален директор на Максима България.