Verizon излиза от медийния бизнес, като обяви, че продава дяла си за $5 милиарда на частната инвестиционна компания Apollo Global Management, предаде CNN.
Продажбата включва AOL и Yahoo, които Verizon купи за общо $9 милиарда през последните години. Verizon ще запази 10% дял в отделянето и името на Verizon Media Group ще бъде променено само на Yahoo.
Verizon имаше страхотни планове да стане доминиращ играч в онлайн медиите и рекламния бизнес. Телефонната компания купи AOL за $4,4 млрд. през 2015 г. и допълнително укрепи портфолиото си с покупката на Yahoo на подобна цена през 2017 г. Тази част от бизнеса бе наречена за кратко Oath, но Verizon призна, че плановете ѝ да се конкурира с Amazon, Google и Facebook по същество са загуба, тъй като отнеха $4,6 милиарда щатски долара от стойността на Oath през 2018 г.
В прессъобщение Verizon заяви, че продажбата позволява на компанията „агресивно да преследва области на растеж и е в полза на своите служители, рекламодатели, издателски партньори и близо 900 милиона активни потребители месечно по целия свят“.
„С експертния опит и стратегическото разбиране на Apollo Yahoo ще бъде в добра позиция да капитализира пазарните възможности, медиите и опита на трансакциите и да продължи да разширява нашата всеобхватна дигитална рекламна платформа“, заяви изпълнителният директор на Verizon Media Гуру Гоурапан в съобщението. Гоурапан ще продължи да ръководи новата компания.
Очаква се сделката да приключи през втората половина на 2021 г.