петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3036 прочитания

    Как пандемията промени платежните навици на българите?

    Вижте какво сочи ново проучване за нагласите на потребителите у нас
    25 май 2021, 10:51 a+ a- a

    Трайна промяна в нагласите на потребителите към безконтактни платежните методи сочи ежегодното проучване по поръчка на Paysafe, извършено от на Sapio Research „Изгубени в трансакциите“. Пандемията рязко промени начините, по които хората плащат, като повиши обема на безкешовите плащания. Очаква се тази тенденция да продължи в голяма степен и след края на Covid-19.

    Като цяло, картови плащания продължават да бъдат популярен метод за онлайн трансакции, като 75% от българските потребители са използвали дебитни карти в последния месец. Този процент е почти сходен сред потребителите в Обединеното Кралство (71%) и значително по-висок в сравнение със страни като Австрия, Германия и Италия, където средно 40% използват дебитни карти за покупки онлайн.

    Дигиталните портфейли на свой ред са най-предпочитаната алтернатива на картовите плащания, като отново прави впечатление, че българите са активни техни ползватели – 46% сочат, че са плащали с дигитален портфейл през последния месец.

    Евентуална причина за това повишено потребление на безконтактни методи за плащане е зачестилото онлайн пазаруване поради противоепидемични мерки, социалната дистанция и др.

    От всички запитани респонденти на глобално ниво, малко над 1/3 споделят, че значително са намалили физическото пазаруване в магазините и са заложили на онлайн покупки. В същото време, плащанията с безкешови методи позволяват много по-добра проследяемост на разходите, което за 36% от българите е било основна причина да ги предпочитат пред парите в брой при пазаруване.

    Сигурността на данните при онлайн плащания остава тема с приоритетно значение. В сравнение с 2020 днес потребителите са много по-уверени и спокойни за сигурността на финансовите им данни онлайн, като това може да се обясни с предпочитането на по-лесни и удобни за ползване платежни методи. 41% от българите сочат, че биха приели всички необходими мерки за по-голяма сигурност при онлайн трансакции, а 31% считат за водещ баланса между удобство, сигурност и добра защита при плащания онлайн. „Доверието в онлайн плащанията нараства и все повече клиенти използват нови и алтернативни методи. Въпреки това клиентите все още са много загрижени за сигурността и предотвратяването на измами с техните данни. Това кара търговците да добавят повече методи за плащане и да осигуряват безкомпромисни стандарти за сигурност. За да отговорят на изискванията на потребителите, те се стремят към интегриране на практически решения, предоставящи им достъп до голям набор от сигурни опции за разплащане. Това позволява бързо добавяне на нови методи на плащане с малко оперативни усилия и без нужда от допълнителни ресурси.“, споделя Росен Метев, вицепрезидент "Продажби" за регион EMEA в Skrill & NETELLER в Paysafe.

    Проучването отразява и още една тенденция, която всички следят с интерес – ще се върне ли на същото равнище физическото пазаруване? Сред българите 50% отбелязват, че дори след края на пандемията ще пазаруват толкова или дори по-често в магазини, колкото и преди Covid-19.

    По отношение на методите за плащане, за последния месец при пазаруване във физически магазин 57% от потребителите плащат в кеш, а само 22% безконтактно, където е възможно.

    Интересна тенденция е, че ваксинационните програми няма да повлияят на решението на българите кога и колко често да пазаруват във физически магазини. 64% посочват, че ваксинацията няма да повлияе върху навиците им на пазаруване, и 31% от запитаните не планират да се ваксинират изобщо.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 10 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 15 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 16 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 17 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам