неделя, 19 септември 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4245 прочитания

    Клиентите ще стават все по-взискателни и банките ще стават все по-добри

    Ростислав Русинов, мениджър на българския клон на Bigbank, разказва за дейността и същността на дигиталната банка и какви са целите ѝ у нас
    30 юли 2021, 14:34 a+ a- a

    Ростислав Русинов има над 17 години опит във финансовия сектор, в банки и небанкови институции. Започва кариерата си в най-бързо развиващата се компания за стокови кредити в България по това време, по-късно се присъединява към Raiffesenbank България, където в продължение на 10 години работи в алтернативните канали за дистрибуция, които са уникални по рода си в това време. Специализира и в централата на банка във Виена. Преди да се присъедини към Bigbank, Русинов е бил Country Manager на Western Union и е ръководил дейността на компанията IuteCredit, свързана с платежни услуги и карти в Северна Македония, Албания и Косово. Притежава бакалавърска и магистърска степен по бизнес администрация, придобити във Великобритания.

    Ростислав Русинов е мениджър на българския клон на Bigbank, естонска банка с над 30-годишна история, която разширява присъствието си в Източна Европа и стъпва на пазара у нас като изцяло дигитална банка. Свързахме се с Ростислав, за да ни разкаже повече за дигиталното банкиране, какви са плановете на Bigbank за българския пазар и какво е бъдещето на банковата индустрия.

    Bigbank има близо 30-годишна история. Защо решихте да разширите дейността си в Източна Европа и защо в България?
    Bigbank започна да проучва нови пазари в средата на 2019 г. Източна Европа беше доста интересна за нас като развиващ се пазар, с високообразовани и дигитално грамотни хора. След 1989-1990 г. всички държави от Източния блок поехме по един път и ние бяхме уверени, че познаваме очакванията на хората тук, психологията на клиентите и пазарните нужди. Затова разгледахме четири пазара за нашето разширяване - Словакия, Чешка република, Унгария и България.
    Като съобразихме размера на пазара, потенциала за ръст на заплатите и нивото на конкуренция в дигиталните канали, избрахме България да бъде новият пазар на Bigbank.

    Как изглежда офисът на дигиталната банка?
    Всъщност това е физическо пространство, което можете да докоснете (смее се). Сравнително малко е спрямо това, което бихте очаквали от офис на банка. Всеки има свое собствено пространство, тъй като много често комуникираме дистанционно с нашите колеги от централата. От друга страна, ние работим заедно, за да можем веднага да споделим и коментираме всичко важно – работата ни трябва да бъде ефективна. Ще видите много монитори и почти никаква хартия – това не е само от екологични съображения. Отказът от хартия означава по-голяма бързина и полифункционалност, така че да можете да проверите нещо практически отвсякъде и да можете да работите с него. По правило това, което предлагаме на нашите клиенти, първо го прилагаме в работата си и го тестваме самите ние.

    От колко души в момента се състои Вашият екип?
    В момента имаме 8 души в офиса в София, с мен включително. Знаете ли, уникално е усещането да имаш хубав малък екип с донякъде семейна атмосфера в корпоративен бизнес като банкирането. Всеки един от нас има своята специализация в определена област на банковото дело и бизнеса и има дългогодишен професионален опит, за да стане един от най-добрите в сектора. Също така сме щастливи да разчитаме на огромната компетентност на колегите в нашата централа в Естония. Мотивирани сме да докажем, че с правилните процеси банкирането може да бъде лесно, дори забавно и много ефективно.

    Търсите ли още таланти и ако да, за какви позиции?
    Понастоящем нямаме отворени позиции, но разбира се, с развитието на нашия бизнес и дейност ще ни трябват повече хора. Трябва да кажа, че процедурата по подбор на служители в Bigbank е много прецизна. Не наемаме много хора, но със сигурност се стремим да изберем най-подходящите не само като опит и образование, но и като нагласа, лични ценности и умение за сработване с екипа.

    Как е организирана работата на българския клон - в офис, хибриден модел или изцяло от дома?
    Всъщност прилагаме всички форми. Процесите са проектирани по начин, който изисква минимална работа лице в лице. Всичко се подписва дигитално и се съхранява електронно. Но както вече казах, екипът ни е като семейство и като такова ние трябва да се срещаме и да работим заедно.
    Нека погледнем процеса, който предлагаме на нашите клиенти. Искаме те да разполагат с много удобен и безпроблемен начин да вземат заем от банката си, без да обикалят клоновете ѝ, да носят документи напред-назад, чудейки се дали ще бъдат одобрени за няколко дни и т.н. Искаме клиентите ни да имат време за по-важните неща - семейство, приятели, хобита, учене, работа. За да им осигурим този комфорт, ние трябва да сме заедно, така че да направим един наистина добър процес за дистанционно банкиране, но трябва и понякога да работим отдалечено, за да сме сигурни, че този процес е ефективен.

    Как се отрази пандемията на работата на дигитална банка като Bigbank?
    Всъщност годината беше много успешна за нашата група, доказвайки, че предлагаме на клиента това, от което се нуждае - спокойствие в бурни времена. Също така не ви трябва маска, когато работите с Bigbank, и можете да я „посетите“ по всяко време - винаги има зелен коридор при нас.
    По отношение на работата на българския ни клон, тази нова дистанционна и дигитализирана реалност е обичайната ни среда. Хубаво е да видим, че конкурентните банки в България също правят стъпки към дигитализацията и по този начин популяризират тези услуги сред клиентите.

    Какви са плановете за бъдещото развитие на Bigbank в България?
    Казано накратко, искаме да бъдем най-предпочитаният доставчик на дигитални банкови услуги в България. Сега започваме с потребителските заеми, като добавяме депозити след няколко месеца и кредитни карти в близко бъдеще. Следващата година ще започнем да предлагаме още продукти, като например ипотечни кредити, планираме и продукти, насочени към бизнеса.
    При всички положения ще считаме нашия бизнес в България за успешен, когато искрено бихте препоръчали Bigbank на ваш приятел, който се нуждае от място, където да държи известна сума пари, или има добра идея, която трябва да се финансира. Искаме да бъдем препоръчвани и да имаме много доволни клиенти. Искаме да бъдем препоръчвани дори от клиенти, които по някаква причина не сме успели да обслужим, но сме били честни с тях и не сме им загубили времето.

    Какво според Вас е бъдещето на банковия сектор?
    Със сигурност ще стане по-дигитално (смее се). Наистина банкирането ще се дигитализира до степен, че да е по-удобно за потребителя и да спестява време, оставайки все така сигурно както досега. Също така бих очаквал, че малко по малко концепцията за „домашна банка“ ще изчезне и клиентите ще използват продуктите, които им харесват от различни институции, а банковият бизнес, от своя страна, ще трябва да се адаптира към тази реалност на „свободния клиент“. И това е хубаво, тъй като клиентите ще стават все по-взискателни и банките ще стават все по-добри.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 дни
    В тези изнесени пунктове в страната ще има ваксинации през уикенда
    Вижте къде ще се правят ваксинации и в София
    преди 2 дни
    преди 2 дни
    Чуждите инвестиции у нас със спад от 64% до юли
    Най-големите нетни потоци от преки инвестиции в страната за първите 7 месеца на 2021 са от Люксембург, Нидерландия и Германия
    преди 2 дни
    Румъния отново включи България в „жълтата зона“
    Вижте какво се променя за българите
    17 септември 2021, 14:01
    Карантинирани са по-малко от 1% от учителите и учениците
    До момента министърът на образованието и науката не е издал заповед за преминаване към дистанционни занятия на випуски или училища
    17 септември 2021, 13:11
    Преброителите започват обхода утре
    Те ще минават между 8.00 и 20.00 часа всеки ден