За целта компанията използва RPA технология, която е най-бързо развиващия се софтуерен сегмент в последните години по данни на Gartner
Софарма Трейдинг започна поетапна роботизация на част от вътрешните си бизнес процеси, използвайки RPA (Robotic Process Automation). Това е логична стъпка в дигиталната стратегия на компанията, която предвижда имплементация на решения, които издигат на ново ниво цялостното представяне на бизнеса и са в унисон с глобалните тенденции в сектора на грижата за здравето.
RPA е определяна от редица анализатори като революция в автоматизацията на бизнес процеси и е един от най-бързо развиващите се софтуерни сегменти. През последните години технологията навлиза поетапно в почти всички сектори на световно ниво, но най-силен тласък ѝ дава пандемията от Covid-19, която я налага като водеща в сектора на грижата за здравето. По данни на Gartner до края на 2022 г. 85% от всички големи и средно големи компании на глобално ниво ще използват някаква форма на RPA.
Tехнологията RPA e свързана с автоматизация на повторяеми бизнес процеси, които са подчинени на ясни правила. Според McKinsey 85% от всички над 900 традиционни бизнес процеси могат да бъдат автоматизирани, а за бизнеса това означава по-добра производителност и ефективност на разходите.
В Софарма Трейдинг имплементацията на RPA стартира с 2 пилотни процеса, обхвана още 3 такива, които вече са напълно роботизирани, а в следващите месеци предстои да бъдат разработени и още 3 процеса. Това са изцяло вътрешни процеси, основно във веригата на доставки и финансите, но плановете предвиждат увеличаване на техния брой и разширяване на обхвата към другите бизнес дивизии на компанията.
За въвеждането на технологията, Софарма Трейдинг избра един от водещите топ 3 софтуери, който се използва и от NASA. В бъдеще, за разработването на RPA и имплементацията в други процеси, компанията ще разчита и на своя вътрешен ресурс. За целта представители на екип „Дигитални решения“ вече преминаха през необходимите обучения, разширявайки своите професионални умения в тази посока.
„Припознаването и внедряването на RPA е съвсем естествена стъпка в дигиталното и технологично развитие на Софарма Трейдинг. Това е решение, коeто ни позволява да подобрим продуктивността си, да повишим в пъти качеството на работата си, като в същото време ще сме с по-висока ефективност и по-добро финансово представяне в дългосрочен план. Роботизирането на рутинните операции е възможност най-ценният ни ресурс – нашите служители, да се фокусира в много по-голяма степен върху обслужването на клиентите ни и върху оптимизацията на други ключови бизнес процеси, които са част от дългосрочната ни стратегия“, коментира Десислава Славчева, главен директор „Дигитални решения“ на Софарма Трейдинг.