петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6584 прочитания

    Този стартъп, основан от българи, обещава да революционизира застрахователния бизнес

    Търсим специалисти, които да ни помогнат по пътя към милиардна компания. Какви са плановете на Insurify за развойния център в София - Константин Халачев, ръководител на българското звено, пред Economy.bg
    16 септември 2021, 17:10 a+ a- a

    Преди дни създаденият от Снежина Захария и Тодор Кирязов американски технологичен стартъп, с развоен център в София Insurify обяви, че ще удвои екипа си в България. Това ще стане възможно след приключването на инвестиционен рунд от Серия Б за 100 млн. долара финансиране. При предишен кръг за набиране на финансиране финтехът получи 28 млн. долара.
    Развойният център в София беше открит през октомври 2020. В момента в него работят 18 специалисти. Ръководител на Insurify в София е техническият директор Константин Халачев, който преди това е водил разработката на платформа за машинно обучение на мета-търсачката Skyscanner.
    Insurify работи с най-големите застрахователни компании в САЩ. Базирана в Кеймбридж, Масачузетс, САЩ, компанията е платформа за съпоставяне на застраховки за автомобили, недвижимо имущество и живот, която помага на потребителите да спестят време и пари. Финтехът успява да продаде застраховки с покритие на стойност 170 млрд. долара на над 4 млн. клиенти, с което постига 20-кратен ръст на приходите си от 2016 насам и печели многобройни награди на застрахователната индустрия, сред които: “Forbes Fintech 50” 2020, The Digital Insurer’s “North America InsurTech Startup of 2019”, FinTech Global’s “2019’s Most Innovative InsurTech Companies“, ACORD’s “2018 Top 10 Insurance Leaders” и “Insurance Disruptor Awards.”

    За да разберем повече за плановете за развойния център в София на Insurify, разговаряхме с Константин Халачев, ръководител на българското звено.

    Г-н Халачев, как се стигна до решението за откриване на развоен офис на Insurify в София?
    Двама от основателите на Insurify са българи: главният изпълнителен директор (CEO) - Снежина Захария и главният продуктов директор (CPO) - Тодор Кирязов. Съответно, когато компанията търсеше да разшири своя екип през 2020, България беше естествен избор, тъй като те познават качествата на технологичната среда, образователната система и хората тук. По същото време поради неблагоприятните отражения на COVID-19 пандемията върху транспортната индустрия, Skyscanner прекрати дейността си в София. Снежина се свърза с мен, Мирослава Колева и тима, и успяхме да открием офиса на Insurify с вече изграден, силен и сплотен екип от страхотни специалисти. Сходността в културата и бизнес модела на сравнително пазаруване позволи тимът бързо да навлезе в една нова индустрия и да приложи опита си.

    Защо компанията избра именно София?
    Тех средата в София е място с много талантливи софтуерни инженери. Инженери, които всеки ден решават технологични проблеми на световно ниво. Също като нас в Insurify. Това е точно типът талант, с който ние можем да продължим да подобряваме застрахователния пазар за индивидуалните потребители и бизнес партньорите на Insurify в САЩ.

    Какъв е размерът на инвестицията?
    Размерът на новата инвестиция от серия Б за Insurify е 100 милиона долара. Тази сума ще помогне да ускорим много от инициативите си, да увеличим екипа и да подобрим услугите. Insurify е виртуалният застрахователен агент, който помага на потребителите ни да намерят, сравнят и купят подходящите за тях застрахователни продукти по телефона или от компютъра си без затруднения и притеснения.

    Има ли вече сформиран екип? Колко е голям?
    В София имаме екип от 18 души, между които: софтуерни инженери, продуктови дизайнери, хора, подпомагащи агенцията ни, разработчици на изкуствен интелект. Първоначално офисът започна главно като инженерен екип, но тази година разкрихме и роли към останалите отдели на компанията. Смятаме, че България разполага с изключително качествени специалисти и имаме желанието да работим с най-добрите от тях, независимо дали са базирани в Бостън или София.

    По какви проекти работи той?
    Екипите в София работят по много от критичните проекти за компанията. Разработваме активно персонализацията на продукта, обновяване и скалиране на уеб съдържанието, създаване на разнообразни продуктови функционалности, развиването на вертикалата за жилищни застраховки, иновации за маркетинг платформата ни и други. В Insurify сме малък и бързоразвиващ се глобален екип и колегите в София участват в почти всички нови инициативи.

    Имате ли планове за разширяване на екипа?
    Компанията ни има амбициозна цел да бъде водеща на пазара за застраховки в Америка и екипът тук е базата за постигане на тази цел. Търсим амбициозни специалисти, които да ни помогнат в това пътешествие и да бъдат част от историята, в която един стартъп, воден от българи, ще премине пазарна оценка от 1 милиард долара и ще стане “компания-еднорог”.

    От какъв тип специалисти ще имате нужда?
    Търсим софтуерни инженери, специализиращи в бекенд, фул стак, фронтенд, инфраструктура, данни, изкуствен интелект, мобилни приложения, анализ на данни и други. Както и продуктови мениджъри, дизайнери, маркетингови специалисти и още. Но главно търсим любопитни и мотивирани хора, които искат да решават проблеми. Като нас.

    Какъв модел на работа ще следвате предвид новата ковид вълна?
    Ковид наложи на всички индустрии да преосмислят начина си на работа. Ние също сме част от това и търсим баланса между гъвкавата работа от разстояние и офиса, която практикуваме сега, както и начини да съдействаме хората да не загубят чисто човешките отношения помежду си. Цялата ни работа е организирана така, че да не зависим от това да сме на едно и също място.

    Застрахователният сектор беше доста консервативен до навлизането на т.нар. Insuretech компании. Това ли е бъдещето на застрахователния бизнес?
    Да, причината за големия интерес и инвестициите в Insurify е, че застрахователният бизнес в САЩ се намира в процес на технологична революция. В днешно време хората са свикнали да имат на върха на пръстите си стотици услуги и застрахователната индустрия доскоро не отговаряше на тези потребителски очаквания. Инвеститорите и нашите потребители се доверяват на Insurify, защото продуктът ни решава проблем, касаещ много хора, като им помага бързо, лесно и информирано да навигират и изберат най-подходящия за тях застрахователен продукт в море от труднодостъпна информация.

    Кои са основните тенденции, които движат Insuretech индустрията?
    Вече споменахме опростяването на процеса, целта е застрахователните решения да бъдат направени леснодостъпни и чрез различни интеграции да бъдат на разположение за потребителите, когато и където имат нужда от тях. Пример за това са и партньорствата на Insurify с Toyota и Nationwide, където търсим начин да предложим удобство на потребителите в момента, когато им е нужно. Ние водим тази иновация за един от най-големите застрахователни пазари в света, оценявана на 2 трлн. долара.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Insurify Bulgaria в JOBS.bg тук

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 часа
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 12 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 16 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 17 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 18 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам