вторник, 03 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    10596 прочитания

    Как стартира Sensata Technologies в България?

    Историята на компанията научете от Томи Вер Елст, Явор Николов, Здравко Цацов и Светла Трифонова, мениджъри в американския производител на сензори
    25 октомври 2021, 13:28 a+ a- a

    Технологичният сектор е един от най-бързоразвиващите се в България през последните години, като предлага все по-разнообразни възможности за ИТ кариера. Страната ни е както притегателна дестинация за световни технологични гиганти, които откриват свои офиси тук, така и благоприятна среда за стартиране и развитие на български компании, които днес са сред водещите работодатели в страната и продължават да разрастват екипите си. Но как започва всичко?

    В новата рубрика на Economy.bg „Как стартират компаниите в България?“ лидери на водещи компании в страната разказват за първоначалната идея, за първите служители, проекти, клиенти и технологии, за трудностите в началото и развитието на бизнеса и екипите през годините.

    Как стартира Sensata Technologies в България, научете от Томи Вер Елст, Явор Николов, Здравко Цацов и Светла Трифонова, мениджъри в американския производител на сензори.

    Как стартира Sensata Technologies в България?
    Томи Вер Елст, генерален директор "Сенсата" Ботевград: До момента вече близо 19 години оперираме в България, но за това как започнахме, всъщност трябва да се върнем в 2002 година. През това време компанията все още не беше Sensata Technologies, както е днес, а Sensor-Nite. Това беше белгийска компания, но през 2002 Sensor-Nite беше купена от друга белгийска компания, която вече имаше изградено производство тук, в България, и по-конкретно в Ботевград. Беше повече от логично и ясно в този момент, когато трябваше да решим къде да бъдат първите производствени линии и във връзка с продуктите, които развивахме в този момент - това да бъде в България, в Ботевград. В тази връзка ние развихме производството си тук, в България.

    Чия идея беше да се открие завод в България?
    Томи Вер Елст, генерален директор "Сенсата" Ботевград: Защото вече беше придобита от другата компания, това беше логичната връзка - те вече имат производство тук и знание как да оперират. За да се постигне най-добрият разходен модел, от тази гледна точка, собственикът, в този момент, реши директно да започне производството в България, възползвайки се от предимството от съществуващо такова и бъдещото му развитие.

    С какви технологии работихте в началото?
    Здравко Цацов, директор "Инженерен Център", "Сенсата" София: Всъщност историята на успеха ни започна с технологична иновация. Ние бяхме първите, които успяхме да предложим на пазара сензор, който може да измерва температури от –40 до 900 градуса достатъчно надеждно и бързо. Това беше ключово за нашите клиенти и за автомобилната индустрия, за да може те да намалят своите вредни емисии и да посрещнат екологичните норми, които се изискваха по това време от ЕС.

    Какви бяха първите служители?
    Здравко Цацов, директор "Инженерен Център", "Сенсата" София: В началото компанията стартира с около 20 служители, предимно инженери. Продължихме да се развиваме в инженерната област, в развойната дейност. Можем да се похвалим, че в момента в София изградихме най-голямата лаборатория в света за развойна дейност на компанията.

    Какви бяха първите трудности?
    Светла Трифонова, мениджър „Качество“, "Сенсата" Ботевград: Най-голямото предизвикателство беше да се докажем на инвеститорите и на нашите клиенти, че можем да спазваме техните високи изисквания за стандарти. Разбира се, голяма трудност в началото е хората да бъдат обучени достатъчно, за да могат да покриват тези изисквания и да работят качествено.
    Явор Николов, генерален директор, "Сенсата" Пловдив: Аз съм от 2 години в компанията. Заводът в Пловдив съществува от 2016. В последните две години имахме много предизвикателства като ковид кризата, но и преди това. Основното беше рефокусирането на завода, докато голяма част от структурите ни в България - в Ботевград и в София, са фокусирани в автомобилната индустрия, в Пловдив имаме един микс. Доставяме на различни индустрии освен автомобилната, с които Sensata иска да расте. Например медицинска, селскостопанска и строителна техника, мотоциклети. В момента имаме един много интересен продукт, който е сензор за налягане и време. Той се поставя върху газовите бутилки в болниците. Покрай Ковид сега има голямо търсене. Радваме се, че можем да допринесем за битката с пандемията.

    Какво представлява компанията днес?
    Явор Николов, генерален директор, "Сенсата" Пловдив: В момента присъстваме в три града – в София, където е нашият бизнес и развоен център, който има всички функции освен производство, от продажби до дизайн, механизация, клиентско обслужване, финанси и т.н. В София е и най-голямата тестова лаборатория на компанията в света. Имаме и два производствени центъра. Единият е в Ботевград, където работят над 3000 души в момента. Другият е по-новият ни център в Пловдив, където вече сме над 800 души. В София са също над 500 служители. Така че с над 4500 души сме един от най-големите международни работодатели в индустрията в България.
    Това, което отличава Sensata и което ме накара да се върна в България след много години в чужбина и да се присъединя към компанията, е, че може би тя е единствената чужда фирма с такъв размер, която у нас има всички функции, дава повече отговорности в България и няма таван. Имаме много примери за високи, глобални позиции у нас.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на SENSATA TECHNOLOGIES BULGARIA Ltd. в JOBS.bg тук

    Вижте още:

    Как стартира Центърът за споделени услуги на Atos в България?
    Как стартира Chaos в България?

    Как стартира МенторМейт в България?

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    Стойността на глобалният пазар на Cloud ERP ще достигне $57,17 млрд. през 2024
    Сегментът на малките и средни предприятия се очаква да регистрира най-високият средногодишен темп на растеж, според Fortune Business Insights
    преди 2 часа
    Най-големият ритейл парк в Пловдив отвори врати
    Първите магазини в новия търговски комплекс „Парк Макс Ритейл Парк“ вече са отворени
    преди 2 часа
    Черният петък мина онлайн
    Потребителите в САЩ са похарчили $10,8 млрд. за онлайн покупки, което е над 10% ръст спрямо миналата година
    преди 5 часа
    3,7 млрд. лв. е дупката в бюджета в края на ноември
    Приходите за месеца превишават разходите с близо 300 млн. лв.
    преди 6 часа
    САЩ с нов кръг ограничения, свързани с производството на чипове в Китай
    Това е третият кръг мерки в рамките на 3 години
    преди 23 часа
    Канада обвини Google в създаване на рекламен монопол
    Делото прилича на заведеното в САЩ и цели разделяне на бизнесите на технологичния гигант