понеделник, 29 ноември 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    450 прочитания

    Panasonic представи нова по-голяма батерия, предназначена за Tesla

    Новата разработка би следвало да намали производствените разходи за електромобили
    26 октомври 2021, 08:48 a+ a- a

    Panasonic представи нов голям прототип на батерия, предназначена да помогне на Tesla Inc да намали производствените разходи за електрически превозни средства (EV). Според директора на подразделението за батерии на компанията това ще задълбочи бизнес връзките с ключовия им клиент в САЩ, предаде „Ройтерс“.

    По време на кръгла маса за медиите, на която Казуо Таданобу показа батерията, която е около пет пъти по-голяма от тази, която в момента се използва от Tesla, той също каза, че Panasonic не планира да произвежда по-евтини батерии с литиево-железен фосфат (LFP) за по-достъпни електромобили.

    Решението на Tesla да диверсифицира доставчиците на батерии за компании като южнокорейското LG Energy Solution и китайската Contemporary Amperex Technology Co и продажбата на акции на Tesla от Panasonic повдигнаха въпроси относно бъдещето на тяхното 10-годишно партньорство.

    Но като единствен производител на батерия с формат 4680 (46 милиметра широка и 80 милиметра висока), Panasonic би трябвало да остане критична връзка във веригата за доставки на производителя на електромобили, поне за по-скъпите модели.

    „Разработихме това поради силното желание на другата страна и смятаме, че това може да доведе само до по-силни връзки“, каза Таданобу. Той не съобщи кога Panasonic, която управлява завод в Невада, който доставя за Tesla, ще започне пълномащабно производство.

    Решението на Panasonic да избягва LFP означава, че Tesla купува такива от CATL за някои произведени в Китай Model 3 и Model Y и начално ниво Model 3s в Съединените щати.

    LFP батериите, 95% от които са произведени в Китай, се считат за по-евтини и по-безопасни от батериите на база никел, но имат по-ниска енергийна плътност и трябва да се презареждат по-често. Автомобилните батерии на Panasonic са никел-кобалто-алуминиеви (NCA).

    Tesla иска по-евтините батерии с литиево-железен фосфат (LFP) без кобалт за своите електрически превозни средства от стандартен обхват, но трябва да измисли как да преодолее политическото напрежение, за да накара китайски партньор да построи батериите на базата на желязо близо до фабриките в САЩ.

    Apple Inc също води дискусии с CATL и китайския производител на електрически превозни средства BYD относно това да станат доставчици на LPF батерии за планираното електрическо превозно средство. Тези преговори обаче бяха в застой, тъй като китайските компании отказаха да строят заводи в Съединените щати, казаха източници пред „Ройтерс“ миналата седмица.

    Таданобу отказа да каже дали Apple се е обърнала към Panasonic за закупуване на батерии за електромобили.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 6 часа
    АИКБ: Сивият сектор у нас е 21,5%
    Методика за превенция на недекларираната заетост ще помага на работодателите да не допускат сиви практики
    преди 9 часа
    Хапчето на Merck е значително по-малко ефективно от първоначално съобщеното
    Според новите данни ефективността му срещу хоспитализации и смърт е 30%
    преди 10 часа
    109-ият магазин Lidl отвори врати в София
    Обектът е построен на мястото на някогашната Къпалня „Чайка“ на бул. „Тодор Александров“ в ж.к. Разсадника
    преди 11 часа
    eMAG стартира програмата „От България“ в подкрепа на малките производители
    От програмата могат да се възползват малки местни производители, НПО и занаятчии
    преди 12 часа
    30% от бизнеса в сектор „Търговия, транспорт и ресторантьорство“ отчита намалени приходи
    През октомври почти 30% от нефинансовите предприятия у нас отчитат намалени приходи