понеделник, 29 ноември 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    454 прочитания

    Tesla надхвърли $1 трилион пазарна стойност

    Тя е първият автомобилопроизводител, който влиза в елитния клуб на компаниите за $1 трлн.
    26 октомври 2021, 09:44 a+ a- a

    Tesla Inc надхвърли $1 трилион пазарна стойност в понеделник (25 октомври), след като получи най-голямата си поръчка от компанията за коли под наем Hertz, сделка, която засили амбициите на лидера на електрически автомобили да оглави цялата автомобилна индустрия по продажби през следващото десетилетие, съобщи „Ройтерс“.

    Акциите на Tesla се повишиха с цели 14,9% до $1045,02, което я прави най-ценният автомобилен производител в света според изчисленията на „Ройтерс“.

    Дори главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск изрази изненада от скоростта на скока. „Странно, че това промени оценката, тъй като Tesla има проблем с нарастването на производството, а не с търсенето“, написа Мъск в Twitter в отговор на коментар на Рос Гербер, съосновател на инвестиционния фонд Gerber Kawasaki и акционер на Tesla.

    Tesla е първият автомобилен производител, който се присъединява към елитния клуб от компании за трилион доларa, който включва Apple Inc, Amazon.com Inc, Microsoft Corp и Alphabet Inc.

    Повечето производители на автомобили не се хвалят с продажби на компании за автомобили под наем, често правени с отстъпки, за да сe освободят от бавно продаващите се модели. Но за Tesla и нейните инвеститори решението на Hertz да поръча 100 000 превозни средства Tesla до края на 2022 г. показа, че електрическите превозни средства вече не са нишов продукт, но ще доминират на пазара на масови автомобили в близко бъдеще.

    „Електрическите превозни средства вече са масови и едва започнахме да виждаме нарастващо глобално търсене и интерес“, каза пред „Ройтерс“ временният главен изпълнителен директор на Hertz Марк Фийлдс.

    Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск е поставил цел за годишен ръст на продажбите от средно 50%, като в крайна сметка ще достигне 20 милиона превозни средства годишно. Това би било повече от два пъти повече от настоящите лидери в продажбите Volkswagen AG и Toyota Motor Corp.

    Потребителското търсене на електрически превозни средства е в повратана точка на някои големи пазари. Tesla Model 3 беше най-продаваният автомобил от всякакъв вид в Европа миналия месец, съобщи в понеделник консултантската фирма JATO Dynamics.

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 6 часа
    АИКБ: Сивият сектор у нас е 21,5%
    Методика за превенция на недекларираната заетост ще помага на работодателите да не допускат сиви практики
    преди 9 часа
    Хапчето на Merck е значително по-малко ефективно от първоначално съобщеното
    Според новите данни ефективността му срещу хоспитализации и смърт е 30%
    преди 10 часа
    109-ият магазин Lidl отвори врати в София
    Обектът е построен на мястото на някогашната Къпалня „Чайка“ на бул. „Тодор Александров“ в ж.к. Разсадника
    преди 11 часа
    eMAG стартира програмата „От България“ в подкрепа на малките производители
    От програмата могат да се възползват малки местни производители, НПО и занаятчии
    преди 12 часа
    30% от бизнеса в сектор „Търговия, транспорт и ресторантьорство“ отчита намалени приходи
    През октомври почти 30% от нефинансовите предприятия у нас отчитат намалени приходи