понеделник, 29 ноември 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    913 прочитания

    PubGalaxy: Придобиването от Azerion ще ни позволи да навлезем и на европейския пазар

    В момента сме екип от 70 души, рано е да споделям планове за разрастване – Ивайло Иванов, съосновател и CEO на PubGalaxy, пред Economy.bg
    11 ноември 2021, 10:11 a+ a- a

    Нидерландската технологична компания Azerion, активна в медийното и развлекателното пространство, придоби наскоро българската PubGalaxy. Цената на сделката не беше разкрита.

    PubGalaxy e българска технологична компания, която помага на независими уебсайтове с монетизацията на техните рекламни пространства. Създадена през 2014, тя вече има екип от 70 души, разпределени в oфиcите във Bapнa и Coфия.

    Как се стигна до сделката, трудно ли се реализират подобни сделки по време на пандемия, какво се променя за българската компания оттук нататък, под какво име ще оперира българското дружество, ще бъде ли увеличен екипът у нас – тези и други въпроси коментирахме с Ивайло Иванов, съосновател и CEO на PubGalaxy.

    Ивайло, преди дни PubGalaxy беше придобита от нидерландската Azerion. Как се стигна до сделката?
    Преди няколко месеца с нас се свърза канадска компания с предмет на дейност в нашата сфера с желание да ни придобие. До този момент не бяхме обмисляли сериозно възможността да бъдем придобити, но това беше катализаторът, който ни накара да помислим дълбоко по темата, да огледаме какво се случва на пазара. Именно матюритета на индустрията ни даде старт на редица консолидации, което ще затрудни самостоятелните играчи да са конкурентни. Така взехме решение да се огледаме и да видим какви други възможности има пред нас. „Азерион“ не бяха ново за нас име, те бяха правили опити да говорят с нас по темата още преди две години. Всичко, което направихме с тях, бе да подновим разговорите и да влезем в официален процес на преговори.

    Трудно ли се реализират подобен тип сделки в условия на пандемия?
    Трудно не бих казал. На този етап пътуванията и срещите са възможни. Представители на „Азерион“ реално дойдоха да ни посетят в нашия офис в София в допълнение на многобройните видеоразговори, които имахме.

    Какво ще се промени за Вас след придобиването?
    Плановете за развитие на нашия бизнес в близко бъдеще няма да се променят. Мащабът на дейност на „Азерион“ и всичките им над 27 офиса в Европа по-скоро ще ни позволят да се възползваме от тях и да ни помогнат да навлезем на европейския пазар, който досега не беше наша основна цел, ние винаги сме работили с клиенти предимно от САЩ.

    Под какво име ще продължите да оперирате?
    Брандът ни има значителна популярност в сферата, в която сме, и на този етап няма да бъде променян. Това предстои да се анализира по-детайлно през 2022 и ще се избере това, което е по-доброто за бизнеса.

    Каква ще бъде Вашата роля в компанията след придобиването? Какво очаквате да се промени за Вас като отговорности?
    След придобиването аз продължавам да съм част от компанията в ролята на изпълнителен директор. Реално няма промяна в моите задължения.
    „Азерион“ са направили над 47 придобивания на компании досега. При 99% от тях предприемачите, основали компаниите, са останали дългосрочно в „Азерион“, нещо, в което те вярват, че има много стойност.
    Аз лично съм изключително развълнуван от това какво можем да постигнем като развитие през следващите години, бъдейки част от толкова голяма организация и ще се радвам да работя заедно с екипа ми в тази посока, както и досега.

    Какво ще означава сделката за екипа Ви? Ще увеличите ли служителите си у нас? Колко са те в момента?
    Към момента сме екип от 70 души, като около 30 са в София, а 40 – във Варна.
    Твърде рано е, за да мога да споделя планове за разрастване, тъй като не е минал дори месец от сделката и имаме много работа по самото внедряване на бизнеса ни в по-голямата организация.

    Как ще бъде използван Вашият продукт от Azerion?
    Продуктът ни ще продължи да обслужва нашите текущи и бъдещи клиенти по същия начин, като ще се възползваме от многото синергии, налични в „Азерион“, за да го направим по-конкурентен. Вече пред нас са на разположение договори с доставчици на много по-добри цени, имаме достъп до други технологии и рекламни формати, които са част от групата „Азерион“. Работим усилено по това да се възползваме от тях и да подобрим стойността, която доставяме за нашите клиенти.

    Върху какви иновации ще работите като част от Azerion?
    Основен фокус пред нас ще продължи да бъде нещо, което започнахме преди повече от година, а именно да пренаправим изцяло технологичната платформа, на която е базиран продуктът ни. Новото поколение софтуер ще ни позволи да добавим много автоматизация и способности на платформата ни, което очакваме да я направи една от най-добрите в индустрията. Това, от своя страна, ще ни позволи и да се прицелим в нови сегменти от клиенти, с които до момента не сме работили.

    Как PubGalaxy премина през кризата? Какъв модел на работа следвате в момента?
    Преминаването през COVID-19 бе сложно в първите няколко месеца, защото цените на рекламата се сринаха с над 40-50%, а тъй като нашият бизнес модел e revenue share от приходите на клиентите ни, това повлия и нас директно. За щастие, добрата финансова дисциплина, която винаги сме имали, ни позволи да не изпадаме в никакви затруднения през този период и да продължим да работим над своето развитие. След август 2020 нещата се стабилизираха и отново поеха нагоре от гледна точка на пари, които се инвестират в реклама от големите рекламодатели, което спомогна за бързото възстановяване на ценовите равнища и нашите приходи всъщност надминаха предходните нива.

    Двигател или спирачка за иновациите е Covid-19 пандемията?
    Може и да звучи като клише, но аз силно вярвам, че всяко едно сътресение на пазара е както затруднение за едни, така и страхотен момент, в който се откриват нови възможности. Добър пример за това са компании като Teladoc, Peloton, които показаха, че именно по време на пандемията могат да се създават продукти с огромна стойност. Това може да се види от оценката, която тези компании достигнаха на стоковата борса.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на PubGalaxy / Тайтън Гейт АД в JOBS.bg тук

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    АИКБ: Сивият сектор у нас е 21,5%
    Методика за превенция на недекларираната заетост ще помага на работодателите да не допускат сиви практики
    преди 8 часа
    Хапчето на Merck е значително по-малко ефективно от първоначално съобщеното
    Според новите данни ефективността му срещу хоспитализации и смърт е 30%
    преди 9 часа
    109-ият магазин Lidl отвори врати в София
    Обектът е построен на мястото на някогашната Къпалня „Чайка“ на бул. „Тодор Александров“ в ж.к. Разсадника
    преди 10 часа
    eMAG стартира програмата „От България“ в подкрепа на малките производители
    От програмата могат да се възползват малки местни производители, НПО и занаятчии
    преди 11 часа
    30% от бизнеса в сектор „Търговия, транспорт и ресторантьорство“ отчита намалени приходи
    През октомври почти 30% от нефинансовите предприятия у нас отчитат намалени приходи