четвъртък, 27 януари 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1291 прочитания

    Как стартира Технологичен център Комерцбанк в България?

    Историята на компанията научете от Илияна Търнина, директор „Човешки ресурси“, Технологичен център Комерцбанк София
    04 януари 2022, 10:28 a+ a- a

    Технологичният сектор е един от най-бързоразвиващите се в България през последните години, като предлага все по-разнообразни възможности за ИТ кариера. Страната ни е както притегателна дестинация за световни технологични гиганти, които откриват свои офиси тук, така и благоприятна среда за стартиране и развитие на български компании, които днес са сред водещите работодатели в страната и продължават да разрастват екипите си. Но как започва всичко?

    В новата рубрика на Economy.bg „Как стартират компаниите в България?“ лидери на водещи компании в страната разказват за първоначалната идея, за първите служители, проекти, клиенти и технологии, за трудностите в началото и развитието на бизнеса и екипите през годините.

    Как стартира Технологичен център Комерцбанк в България, научете от Илияна Търнина, директор „Човешки ресурси“, Технологичен център Комерцбанк София.

    Как стартира Технологичен център Комерцбанк София?
    „Комерцбанк“ стартира в България през юни месец 2020. Тогава реално беше и сравнителното начало на епидемията. Хората бяха доста притеснени по отношение на това колко е сигурно работното им място и не бяха много склонни да го сменят. Така че това за нас беше и едно от основните предизвикателства - да спечелим доверието на хората с един стартиращ проект, било то и с големия бранд „Комерцбанк“.
    Отварянето на „Комерцбанк“ в България всъщност е част от дългогодишната стратегия на компанията за дигитализация и трансформация на нейните процеси и продукти.
    В организационната структура на „Комерцбанк“ има още два технологични центъра. Те са в Полша и Чехия. След направено проучване коя друга европейска локация би била подходяща от гледна точка на достатъчно квалифицирани кадри и традиции в образованието и благоприятна бизнес среда, „Комерцбанк“ се спря и на България като трети технологичен център.

    Какви бяха първите трудностите?
    Бих казала, че пандемията изигра една от основните роли. Отделно, разбира се, позиционирането на компанията беше също доста голямо предизвикателство. „Комерцбанк“ е доста известна банка в Германия, но в България тя няма банкови операции. Така че за нас беше важно да кажем: „Да, „Комерцбанк“ е тук, „Комерцбанк“ е една голяма, многогодишна банка, 150 години съществуваме вече, но в България развиваме технологичен център и търсим ИТ специалисти".
    Друга трудност за нас бяха и предизвикателните цели, които ни бяха поставени още от самото начало. Реално ние започнахме в пандемия, бяхме неизвестна компания за българския пазар, а търсехме само до края на същата година, т.е. до края на 2020, минимум 100 технологични специалисти, така че това за нас беше наистина, как да кажа, хем трудно, хем позитивно и предизвикателно. В крайна сметка успяхме да наемем всички тях. Даже завишихме тези цели и продължаваме да наемаме и да се разрастваме тук.

    Какви бяха първите служители?
    Сред специалистите, които ни се довериха от самото начало имаме софтуерни инженери, DevOps инженери, application operations инженери, тестови инженери, но имаме също така и бизнес функции, продуктови специалисти като Business Analysts. Така че портфолиото от специалисти е доста голямо и ни позволява да затворим цикъла на всички проекти, над които работим, дори и само от България.

    С какви технологии работехте в началото?
    Може да се похвалим с огромно многообразие от технологии. Имаме както по-често срещани като Java и React, така и доста по-редки като Murex, Summit и Kafka, някои от които тепърва навлизат на българския пазар и ние ще обучаваме хора на тях. В тази сфера ние също така имаме опит и в намиране на подходящи кадри извън България и съответното им релокиране у нас, за да може да осъществим проектите, над които работим по тези технологии.

    Какво представлява компанията днес?
    В момента, година и половина след нашия старт, имаме близо 250 служители, които работят на над 20 технологии в най-разнообразни екипи и проекти. Имаме чудесен офис в близост до Бизнес парка с над 3500 кв.м. площ и продължаваме да се развиваме. Може би по-интересно да се сподели е, че проектите, над които работят нашите колеги, са от особено значение, тъй като ние като банка в момента изживяваме трансформация и дигитализация на нашите проекти. Тоест проектите, над които нашите колеги работят, ще имат значение за това как банката изглежда в очите на своите клиенти в бъдеще. Като се има предвид, че „Комерцбанк“ е една от водещите банки в Европа, смея да кажа, че нашите колеги участват в изграждането на банковата индустрия на бъдещето.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Digital Technology Center Commerzbank AG Sofia Branch в JOBS.bg тук

    Вижте още:

    Как стартира SEEBURGER в България?

    Как стартира Scalefocus в България?
    Как стартира Hypoport в България?
    Как стартира Бош Инженеринг Център в България?
    Как стартира Visteon в България?
    Как стартира Acronis в България?
    Как стартира VMware в България?
    Как стартира Sensata Technologies в България?
    Как стартира Центърът за споделени услуги на Atos в България?
    Как стартира Chaos в България?
    Как стартира МенторМейт в България?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    Над 160 електронни услуги са достъпни в обновения портал на НАП
    Приходната агенцията е лидер сред е-администрациите
    преди 15 часа
    PwC: Здравните и кибер рисковете са сред основните притеснения на бизнес лидерите по света
    3/4 от изпълнителните директори очакват по-стабилна глобална икономика през 2022, показва глобално проучване на консултанската компания
    преди 17 часа
    Онлайн продажбите и интернет потреблението у нас отчитат стабилен ръст през 2021 г.
    Секторът има потенциал за нов растеж, тъй като все още едва 52% от фирмите в България имат уебсайт, а 11,8% продават онлайн
    преди 17 часа
    Нови противоепидемични мерки в София
    Те влизат в сила от 27 януари
    преди 18 часа