четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1244 прочитания

    Microsoft купува Activision Blizzard в сделка за $69 млрд.

    Така тя става третата най-голяма компания за игри в света по приходи, след Tencent и Sony
    19 януари 2022, 08:33 a+ a- a

    Microsoft се съгласи да купи Activision Blizzard, компанията, която стои зад игрите Call of Duty, World of Warcraft и Candy Crush, срещу 68,7 милиарда долара в кеш.

    Най-голямото придобиване на Microsoft ще го направи третата по големина компания за игри в света по приходи след Sony и Tencent, според изявление на компанията. „Инвестираме дълбоко в съдържание, общност и облака от световна класа, за да въведем нова ера в игрите, която поставя играчите и създателите на първо място и прави игрите безопасни, приобщаващи и достъпни за всички“, каза главният изпълнителен директор и председател на Microsoft Сатя Надела.

    Може да не е случайно, че сделката идва,докато Activision разчиства персонала в отговор на твърдения за сексуален тормоз и други видове неправомерно поведение в компанията, отбелязва Quartz.

    Сделката ще позиционира Microsoft за следващото поколение интернет и не се очаква да приключи до следващата фискална година, която приключва през юни 2023 г., пише The New York Times.

    Придобиването ще катапултира Microsoft на водещо място в индустрията на видеоигрите и може да укрепи ролята ѝ във виртуалната и добавената реалност. Microsoft представи сделката като укрепване на позициите на компанията в така наречената метавселена, зараждащия се свят на виртуална и добавена реалност. 

    Регулаторите в САЩ са изправени пред предизвикателство да решат как да подходят към огромната сделка. Демократите и републиканците настояваха да ограничат силата на технологичните гиганти, а поглъщането ще направи Microsoft третата най-голяма компания за игри в света по приходи, след Tencent и Sony, заявиха от компанията.

    Мобилните устройства са най-популярният начин хората да играят видео игри; през 2020 г. индустрията на мобилните игри донесе 77,2 милиарда долара приходи в САЩ. Microsoft заяви, че планира да се възползва от тази тенденция със сделката с Activision, позволявайки на играчите да се насладят на „най-потапящите франчайзи“ на разработчика на видеоигри, включително Halo и Warcraft, „практически навсякъде, където пожелаят“.

    Microsoft вече продава игралната конзола Xbox и притежава няколко популярни франчайза за видеоигри, включително Minecraft и Doom. В допълнение към потапящи игри като Call of Duty, Activision притежава и Candy Crush, която е шестата най-печеливша мобилна игра за всички времена. Microsoft заяви, че мобилният бизнес на Activision „представлява значително присъствие и възможност“.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 44 минути
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 2 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 7 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 8 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 8 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам
    преди 1 ден
    България е 1-ва в Европа по брой заети жени в технологичния сектор
    36% са момичетата в училищата с професионални направления „Компютърни науки“, „Приложна информатика“ или в профил „Софтуерни и хардуерни науки“