Така тя става третата най-голяма компания за игри в света по приходи, след Tencent и Sony
Microsoft се съгласи да купи Activision Blizzard, компанията, която стои зад игрите Call of Duty, World of Warcraft и Candy Crush, срещу 68,7 милиарда долара в кеш.
Най-голямото придобиване на Microsoft ще го направи третата по големина компания за игри в света по приходи след Sony и Tencent, според изявление на компанията. „Инвестираме дълбоко в съдържание, общност и облака от световна класа, за да въведем нова ера в игрите, която поставя играчите и създателите на първо място и прави игрите безопасни, приобщаващи и достъпни за всички“, каза главният изпълнителен директор и председател на Microsoft Сатя Надела.
Може да не е случайно, че сделката идва,докато Activision разчиства персонала в отговор на твърдения за сексуален тормоз и други видове неправомерно поведение в компанията, отбелязва Quartz.
Сделката ще позиционира Microsoft за следващото поколение интернет и не се очаква да приключи до следващата фискална година, която приключва през юни 2023 г., пише The New York Times.
Придобиването ще катапултира Microsoft на водещо място в индустрията на видеоигрите и може да укрепи ролята ѝ във виртуалната и добавената реалност. Microsoft представи сделката като укрепване на позициите на компанията в така наречената метавселена, зараждащия се свят на виртуална и добавена реалност.
Регулаторите в САЩ са изправени пред предизвикателство да решат как да подходят към огромната сделка. Демократите и републиканците настояваха да ограничат силата на технологичните гиганти, а поглъщането ще направи Microsoft третата най-голяма компания за игри в света по приходи, след Tencent и Sony, заявиха от компанията.
Мобилните устройства са най-популярният начин хората да играят видео игри; през 2020 г. индустрията на мобилните игри донесе 77,2 милиарда долара приходи в САЩ. Microsoft заяви, че планира да се възползва от тази тенденция със сделката с Activision, позволявайки на играчите да се насладят на „най-потапящите франчайзи“ на разработчика на видеоигри, включително Halo и Warcraft, „практически навсякъде, където пожелаят“.
Microsoft вече продава игралната конзола Xbox и притежава няколко популярни франчайза за видеоигри, включително Minecraft и Doom. В допълнение към потапящи игри като Call of Duty, Activision притежава и Candy Crush, която е шестата най-печеливша мобилна игра за всички времена. Microsoft заяви, че мобилният бизнес на Activision „представлява значително присъствие и възможност“.