сряда, 07 юни 2023   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1836 прочитания

    Аутомотив Клъстер България: Възможни са инвестиции от над 1 млрд. евро тази година

    Имаме цял списък от потенциални нови инвеститори в България, отбеляза арх. Любомир Станиславов, изпълнителен директор на клъстера
    10 февруари 2022, 10:58 a+ a- a

    "Имаме цял списък от потенциални нови инвеститори в България, като смятам, че не е невъзможно в рамките на тази година инвестициите, идващи от Automotive Cluster Bulgaria, да надхвърлят 1 милиард евро". Това коментира арх. Любомир Станиславов, изпълнителен директор на клъстера, в публикация на Manpower Group.  

    "През 2022 очакваме ръст в чуждестранните инвестиции в автомобилния сектор у нас. Освен стартирането на проекта Next e.Go в Ловеч, който ще бъде един от най-модерните не само за България, а и за Европа, се обсъждат и редица други инвестиции от страна на утвърдени производители на автомобилни части. Една от компаниите, с които провеждаме разговори, има инвестиционни намерения за над 100 млн. евро", посочи изпълнителният директор на Аутомотив Клъстер България.

    "Смятам, че имаме всичко необходимо да оправдаем очакванията на инвеститорите – има достатъчно региони в България, които предлагат подходящи условия. Например, в Ловеч на територията на завода e.Go ще има над 1100 дка свободна площ за индустриална зона за доставчици на компоненти както за e.GO, така и за други производители от автомобилната индустрия", подчерта Станиславов.

    Според него тенденцията, която се забелязва е, че компоненти и елементи, поръчвани досега в Китай, започнаха да се поръчват на по-близки дестинации, а цената е напълно сравнима с тази в Китай. "Нашата индустрия се възползва от тази ситуация. Например тарифите за контейнерни превози, през септември 2021 бяха повече от пет пъти по-високи, отколкото през септември 2020. Нещата допълнително се затрудняваха от общите нива на задръствания в пристанищата. Кризата всъщност оказва положително влияние върху индустрията в България, тъй като големите компании се радват на повече поръчки, благодарение на тази тенденция. Разбира се, това не е общовалидно за всички компании. Има и такива, които изпитват трудности заради кризата. Така че няма еднозначен отговор. Като цяло индустрията се справя много добре, но има и изключения".

    По думите му са нужни по-смели политики за финансова помощ за стимулиране на инвестиции в производството, стабилност и предвидимост за планиране на производствата, както и съкратени срокове за решаване на проблеми и одобрения от администрацията. Активни политики за по-тясно сътрудничество между образованието и бизнеса за осигуряване на кадри.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 часа
    Инфлацията в ОИСР намалява
    Показателят се понижава до 7,4% през април, но основната инфлация остава висока
    преди 11 часа
    ЕК одобри 77 млн. евро за подкрепа на инвестиции в райони с висока безработица у нас
    Помощта ще бъде под формата на освобождаване от корпоративен подоходен данък в подкрепа на първоначални инвестиционни проекти на МСП
    преди 13 часа
    Саудитска Арабия намалява производството на петрол
    От юли страната ще произвежда с 1 млн. барела дневно по-малко
    преди 13 часа
    euShipments.com придоби румънската Helpship
    Придобиването е част от стратегията за неорганичен растеж на euShipments.com, подкрепената от BlackPeak Capital
    преди 16 часа
    Ще изграждаме нова жп връзка с Турция
    Двете страни подписаха Меморандум за разбирателство
    преди 16 часа
    FlixBus открива нов маршрут от България до Гърция
    Новата линия ще свързва София, Благоевград и Сандански със Солун