В момента в България имаме над 400 служители, надявам се следващата година да добавим трицифрен брой нови служители – Дариус Стефан, мениджър на Endava България, пред Economy.bg
Британската софтуерна компания Endava, която присъства в България от 2017, вече оперира от 4 града на страната. Освен в София до края на годината се очаква да бъдат открити офисите в Пловдив и Русе, а през януари догодина – и във Варна. Компанията ще търси възможности за работа и в други градове на страната, като целта е за стъпване в още 2 локации. Endava, която има 11 000 служители по целия свят, от които над 400 в България, обяви, че планира и разширяване на екипа у нас. „Надявам се следващата година да добавим трицифрен брой нови служители“, обяви пред Economy.bg Дариус Стефан, мениджър на Endava България.
Каква е равносметката за 5 години работа у нас и какви са плановете на британската софтуерна компания за бизнеса в България - разговаряхме с Дариус Стефан, мениджър на Endava България.
Дариус, миналата година обявихте, че откривате 3 нови офиса във Варна, Пловдив и Русе. Защо решихте да разширите инвестицията си у нас в момент, когато повечето компании се опитват да съкратят разходите си?
Наистина последните две години на пандемия бяха трудни за всички. Не и за Endava, която е част от ИТ индустрията, към чиито услуги и продукти имаше голямо търсене през този период. Миналата седмица публикувахме нашите резултати за третото тримесечие на финансовата година. Можете да видите, че за една година успяваме да се разраснем от 8127 до 11 001 служители в Endava, което е важен етап за нас.
Имате предвид Еndava глобално ниво нали?
Да, Еndava глобално. Но това оказва влияние и на разрастването ни тук в България. Това определено ни помогна и при откриването на трите нови локации в Пловдив, Варна и Русе. Растем и в София. Фокусираме се върху растежа и в други локации. Така че бизнесът за нас е тук. Опитваме се да привлечем най-добрите таланти на пазара в България.
Кога планирате тези 3 офиса да започнат да функционират? Те отворени ли са вече?
Да, във всички три локации работим в coworking пространства. Това ни даде възможност да оценим офис пазарите в Русе, Пловдив и Варна и да намерим най-добрия офис. Както можете да видите тук, в нашия офис в София, за нас е много важно да осигурим най-доброто място за хората.
Значи планирате да откриете собствени офиси? Кога очаквате да се случи това?
Да, ще имаме собствени офиси. В напреднали преговори сме за наемане на офиси и в трите локации. Така че очакваме да открием първия офис в Русе някъде през ноември. Говорим за собствен офис. Във Варна очаквам това да се случи през януари, а за Пловдив очакването ми е до края на тази година.
Колко служители имате в момента в България? И колко още планирате да назначите в трите офиса?
В България над 400 души работят в момента за Endava. Плановете ми са доста амбициозни. Ще ми се да увеличим екипа колкото е възможно. Така че следващата година се надявам да успеем да добавим трицифрен брой нови служители. Но това зависи от много неща.
Постоянно се разрастваме. В момента имаме вероятно 30 – 40 обявени отворени позиции. Това не означава, че ако наемем някого на тази позиция, ние ще спрем обявата. Ще продължим да наемаме хора за тези роли, защото имаме много работа за вършене.
Планирате ли да увеличите и екипа в София?
Определено. Ние растем във всички 4 локации. Освен това планираме да отворим офиси в други градове в България.
Върху кои градове сте се спрели?
Не мога да споделя повече на този етап. Ще го обявим вероятно до края на годината.
За колко нови офиса говорим?
Бих искал да отворим поне един офис, а при оптимистичен сценарий – ще стъпим в още 2 града.
Отново със собствен офис или чрез coworking пространство?
За нас е най-добре да стартираме с coworking пространство. Това ще ни даде гъвкавостта да преценим по-добре пазара и къде предпочитат да работят хората.
Какви специалисти планирате да наемете?
От гледна точка на умения считам, че най-важното е тяхната инженерна подготовка. Ако имат мисленето и логиката, които да се научат да прилагат в ИТ среда, значи са подходящи за нас. От технологична гледна точка наемаме хора, работещи с всякакъв вид технологии, като започнем от .NET, Java, Python и др. Но понеже постоянно се появяват нови технологии, най-важното е хората, които се присъединят към екипа, да бъдат отворени да учат нови неща. От друга страна, ние им предлагаме възможност за развитие като професионалисти.
Нашият пазар на труда е много предизвикателен. Как привличате и задържате таланти?
Това е предизвикателство, пред което сме изправени не само в България. Но ние се справяме добре и успяваме да привличаме таланти. Две са важните неща според нас: едното е нашата култура, която позволява на хората да се развиват, а другото са проектите, по които работят нашите служители.
Какъв модел на работа следвате в момента?
Следваме хибриден модел на работа. Виждате, че няма много колеги тук. Това означава, че те имат свободата да избират дали искат да дойдат в офиса, или да работят от вкъщи. Въпреки това се опитваме да ги привличаме в офиса с различни видове събития, но в крайна сметка е тяхно решение.
Endava присъства в България от 5 години. Каква е равносметката за този период и какви са следващите Ви цели за бизнеса тук?
Да, Endava стъпи на пазара тук преди 5 години чрез придобиване на компания, която имаше местно присъствие. Към онзи момент имахме 40 колеги, които започнаха работа в Endava. Сега – 5 години по-късно, сме 10 пъти повече. Нашите планове са да продължим инвестицията. Това, което наблюдаваме в Endava, е, че хората тук имат солидни познания, придобити в университета, които ние лесно можем да надградим.
Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Ендава ЕООД в JOBS.bg тук