вторник, 10 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4202 прочитания

    Godel Technologies: Планираме нови офиси във Варна, Бургас и Пловдив и до 400 нови работни места през следващите години

    За плановете на британската софтуерна компания у нас пред Economy.bg разказват Нийл Макмърдо, CEO, и Андрю Афанасенко, COO в Godel
    26 май 2022, 14:39 a+ a- a

     

    Преди година базираната в Манчестър софтуерна компания Godel Technologies обяви, че открива офис в България, като е избрала София за първата си локация в страната. Освен в Манчестър основаното през 2002 дружество има офиси в Беларус, Литва, Украйна и Полша. Общо екипът на Godel надхвърля 1500 души. Сред клиентите му са известни брандове като: AO.com, Booking.com, SHELL Energy, Experian.

    Защо Godel Technologies реши да стъпи и у нас и какви са плановете за развитие, как се стартира бизнес в разгара на пандемията - тези и други въпроси коментирахме с Нийл Макмърдо, CEO, и Андрю Афанасенко, COO в софтуерната компания.

    Преди година Godel обяви, че открива първия си офис у нас. Сред кои други локации избрахте България?
    Андрю Афанасенко: Винаги в плана ни е присъствала възможността за разширяване на бизнеса в различни локации в Европа. И след внимателно обмисляне на доста дестинации установихме, че в София има добро ниво на развитие на ИТ индустрията, много ИТ компании, голям брой технически университети, добро владеене на английски език. Тези фактори ни убедиха, че това е добра локация за нас. Разглеждахме много места в Източна Европа, вероятно всички страни в региона. Но решихме, че София ще е добър избор.
    За нас винаги е било приоритет да започнем с малки стъпки, за да успеем да изградим Godel атмосфера в компанията. Така че сега сме на етап, когато установяваме всички процеси в страната и сме готови да растем.

    От година присъствате на пазара у нас. Оправда ли инвестицията тук очакванията Ви? Каква е равносметката за този период?
    АА: Covid пандемията през 2020 очевидно забави всички бизнеси по света. Ние решихме, че ще използваме това време за растеж и разширяване и за правилно настройване на процесите. Назначихме като първи служител Константин Чорбаджийски, който стана Head of Operations в България. Първата половин година прекарахме в изграждане на контакти с местни институции, с правителство, с регистрация на фирма, с правни въпроси и т.н. В следващата фаза започнахме да търсим нов офис и да установим Godel атмосферата и процесите тук. Стартирахме с малки стъпки, за да се подготвим за по-нататъшен растеж. Това беше нашият първоначален план.

    Каква е стойността на инвестицията?
    Нийл Макмърдо: По отношение на инвестицията в България за финансова основа ние разглеждаме наемането на офис площи. В допълнение, инвестиция е и това, което влагаме в хората. Така че ще продължаваме да се разрастваме. Очакваме в България да достигнем до 200 – 300 души през следващите 2 – 3 години.

    Стартирахте дейността си в разгара на пандемията. Каква беше най-трудната част от навлизането на нов пазар в такива условия?
    НМ: По отношение на Covid и нашия бизнес ние се сблъскахме с нашите собствени предизвикателства в Обединеното кралство и клиентите ни. Вече бяхме взели решение да работим в България. Наложи се донякъде да ограничим процеса по набиране на персонал. Наехме Константин, който тогава привлече още 4 – 5 души, с които след това надграждахме, като провеждахме виртуално месечни срещи на екипа.
    Вероятно пандемията доведе до забавяне с 12 месеца на плановете ни, но що се отнася до здравето и безопасността на всички, това беше правилното решение.
    Не изгубихме много клиенти и това е нещо, с което се гордеем, защото работим с над 80 клиенти в Обединеното кралство. Вероятно загубихме 3 или 4 по време на пандемията. Но не сме освободили нито един служител. А в момента имаме огромни планове за растеж в цяла Европа и във Великобритания.

    Как пандемията се отрази на плановете Ви за откриване на офис в България?
    НМ: Не можахме да отворим офис в България по това време. Планирахме вероятно да имаме екип до 50 души през първата година от пандемията. Знаехме какво искахме да постигнем, просто не можехме да се движим достатъчно бързо.

    Колко служители имате в момента в София? Планирате ли да разширите екипа?
    НМ: В момента имаме 20 служители тук в София. Нашата цел е да достигнем над 200 души тук в България през следващите 2 – 3 години. Ако успеем да привлечем 300 души, това ще е страхотно. Бихме приветствали 200 – 300 – 400 в следващите 3 до 4 години тук в София и цяла България.

    Нашият пазар на труда е много предизвикателен. Каква стратегия следвате за привличането на нови кадри?
    НМ: В която и да е страна в тази индустрия се сблъскваме с подобни предизвикателства. Godel Technologies като бизнес предоставя различни възможности на хората, желаещи да се присъединят към компанията, където те могат да използват собствената си инициатива, могат да растат и да бъдат отговорни. Работейки с британски компании, ще имат възможност да пътуват до Великобритания и да работят лице в лице с клиентите. Това е особено ключов фактор за хората, които изглежда намират удовлетворение от работата така.
    Що се отнася до заплатите, вярваме, че са конкурентни на пазара. По отношение на пакета от придобивки също сме доста конкурентни.

    Планирате ли да откриете офиси и в други градове в България?
    НМ: Да, планираме. Където и да присъстваме като бизнес, обикновено откриваме офис в столицата, като се опитваме да растем с темпове, с които можем да контролираме качеството. И ако погледнете различните локации, където сме стъпили, ще видите, че се разрастваме към различни градове едва когато осъзнаем, че сме планирали правилно тази стъпка. Такъв е планът ни и за България.

    В кои други градове обмисляте да откриете офиси?
    АА: След като вече се установихме в София, обмисляме да разширим дейността си в Бургас, Варна и Пловдив.

    Ще присъствате и в трите града или ще изберете един от тях?
    АА: Може би ще изберем между тях, а може и в трите града. Всичко зависи от мениджмънта в България, който ще реши кой град ще бъде предпочетен или може би и трите.

    Ще присъствате със собствени офиси или ще използвате coworking пространства?
    АА: Да, може да е комбинация между наш офис и coworking пространство. Но поради нашите правила за сигурност, дори и да използваме coworking пространство, трябва да е като частен офис, заключен и достатъчно сигурен, защитен от трети страни и т.н. При всички случаи ще бъде частен офис.

    Върху какви проекти работи екипът в София?
    АА: Горди сме, че имаме около 70 различни клиента, които работят с нас. Те са от абсолютно различни индустрии: туризъм, финансови услуги, петрол и газ. Не сме концентрирани в един сектор.
    Работим със софтуерни разработчици, DevOps и QA специалисти, project мениджъри. Предлагаме всякакъв тип ИТ работа.

    А как войната в Украйна се отрази на бизнеса Ви там и имаше ли някакъв ефект върху плановете Ви за офиси у нас?
    НМ: Имахме около 50 служители в Украйна, които като мнозинството украинци напуснаха страната. Част от тях все още са там и ние ги подкрепяме. Те още работят ефективно от Украйна, а някои и от Полша сега. Така че войната не се отрази на бизнеса ни.

    По какви проекти работи Godel Technologies вижте тук

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Godel Technologies Europe EOOD в JOBS.bg тук

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 33 минути
    Проучване: Големите компании очакват над 24 млн. евро ръст на приходите от въвеждане на нови финансови технологии до 3 години
    Едва 1/3 от финансовите лидери вярват, че наборът им от софтуер и технологии е в крак с нуждите им и ще може да поддържа бъдещ растеж. отчита доклад на Payhawk
    преди 47 минути
    Лабораторният комплекс на София Тех Парк ще предоставя услуги за бизнеса
    Достъп до високотехнологично оборудване и консултантски услуги ще могат да получат микро-, малки и средни компании
    преди 56 минути
    МФ внася бюджет 2025 с 3% дефицит и ръст на максималния осигурителен доход
    По-висок акциз за алкохол и цигари, данък 15% при недекларирани доходи: вижте още какво предвижда държавния бюджет за догодина
    преди 20 часа
    tbi bank и УНСС представиха първата „Академия за таланти - dataXperience”
    В образователната инициатива се включиха над 50 студенти
    преди 23 часа
    Наемането в САЩ се възстановява през ноември
    Данните за септември и октомври бяха ревизирани в положителна посока