Изпълнителният директор Мариса Майер представи стратегията си за възстановяване на позициите на Интернет гиганта
Новият изпълнителен директор на Yahoo Мариса Майер представи общата си стратегия за развитие на Интернет гиганта по време на вътрешнофирмена среща в калифорнийската централа на компанията, съобщава Reuters.
Идеите на Майер за изправяне на крака на изпадналата в криза корпорация, макар и по-скоро скицирани, отколкото конкретни, са били посрещнати радушно от служителите на компанията, коментира Reuters, позовавайки се на вътрешни източници. Бившият топ мениджър на Google вече спечели доверието на новите си колеги, като им предостави редица привилегии, в това число безплатна храна и последен модел iPhone.
Двата нови фокуса на компанията ще бъдат персонализацията както по отношение на съдържанието, така и на рекламата и развитието на мобилните услуги, информира Business Insider. До момента Yahoo залагаше предимно на уеб базираните си продукти и услуги, чиято доходност за компанията драстично намаля поради все по-широкото потребление на медийно съдържание през мобилни устройства. Сериозната конкуренция от страна на Facebook и Google пък допълнително сви рекламните приходи на компанията. Майер предвижда, че до 2015 Yahoo ще развие мобилни продукти, които ще се ползват от стотици милиони потребители ежедневно, обяснява Business Insider.
Друга основна стратегия на Майер ще бъде привличането и развиването на таланти, като това включва и придобиването на малки компании с цел присъединяване на опитни специалисти към екипа на Yahoo.
Същевременно Yahoo се сдоби и с нов финансов директор – Кен Голдман. През октомври т.г. той ще замени Тим Морс, който оглавяваше финансовите операции на Yahoo от 2009 насам. До момента Голдман е заемал мениджърски позиции в няколко софтуерни компании.