събота, 20 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3863 прочитания

    Александър Николов, Kyndryl: България е във фокуса ни, само през последните няколко месеца назначихме 50 души

    Продължаваме да разрастваме екипите в България, като предлагаме работа по уникални проекти, казва Изпълнителният Директор на компанията
    04 юли 2022, 15:33 a+ a- a

    Александър Николов е Изпълнителен Директор на Kyndryl България, където се фокусира върху доставянето на първокласни услуги на клиентите, за да им помогне да въвеждат иновации и да растат. Той има над 20 години бизнес и технически опит в ИТ сектора у нас. През 2017 беше назначен за директор на IBM Global Technology Services в България, където допринесе за разширяването на бизнеса в страната. Александър Николов има магистърска степен от Софийския университет „Св. Климент Охридски“ и бакалаварска степен от Техническия университет в София. Също така има лидерска и професионална сертификация от London Business School, PWC и IBM training Academy. Снимка: Economy.bg

    В края 2021 технологичният гигант IBM отдели част от бизнеса в новата компания Kyndryl. Kyndryl официално стартира дейност на 3 ноември 2021 в повече от 60 държави в света, включително и в България. Българският офис е ключов за глобалния бизнес на компанията и продължава да се разраства, като наема хора по различни иновативни проекти. Повече за бизнеса на компанията в България и плановете за развитие, пред Economy.bg разказва Александър Николов - Изпълнителен Директор на Kyndryl България.

    Г-н Николов, как се стигна до отделянето на Kyndryl от IBM и с какво се занимава компанията?

    IBM  взе решение да отдели сървиз бизнеса си в изцяло нова компания и да сложи до IBM компания, която може да управлява имплементацията на решенията. Това беше изпълнено в края на миналата година и официално на 3 ноември 2021 се състоя spin-off процедурата по отделяне на компанията в световен мащаб. На тази дата в повече от 60 държави в цял свят бяха изградени нови организации с името Kindryl, част от Kindryl Inc., включително и в България с фокус managed  service business, дигитална трансформация и отношение към нашите клиенти, така че да могат да се постигат техните цели. Компанията официално е в действие от 3 ноември, която е официалната spin-off дата. Предварително бяха започнати действия по процедура за регистриране на компанията за онбординг на хората и прехвърляне на всички договори. Това осигури възможност  за един много бърз старт на вече изградените партньорства и за продължаване на идеите на клиентите, така че да няма прекъсваемост на техните нужди.

    Каква е ролята на българския офис?

    Kyndryl България е част от голямото Kyndryl общество. Ние сме над 90 000 души в цял свят. Компетенциите, които имаме в България, са изцяло съгласувани със стратегията на компанията, като те са с фокус за развитие в България и ние имаме няколко направления. Разбира се, технологични направления, които естествено са основна цел на нашата компания и с които ние подпомагаме нашите клиенти. Това са основните пилари, като клауд миграция, дигитална трансформация, архитектурни решения, кънсълтанси. Но също така в България ние имаме Client Innovation Center, в който развиваме роли, свързани с финанси, прокюрмънт и много други, така че да можем да помагаме не само на нашите клиенти, но и на компанията. Тези центрове обслужват както крайните клиенти на Kyndryl България и Kyndryl в региона, така и вътрешните процеси на самата компания.

    Колко и какви специалисти работят в българския офис?
    Сърцето на компанията са нашите хора. Експертизата, която ние имаме и развиваме, е съгласувана със стратегията ни и ние инвестираме много в нашите хора. В момента са отворени над 33 позиции, като те са фокусирани върху направленията, които имаме с новите партньорства. Това са Microsoft, Google, Cisco  и всички останали огромни хайпърскелъри, така че да можем със знанието, умението и опита, които имаме в годините, да надградим с технологиите, които са необходими. И заедно с нашата експертиза и нуждите на нашите клиенти да можем да осигурим най-доброто решение, което да адресира нуждите на нашите клиенти. Това е важно, защото ние имаме огромен опит - повече от 30 години. Нашите служители са със средно 10 години експертиза в техническата сфера, но ние виждаме нови хоризонти с новите партньорства. И знаем, че работейки в тази насока това е изключително важно, за да можем да позиционираме нашите решения на база по-голям кръг от платформи и решения за нашите крайни клиенти.

    По какви проекти работят екипите в България и за какви клиенти?

    Kyndryl е номиниранa няколко пъти за проекти, които са first of kind. Това са уникални проекти и за първи път успяваме да чартираме, да направим дизайн на нещо, което е иновативно. Хората, които са въвлечени в такъв тип проекти, създават нещо от нулата, което е уникално и дават изключително висока добавена стойност на нашите клиенти. Работим съвместно с нашите клиенти, сядаме заедно, чартираме каква трябва да е общата цел. Дори много често се случва, че успяваме да изчистим и да избистрим идеята, която те имат и накрая, формулирайки крайната цел, вървим заедно по пътя. Компанията изповядва Agile методология, която е изключително популярна и дава възможност на нашите клиенти в края на пътя да получат точно това, от което имат нужда. Повечето от проектите ни са официални референции и ние ги използваме и споделяме, защото те са от изключителна важност за работата на нашите клиенти, за тяхната инфраструктура и за техните приложения. Ще дам няколко примера.

    Основен фокус в България е финансовата индустрия. Kyndryl България поддържа инфраструктурата на едни от най-големите банки. Цялата инфраструктура е в нашите дейта центрове, където тя оперира и предоставя най-високо ниво на обслужване с качество, бързо действие и възможност за скалиране на ресурсите, когато това е възможно.

    Втората голяма тема, която ние адресираме, е дигиталната трансформация. Това е голяма дума. Всички искат да се трансформират дигитално, но не всички правят правилните стъпки. Това, което правим за нашите клиенти, е да чартираме правилните процеси, защото познаваме индустрията. Да облечем в правилните платформи и решения и да доставим това заедно с екипите на нашите клиенти, така че в края на деня, когато това е в продукция, те да получат точно този процес и продукт, който е необходим за техните крайни клиенти. И във времето това показва, че подобрява изключително много техните KPI, времето за предоставяне на кредити, времето за мониториране на вътрешни задачи и всички останали метрики, които са важни за правилното съществуване на финансова институция. Това, което е важно, е, че ние адресираме core banking процесите, основните банкови системи, сърцето на нашите клиенти.

    Но банките са само една част от нашите клиенти. Ние работим с най-големите логистични компании. Работим с трейдинг компании, които са на световно ниво. Това отново са български договори. Осигуряваме 24/7 инфраструктура и услуги със zero tolerance за downtime. Това показва на какво високо ниво е архитектурата, която ние сме предложили и как работим заедно с нашите клиенти.

    Имаме иновативни проекти от типа видео аналитики, анализ на данни и не на последно място - секюрити. Секюрити е изключително важна тема особено в последните дни и ние виждаме, че нашите клиенти трябва да пазят данните си по най-добър начин. Проактивно, не когато се е случил инцидент, и това е причината те да се обръщат към нас. Защото експертизата, която Kyndryl предлага, е от най-високо ниво. Ние можем да направим предварителни тестове, да направим защити и да подсигурим данните, включително със SLA (Service Level Agreement). Изключително малко компании в света предоставят такава услуга – данните, предоставени на сървис провайдъри и на база SLA да следят за изпълнението. Това е уникална услуга, която Kyndryl предоставя, и тя е ориентирана изключително към сигурността и нуждите на нашите клиенти.

    Какви специалисти търсите и планирате да търсите?

    Плановете за растеж в България са абсолютно синхронизирани със стратегията на компанията. България в последните няколко години се е доказала като дестинация, която има изключително добра експертиза и изключително добри рейтове и професионализмът, който ние успяваме да предоставим от нашите центрове към международните проекти, е изключително високо ценен. Това ни дава възможност да обърнем фокуса към България и да наемаме хора по различни проекти. Това е важно, защото можем да растем в различни направления, свързани с клауд миграция, секюрити, дигитална трансформация.

    Не на последно място, ние сме център, който предоставя финансови и прокюрмънт услуги за региона. Така че по различните направления ние се развиваме с високи темпове. Само за последните няколко месеца сме назначили над 50 души в България, което е доказателствоза нашия фокус и ориентираност към развитие на новите служители в компанията. Съвременни технологии и тренинги – това е причината те да гледат на нас като на бъдеща компания за техните кариерни стъпки.

    Какъв е режимът Ви на работа в момента?
    Като повечето технологични компании ние работим в хибриден режим. Това беше възможно още преди пандемията, но тя даде тласък на този начин на работа, защото е много по-удобно за хората. Така нареченият work-life баланс е изключително важно нещо за нас. Но има проекти и екипи, които трябва да работят заедно, да правят архитектурни планове заедно и офисът ни е на тяхно разположение. Естествено при хибридния модел, когато някой работи от офиса, трябва да съгласува с колега, който е хоум офис, и ние имаме всички налични инструменти това да се случва по най-добрия начин. Или казано по друг начин, когато започна пандемията, ние я усетихме по начин, по който KPI-ите на компанията се увеличиха, защото имаше фокус, имаше дедикейшън и по този начин резултатите към клиентите бяха наистина подобрени.   

    С какво Kyndryl се отличава на висококонкурентния ИТ пазар на труда?

    Ние искаме да бъдем позиционирани като сървис лидер на пазара и хората, които кандидатстват за работа в нашата компания, виждат това. Те са проучили какви са нашите проекти, какви са нашите цели и идват мотивирани. Това, което ние предоставяме и представяме на новите кандидати за работа, са нашите проекти. Те са наясно в какво те ще бъдат въвлечени в средносрочен и дългосрочен план и какъв ще бъде техният трейнинг план,  така че да могат да придобият нови знания, свързани с новите партньорства, с новите тенденции на пазара и с техните лични цели за бъдещо развитие.

    Паралелно с това Kyndryl има амбицията да бъде Employer Of Choice. Аз вярвам, че ние правим необходимите стъпки и се подобряваме всеки ден в посока да сме ориентирани изцяло към нашите служители, защото те са сърцето на компанията. Всичко това и нашата цел да работим по иновативни и нови проекти, да обучаваме и да развиваме хората си в дългосрочен план, считаме за атрактивно за новите кандидати и това е причината да успяваме да привличаме все по-добри и все по-мотивирани хора от пазара на труда. 

    Какво предстои до края на тази година и какво са дългосрочните Ви цели за българския пазар?
    България е значима локация за Kyndryl. Това, с което започваме, е да разрастваме нашия екип, да развиваме нашите проекти и да създаваме продукти, които са ценни за компанията и които ще бъдат добавена стойност за нашите клиенти не само в България. България е фокус и ние се опитваме да адресираме и с търговска част, и с доставки, и с мениджмънт и управление на нашите проекти. Нещата, които създаваме, са изключително важни за портфолиото на Kyndryl в световен мащаб. Това ни превръща във важен център за компанията както в средносрочна, така и в дългосрочна перспектива. 

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    JPMorgan: Не разчитайте на увеличаване на биткойна след разполовяването
    Банката прогнозира спад в стойността на най-голямата криптовалута в света
    преди 1 ден
    СЗО даде ново име на Covid и други респираторни вируси
    Международната агенция актуализира терминологията, която препоръчва за описание на респираторни инфекции
    преди 2 дни
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 2 дни
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 2 дни
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    18 април 2024, 08:29
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство