петък, 21 юни 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4003 прочитания

    Александър Николов, Kyndryl: България е във фокуса ни, само през последните няколко месеца назначихме 50 души

    Продължаваме да разрастваме екипите в България, като предлагаме работа по уникални проекти, казва Изпълнителният Директор на компанията
    04 юли 2022, 15:33 a+ a- a

    Александър Николов е Изпълнителен Директор на Kyndryl България, където се фокусира върху доставянето на първокласни услуги на клиентите, за да им помогне да въвеждат иновации и да растат. Той има над 20 години бизнес и технически опит в ИТ сектора у нас. През 2017 беше назначен за директор на IBM Global Technology Services в България, където допринесе за разширяването на бизнеса в страната. Александър Николов има магистърска степен от Софийския университет „Св. Климент Охридски“ и бакалаварска степен от Техническия университет в София. Също така има лидерска и професионална сертификация от London Business School, PWC и IBM training Academy. Снимка: Economy.bg

    В края 2021 технологичният гигант IBM отдели част от бизнеса в новата компания Kyndryl. Kyndryl официално стартира дейност на 3 ноември 2021 в повече от 60 държави в света, включително и в България. Българският офис е ключов за глобалния бизнес на компанията и продължава да се разраства, като наема хора по различни иновативни проекти. Повече за бизнеса на компанията в България и плановете за развитие, пред Economy.bg разказва Александър Николов - Изпълнителен Директор на Kyndryl България.

    Г-н Николов, как се стигна до отделянето на Kyndryl от IBM и с какво се занимава компанията?

    IBM  взе решение да отдели сървиз бизнеса си в изцяло нова компания и да сложи до IBM компания, която може да управлява имплементацията на решенията. Това беше изпълнено в края на миналата година и официално на 3 ноември 2021 се състоя spin-off процедурата по отделяне на компанията в световен мащаб. На тази дата в повече от 60 държави в цял свят бяха изградени нови организации с името Kindryl, част от Kindryl Inc., включително и в България с фокус managed  service business, дигитална трансформация и отношение към нашите клиенти, така че да могат да се постигат техните цели. Компанията официално е в действие от 3 ноември, която е официалната spin-off дата. Предварително бяха започнати действия по процедура за регистриране на компанията за онбординг на хората и прехвърляне на всички договори. Това осигури възможност  за един много бърз старт на вече изградените партньорства и за продължаване на идеите на клиентите, така че да няма прекъсваемост на техните нужди.

    Каква е ролята на българския офис?

    Kyndryl България е част от голямото Kyndryl общество. Ние сме над 90 000 души в цял свят. Компетенциите, които имаме в България, са изцяло съгласувани със стратегията на компанията, като те са с фокус за развитие в България и ние имаме няколко направления. Разбира се, технологични направления, които естествено са основна цел на нашата компания и с които ние подпомагаме нашите клиенти. Това са основните пилари, като клауд миграция, дигитална трансформация, архитектурни решения, кънсълтанси. Но също така в България ние имаме Client Innovation Center, в който развиваме роли, свързани с финанси, прокюрмънт и много други, така че да можем да помагаме не само на нашите клиенти, но и на компанията. Тези центрове обслужват както крайните клиенти на Kyndryl България и Kyndryl в региона, така и вътрешните процеси на самата компания.

    Колко и какви специалисти работят в българския офис?
    Сърцето на компанията са нашите хора. Експертизата, която ние имаме и развиваме, е съгласувана със стратегията ни и ние инвестираме много в нашите хора. В момента са отворени над 33 позиции, като те са фокусирани върху направленията, които имаме с новите партньорства. Това са Microsoft, Google, Cisco  и всички останали огромни хайпърскелъри, така че да можем със знанието, умението и опита, които имаме в годините, да надградим с технологиите, които са необходими. И заедно с нашата експертиза и нуждите на нашите клиенти да можем да осигурим най-доброто решение, което да адресира нуждите на нашите клиенти. Това е важно, защото ние имаме огромен опит - повече от 30 години. Нашите служители са със средно 10 години експертиза в техническата сфера, но ние виждаме нови хоризонти с новите партньорства. И знаем, че работейки в тази насока това е изключително важно, за да можем да позиционираме нашите решения на база по-голям кръг от платформи и решения за нашите крайни клиенти.

    По какви проекти работят екипите в България и за какви клиенти?

    Kyndryl е номиниранa няколко пъти за проекти, които са first of kind. Това са уникални проекти и за първи път успяваме да чартираме, да направим дизайн на нещо, което е иновативно. Хората, които са въвлечени в такъв тип проекти, създават нещо от нулата, което е уникално и дават изключително висока добавена стойност на нашите клиенти. Работим съвместно с нашите клиенти, сядаме заедно, чартираме каква трябва да е общата цел. Дори много често се случва, че успяваме да изчистим и да избистрим идеята, която те имат и накрая, формулирайки крайната цел, вървим заедно по пътя. Компанията изповядва Agile методология, която е изключително популярна и дава възможност на нашите клиенти в края на пътя да получат точно това, от което имат нужда. Повечето от проектите ни са официални референции и ние ги използваме и споделяме, защото те са от изключителна важност за работата на нашите клиенти, за тяхната инфраструктура и за техните приложения. Ще дам няколко примера.

    Основен фокус в България е финансовата индустрия. Kyndryl България поддържа инфраструктурата на едни от най-големите банки. Цялата инфраструктура е в нашите дейта центрове, където тя оперира и предоставя най-високо ниво на обслужване с качество, бързо действие и възможност за скалиране на ресурсите, когато това е възможно.

    Втората голяма тема, която ние адресираме, е дигиталната трансформация. Това е голяма дума. Всички искат да се трансформират дигитално, но не всички правят правилните стъпки. Това, което правим за нашите клиенти, е да чартираме правилните процеси, защото познаваме индустрията. Да облечем в правилните платформи и решения и да доставим това заедно с екипите на нашите клиенти, така че в края на деня, когато това е в продукция, те да получат точно този процес и продукт, който е необходим за техните крайни клиенти. И във времето това показва, че подобрява изключително много техните KPI, времето за предоставяне на кредити, времето за мониториране на вътрешни задачи и всички останали метрики, които са важни за правилното съществуване на финансова институция. Това, което е важно, е, че ние адресираме core banking процесите, основните банкови системи, сърцето на нашите клиенти.

    Но банките са само една част от нашите клиенти. Ние работим с най-големите логистични компании. Работим с трейдинг компании, които са на световно ниво. Това отново са български договори. Осигуряваме 24/7 инфраструктура и услуги със zero tolerance за downtime. Това показва на какво високо ниво е архитектурата, която ние сме предложили и как работим заедно с нашите клиенти.

    Имаме иновативни проекти от типа видео аналитики, анализ на данни и не на последно място - секюрити. Секюрити е изключително важна тема особено в последните дни и ние виждаме, че нашите клиенти трябва да пазят данните си по най-добър начин. Проактивно, не когато се е случил инцидент, и това е причината те да се обръщат към нас. Защото експертизата, която Kyndryl предлага, е от най-високо ниво. Ние можем да направим предварителни тестове, да направим защити и да подсигурим данните, включително със SLA (Service Level Agreement). Изключително малко компании в света предоставят такава услуга – данните, предоставени на сървис провайдъри и на база SLA да следят за изпълнението. Това е уникална услуга, която Kyndryl предоставя, и тя е ориентирана изключително към сигурността и нуждите на нашите клиенти.

    Какви специалисти търсите и планирате да търсите?

    Плановете за растеж в България са абсолютно синхронизирани със стратегията на компанията. България в последните няколко години се е доказала като дестинация, която има изключително добра експертиза и изключително добри рейтове и професионализмът, който ние успяваме да предоставим от нашите центрове към международните проекти, е изключително високо ценен. Това ни дава възможност да обърнем фокуса към България и да наемаме хора по различни проекти. Това е важно, защото можем да растем в различни направления, свързани с клауд миграция, секюрити, дигитална трансформация.

    Не на последно място, ние сме център, който предоставя финансови и прокюрмънт услуги за региона. Така че по различните направления ние се развиваме с високи темпове. Само за последните няколко месеца сме назначили над 50 души в България, което е доказателствоза нашия фокус и ориентираност към развитие на новите служители в компанията. Съвременни технологии и тренинги – това е причината те да гледат на нас като на бъдеща компания за техните кариерни стъпки.

    Какъв е режимът Ви на работа в момента?
    Като повечето технологични компании ние работим в хибриден режим. Това беше възможно още преди пандемията, но тя даде тласък на този начин на работа, защото е много по-удобно за хората. Така нареченият work-life баланс е изключително важно нещо за нас. Но има проекти и екипи, които трябва да работят заедно, да правят архитектурни планове заедно и офисът ни е на тяхно разположение. Естествено при хибридния модел, когато някой работи от офиса, трябва да съгласува с колега, който е хоум офис, и ние имаме всички налични инструменти това да се случва по най-добрия начин. Или казано по друг начин, когато започна пандемията, ние я усетихме по начин, по който KPI-ите на компанията се увеличиха, защото имаше фокус, имаше дедикейшън и по този начин резултатите към клиентите бяха наистина подобрени.   

    С какво Kyndryl се отличава на висококонкурентния ИТ пазар на труда?

    Ние искаме да бъдем позиционирани като сървис лидер на пазара и хората, които кандидатстват за работа в нашата компания, виждат това. Те са проучили какви са нашите проекти, какви са нашите цели и идват мотивирани. Това, което ние предоставяме и представяме на новите кандидати за работа, са нашите проекти. Те са наясно в какво те ще бъдат въвлечени в средносрочен и дългосрочен план и какъв ще бъде техният трейнинг план,  така че да могат да придобият нови знания, свързани с новите партньорства, с новите тенденции на пазара и с техните лични цели за бъдещо развитие.

    Паралелно с това Kyndryl има амбицията да бъде Employer Of Choice. Аз вярвам, че ние правим необходимите стъпки и се подобряваме всеки ден в посока да сме ориентирани изцяло към нашите служители, защото те са сърцето на компанията. Всичко това и нашата цел да работим по иновативни и нови проекти, да обучаваме и да развиваме хората си в дългосрочен план, считаме за атрактивно за новите кандидати и това е причината да успяваме да привличаме все по-добри и все по-мотивирани хора от пазара на труда. 

    Какво предстои до края на тази година и какво са дългосрочните Ви цели за българския пазар?
    България е значима локация за Kyndryl. Това, с което започваме, е да разрастваме нашия екип, да развиваме нашите проекти и да създаваме продукти, които са ценни за компанията и които ще бъдат добавена стойност за нашите клиенти не само в България. България е фокус и ние се опитваме да адресираме и с търговска част, и с доставки, и с мениджмънт и управление на нашите проекти. Нещата, които създаваме, са изключително важни за портфолиото на Kyndryl в световен мащаб. Това ни превръща във важен център за компанията както в средносрочна, така и в дългосрочна перспектива. 

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 31 минути
    България пое ротационното председателство на Съвета на гуверньорите на ЕИБ
    Вицепремиерът и министър на финансите Людмила Петкова, в качеството си на гуверньор за България на ЕИБ, е новият ротационен председател на Съвета на гуверньорите на финансовата институция
    преди 2 часа
    преди 4 часа
    Предстои четвъртото издание на фестивала „Ало, Космос! Говори България!“
    Тази година освен научни работилници, интераĸтивни изложения и разговори с учени от различни области на науката програмата ще предложи и среща с астронавта Майкъл Лопес-Алегрия
    преди 5 часа
    Българският INSAIT изпреварва Kеймбридж, Корнел и Технион на знаков форум за AI
    Сред авторите се записва името на един от най-младите участници в историята на CVPR – единадесетокласничката Рени Паскалева