„Опитът ме е убедил, че 90% от формулата за успех е желанието и настойчивостта да го постигнеш“, казва Управителят на международната спедиторска компания
Димчо Димчев - Управител на карго-партнер . Снимка: карго-партнер
Кои са хората, които са в основата на успеха на компаниите в България? В тази рубрика разказваме за лидерите – за хората, които мотивират останалите, споделяйки своя опит и възгледи. Какво са учили, каква е била първата им работа и как са стигнали до настоящата си позиция? С какви предизвикателства са се сблъсквали, какви са отговорностите им днес, какво ги мотивира и биха ли променили нещо, ако можеха да върнат времето назад?
Представяме ви Димчо Димчев - Управител на карго-партнер .
Димчо Димчев е завършил „Управление на веригата на доставките“ и „Финанси“ във Виенския университет. Стартира кариерата си като стажант в австрийски спедиции. Продължава развитието си в отдел „Логистичен инженеринг“ във „Франс Маас“, Нидерландия. През 2005 г. се завръща в България и изпълнява различни функции във „Вектра“ ООД (джойнтвенчър с „Франс Маас“ и впоследствие с ДСВ). От 2012 г. е ръководител направление „Логистични решения“ в „Гебрюдер Вайс“. През януари 2020 г. поема управлението на карго-партнер у нас.
Г-н Димчев, разкажете ни за Вашето образование и какво оценявате като най-ценно.
От 4-ти до 8-и клас учих в немско училище в англоезична държава, след това в Немската езикова гимназия в София. Университета със специалност „Бизнес администрация“ посещавах във Виена. Със сигурност най-полезни и универсално приложими са били научените езици и опитът, натрупан в международната среда.
Ако знаете това, което знаете днес, какво образование и специалност бихте избрали да учите?
Бих добавил само повече макроикономически профил и може би физика или астрофизика.
Каква беше първата Ви работа и как се чувствахте тогава?
Бях стажант в логистична фирма в Австрия и беше наистина интересно. За 2 години получих възможност да се развия като спедитор и да участвам в пълния процес: от офериране на сделката, през уреждане на транспорта, до финалното отчитане и разплащане и дори и в товаро-разтоварните дейности в склада, които като млад човек ми бяха особено интересни.
„Опитът ме е убедил, че 90% от формулата за успех е желанието и настойчивостта да го постигнеш.“ Снимка: карго-партнер
Кои са моментите във Вашата кариера, за които имате най-живи спомени и намирате за най-важни?
Това са проектите, които съм имал възможността да започна и завърша докрай – от договарянето през подготовката и осъществяването до насладата от спечеленото доверие и задоволство на клиента и последващия от това нов бизнес.
Как започнахте в настоящата компания?
В карго-партнер започнах през 2020 г. като Управител и това е първата ми висша ръководна роля.
Какво Ви мотивира?
Сега преобладаващата част от работата ми е с хора – с колегите от карго-партнер и с нашите клиенти. Винаги съм вярвал, че водачеството на мотивиран екип с ясни цели се явява почти неограничен мултипликатор на индивидуалните усилия на отделния професионалист – дори и на най-добрия в сферата си. С екипа на карго-партнер виждам реализацията на това убеждение и този факт силно ме мотивира.
С какво не бихте направили компромис?
С човечността. Всички сме хора и трябва винаги да проявяваме уважение и разбиране един към друг, независимо дали сме в лична, или работна среда. Щастлив съм, че мога да комбинирам това мое верую с мотото на карго-партнер, което е: We take it personally.
Какви хора се стремите да привличате в екипа си и какви качества цените у тях?
Опитът ме е убедил, че 90% от формулата за успех е желанието и настойчивостта да го постигнеш. Именно това са качествата, които най-високо ценя и търся в настоящите и новите хора на карго-партнер.
Кои са ключовите умения, които считате, че трябва да притежава един мениджър, за да управлява успешно компания?
Да може да поставя цели и да ги комуникира убедително пред целия екип на фирмата. Преди всичко да е човечен в отношенията си със служители, с клиенти и подизпълнители. Такова отношение работи силно и в полза на компанията, т.е. хората се отблагодаряват за него чрез лоялност.
Кои бяха най-големите предизвикателства до този момент във Вашата кариера и какво научихте от тях?
Предизвикателствата ми е трудно да степенувам, но ще споделя един от изводите, които извлякох за себе си. Един мениджър трябва да базира решенията си на факти и за да улесним това, в карго–партнер чрез технологии осигуряваме постоянна видимост и проследяемост във веригите на доставките. За определени решения фактите не са достатъчни и тогава трябва да имаме смелостта да вземем такова решение, изхождайки преди всичко от морала и убежденията си – това, което много хора наричат „вътрешния глас“.
Ако знаете това, което знаете днес, какво бихте променили?
Щях да съм по-смел и да започна да слушам повече вътрешния си глас още преди 25 години.
Как си представяте развитието на Вашата индустрия в България през следващите години?
С две думи – дигитализация и партньорство. През 2023 г. евентуално ще се успокои хаосът, породен от COVID, и ще се уталожат смущенията в международните вериги на доставки. Това, което ще се запази, е засиленият от кризата и от несигурността стремеж за по-близко партньорство с надеждни контрагенти, за да се гарантира надеждността в доставките при бъдещи сътресения. Именно при дългосрочните партньорства ще се дигитализират и автоматизират комуникацията и документооборота, а хората на карго-партнер ще се фокусират върху създаването на истинска добавена стойност. В по-дългосрочен план, при утвърждаване на законова рамка и на индустриални стандарти, почти всички документални и информационни потоци в логистиката може да се дигитализират, като това ще донесе добавена стойност за участници и потребители.
Вижте профила и актуалните позиции за работа на КАРГО ПАРТНЕР ЕООД в JOBS.bg
ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА БИЗНЕС ЛИДЕРИТЕ В БЪЛГАРИЯ
Франк Кванте, Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт
Михаела Юзирова, Кофас