сряда, 04 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3464 прочитания

    Милен Маринов, DataArt: Варна има огромен потенциал във високотехнологичния сектор, който тепърва ще бъде разгръщан

    От локация Варна вече работят над 30 колеги от Украйна и е вероятно броят им да се увеличи, казва Ръководителят на варненското подразделение на DataArt
    25 юли 2022, 09:38 a+ a- a

    Милен Маринов - Ръководител на варненското подразделение на DataArt. Снимка: DataArt

    В края на юли DataArt, глобална технологична компания, която проектира, разработва и поддържа софтуерни решения, откри развоен център във Варна. Компанията стъпи на българския пазар през 2016 г. със свое представителство в София, а сега разширява дейността си и в морската ни столица. Повече за плановете за развитие на технологичната компания във Варна, пред Economy.bg разказва Милен Маринов, който ще ръководи варненското подразделение на DataArt .       

    Милен Маринов е мениджър с над 15 години опит в оперативното ръководство и бизнес развитието. Работил е като оперативен мениджър за големи международни компании, сред които Sheraton, NCL, Holland America, Viking Cruises и др. Притежава бакалавърска степен по „Мениджмънт на туризма“ от Икономическия университет във Варна и бакалавърска степен по „Икономика“ от FH Muenster. След това завършва MBA в Cardiff Metropolitan University. 

    Г-н Маринов, защо DataArt избра Варна за локация, в която да открие своя втори развоен център в България?
    Варна отдавна е в нашия фокус като локация с интелектуален потенциал, ресурси и инфраструктура за стратегическо развитие в IT сектора. Още от миналата година започнахме да наемаме софтуерни специалисти от локалния пазар, които да работят дистанционно. Варна е морската столица на България и третият по големина град в страната, което прави града атрактивен и логичен избор за нас да отворим именно тук и нашия втори център за разработка у нас. Негативните събития в Украйна също допринесоха до известна степен при вземането на решение за практическата реализация на намеренията ни. Част от колегите ни, които работеха в украинските офиси на DataArt, се преместиха в България. Някои от тях избраха именно Варна заради удобната локация, качеството на живот и разбира се, не на последно място, близостта на морето, а това ускори плановете ни за отваряне на офис в града. Смятам, че Варна има огромен потенциал за развитие във високотехнологичния сектор и тепърва той ще бъде разгръщан. Много софтуерни компании вече имат офиси тук, разчитайки на местния пазар и ресурси, което е и предпоставка ИТ общността да се развива с бързи темпове.

    Колко души възнамерявате да наемете там и какъв тип специалисти ще търсите във Варна?
    Предварителните ни планове са заедно с наетите вече специалисти общата бройка да достигне до 50-60 души до края на годината. Основно ще бъдем концентрирани в търсенето на инженери в мейнстрийм технологии като Java, .Net, JavaScript, както и за по-малко популярни като Ruby, Salesforce и др.

    Очертава се и варненският ни офис да е фокусиран върху клиенти от финансовата сфера и ритейл, без разбира се, да се ограничаваме само в тези сектори. 

    Каква ще е политиката на компанията относно смяната на офиса? Ще могат ли колегите Ви от София например да работят от Варна, ако пожелаят?
    Едно от важните предимства на DataArt освен пълната свобода на избор за работа от вкъщи или офис е и възможността за избор или смяна на локацията временно или постоянно. С други думи, колеги от всеки един друг наш офис са добре дошли да ползват офиса във Варна по всяко време, било то по време на ваканция или в случай че решат да изберат Варна за своя бъдеща локация за работа. Същото важи и за местните служители. По този начин, особено през летния сезон, се надяваме да привлечем тук повече колеги от други офиси на компанията, идващи при нас за уоркейшън, а защо не и за постоянно.

    За много от ИТ компаниите е все по-трудно да намерят квалифицирани специалисти. Така ли е и във Варна и как се справя Вашата компания с този проблем?
    Факт е, че конкуренцията при търсенето на кадри в този бранш е много голяма и Варна не е изключение. Още по-важно е тези наети специалисти да имат стимул да останат в компанията след като са привлечени. Ние се справяме с това предизвикателство доста успешно чрез инвестициите в екипа – винаги сме считали, че хората са на първо място. Тази инвестиция в хората и в комфорта на служителите е нещо, което е залегнало във философията на компанията още от самото ѝ създаване. Финансовият аспект, разбира се, остава водещ при избора, но вече не е единствен критерий за кандидатите за работа. Хората от софтуерния бранш все повече се интересуват дали ще имат необходимата свобода, какви ще са проектите, по които ще работят, каква е перспективата за развитие в дадена компания и атмосферата, която тя предлага. В това отношение DataArt винаги е била изключително конкурентна, тъй като при нас липсват микромениджмънт и стриктна йерархия, работното време е гъвкаво, дори даваме въз¬можност за промяна на проекта, ако някой от екипа не се чувства комфортно или пък желае да се занимава с нещо различно.

    Имате служители от Украйна и Русия. Как се отрази това на работата на DataArt?
    За съжаление, тези събития се отразиха на ужасно много човешки съдби, както и на бизнеса. За нашата компания това бе най-сериозната криза от създаването ѝ досега, тъй като повече от половината от колегите ни доскоро бяха именно от тези две страни. Въпреки това компанията успя да реагира бързо и да сведе до минимум щетите от случващото се и в момента е изключително стабилна. Вече прекратихме всички свои дейности в Русия и помогнахме на служителите си там, които искат да напуснат страната и да се преместят в други локации, където имаме офис. Компанията оказа много сериозна помощ и подкрепа на украинските ни колеги чрез съдействие за тяхното релокиране, намирането на квартира и адаптацията им. От локация Варна вече работят над 30 колеги от Украйна и е вероятно броят им да се увеличи. В офиса ни в София също имаме колеги, на които се е наложило да напуснат Украйна и вече са се устроили успешно там. 

    Пандемията направи работата от разстояние „новото нормално“. Това не обезсмисля ли нуждата от офис пространства?
    Не мисля, че офисите ще изгубят напълно своята функция и значение, по-скоро ще има промяна от гледна точка на изискването за присъствие там. В DataArt възможността за работа от разстояние съществува доста преди появата на пандемията. Това ни помогна да сме по-подготвени и не наруши работния процес, когато се наложи да минем изцяло на дистанционен режим. Към днешна дата за все повече софтуерни специалисти е важно да могат да работят от разстояние, но в същото време да имат опция да работят и от офис, ако пожелаят. Смятам, че компаниите, които предлагат и двата варианта, ще имат предимство.

    Какви са плановете за развитие на компанията у нас и в глобален план предстои ли откриване на развойни центрове в други градове в България?
    Компанията е в много добро състояние в момента, като въпреки кризата успяхме да запазим почти всички наши глобални клиенти. Наскоро бе привлечен и крупен инвеститор, допринасящ допълнително за финансовата стабилност на компанията. DataArt откри нови офиси в страни като Сърбия, Дубай, Грузия, Армения и др. Към днешна дата плановете ни в България са за по-нататъшно развитие на настоящите локации, но в обозримо бъдеще потенциален интерес за нас би бил град като Пловдив, предлагащ необходимия потенциал и ресурси, където също имаме наети служители, работещи засега дистанционно по редица проекти.

    Вижте по какви проекти работи DataArt

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на DataArt Europe Ltd в JOBS.bg 

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    Стойността на глобалният пазар на Cloud ERP ще достигне $57,17 млрд. през 2024
    Сегментът на малките и средни предприятия се очаква да регистрира най-високият средногодишен темп на растеж, според Fortune Business Insights
    преди 15 часа
    Най-големият ритейл парк в Пловдив отвори врати
    Първите магазини в новия търговски комплекс „Парк Макс Ритейл Парк“ вече са отворени
    преди 15 часа
    Черният петък мина онлайн
    Потребителите в САЩ са похарчили $10,8 млрд. за онлайн покупки, което е над 10% ръст спрямо миналата година
    преди 17 часа
    3,7 млрд. лв. е дупката в бюджета в края на ноември
    Приходите за месеца превишават разходите с близо 300 млн. лв.
    преди 18 часа
    САЩ с нов кръг ограничения, свързани с производството на чипове в Китай
    Това е третият кръг мерки в рамките на 3 години
    преди 1 ден
    Канада обвини Google в създаване на рекламен монопол
    Делото прилича на заведеното в САЩ и цели разделяне на бизнесите на технологичния гигант