четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    11244 прочитания

    Какво е да работиш в Тавекс?

    Какви възможности за кариера предлага компанията и какви професионалисти стоят зад нейния успех, разказва Мира Попиванова - Employer Branding Специалист в Тавекс
    04 август 2022, 15:02 a+ a- a

    Мира Попиванова - Employer Branding Специалист в Tavex. Снимка: Tavex

    Tavex Group е основана през 1991 г. и първият офис е открит в Естония. Компанията е водещ търговец на благородни метали и валута в Северна и Югоизточна Европа. Tavex България отваря врати през 2009 година, като днес вече има 7 офиса за обслужване на клиенти в България и онлайн доставки до всяка една точка в страната. Българският клон в момента е най-успешната дъщерна компания на фирмата майка. Tavex е първата в страната, която търгува с инвестиционно злато.

    Какви възможности за кариерно развитие предлага, какво я прави предпочитан работодател и какви професионалисти стоят зад нейния успех, пред Economy.bg разказва Мира Попиванова - Специалист по Employer Branding. Мира работи в Tavex от десет години. Започва кариерата си на позиция специалист Обслужване на клиенти. След това става Team Leader, а сега е част от HR отдела. 

    Име: Tavex Злато&Валута (Tavex ЕООД)
    Сфера на дейност: Tърговия инвестиционно злато и сребро, обмен на валута и парични трансфери
    В България е от: 13 години (2009 г.)
    Брой служители глобално: 250+ служители в 12 държави
    Брой служители в България: 100+
    Офиси в България:
    гр.София, ул. „Никола Тесла“ 5, BSR Sofia 2 – централен офис
    гр. София, бул. „Ситняково“ 48, Сердика център, етаж: -1
    гр. София, бул. „Цариградско шосе“ 115, The Mall, ниво: -2
    гр. София, бул. „Черни връх“ 100, Paradise Center, ниво: -1
    гр. София, бул. „Ал. Стамболийски“ 101, Mall of Sofia, партер
    гр. Пловдив, ул. „Княз Александър I“ 2, Джумаята
    гр. Варна, бул. „Андрей Сахаров“ 2, Grand Mall, ниво: -1
    гр. Бургас, ул. „Янко Комитов“ 6, Galeria Mall, партер
    Основни продукти/марки: Златни и сребърни кюлчета и монети на рафинериите: Perth Mint, Valcambi, Pamp, Австрийски монетен двор и др. Над 65 вида валути
    Клиенти/Пазари: Крайни клиенти
    Компанията в цифри: Обслужва над 2 милиона трансакции и стотици хиляди клиенти годишно във физическите офиси в България. За последните 9 години Tavex Group е продала близо 40 тона злато на почти 12 милиона клиенти. Компанията е увеличила почти два пъти и половина своите приходи през 2021 г. спрямо 2020 г., а печалбата повече от два пъти спрямо неконсолидирания отчет.

    С какво се занимава компанията – кои са основните продукти, услуги?
    Tavex e новаторска финансова компания, отдадена да помага на клиентите си да сключат най-добрата за тях сделка по най-удобния за тях начин. Специализираме в търговия с инвестиционно злато и сребро, обмен на над 65 вида валути, обратно изкупуване на златни и сребърни бижута и бързи парични трансфери. Не мога да пропусна факта, че Tavex е първата компания, която създаде реален пазар за инвестиционно злато в България. Гордеем се, че променихме обмена на валута като услуга в съзнанието на потребителя. Моделът, който предложихме, е коренно различен от съществуващия до момента, основан на скандинавските принципи и бизнес етика. В центъра на Tavex ДНК-то стоят: експертиза, първокласност, всеотдайност, уважение, дадена дума, забележителност и честна игра. Благодарение на тези ценности успяваме да предоставим безупречно обслужване и да бъдем финансовият партньор, на когото клиентите ни могат да се доверят.

    Кои са основните пазари и клиенти на компанията?
    Бизнес развитието на Tavex Group беше изключително динамично през последните няколко години. За период от приблизително 15 години достигнахме до нови пазари и разширихме трикратно своето присъствие. Едновременно с това развихме портфолиото си с над 65 предлагани валути и зададохме тренд при инвестиционното злато. Ние сме най-големият търговец на инвестиционно злато в Северна и Източна Европа. През 2021 година продадохме 9,2 тона инвестиционно злато например. Нека дадем пример, за да си представите за какъв мащаб говорим – това се равнява на обема на 9 средностатистически автомобила. Също така отделихме много ресурси за образоването на обществото за ползите на този тип инвестиция по пътя към финансовата свобода. Продуктите и услугите ни са достъпни за широка публика. Сред клиентите ни са както физически лица, така и бизнес организации, които директно се свързват с нас за закупуване на валута на най-добра цена например.

    Къде има офиси компанията по света? Колко офиса има в България?
    Tavex Group е основана в Естония през 1991 година, както споделих. Днес тя оперира в 12 държави, сред които са още Великобритания, Латвия, Финландия, Полша, Швеция, Норвегия, Дания, Унгария. През 2019 отвори врати и първият офис на Tavex в Румъния, а през 2021 – в Сърбия. Двата пазара са пряко свързани с българския клон и следват модела, зададен от България. Към днешна дата компанията управлява 7 офиса за обслужване на клиенти в София, Варна, Бургас и Пловдив, както и един административен офис в гр. София, който е централа за България, Сърбия и Румъния.

    Административният офис в гр. София. Снимка: Tavex

    Колко и какви специалисти работят в компанията?
    Към днешна дата Tavex е изключително специално място за работа на над 100 души в София, Пловдив, Варна, Бургас. Основната ни цел вече 13 години насам е да бъдем среда, в която абсолютно всеки открива, развива и изразява най-добрата версия на себе си. Близо 90% от лидерския ни екип се състои от хора, които са започнали работа при нас на стартова позиция и са се развили до ниво мениджър. Въпреки това екипът ни е доста млад. Средната ни възраст е 28 години, като над 60% от колегите във фронт офисите са студенти, а останалите 40% са завършили висшето си образование, докато са работили при нас.

    Чудесен пример за сплотеността в екипа на Tavex е нашият Digital Sales отдел, който създадохме през 2021 година. Част от него са IT и маркетинг специалисти, дизайнери и  разбира се, специалисти в сферата на онлайн продажбите. Този отдел може би е най-цветният от всички останали, но много успешно обединява различни професионалисти, които имат обща цел и визия. 

    Често се допитваме до екипа за това как се чувстват като част от Tavex. Колкото и странно да звучи, най-често колегите споделят, че за тях екипът е второ семейство и дори нямат търпение да дойде понеделник.

    Какви хора най-често търси компанията – с какъв опит, познания, умения?
    Вярваме, че най-ценният ни актив са хората, които са част от нашия екип.  Всеки служител в Tavex е подбран внимателно и преминава през няколко кръга от интервюта, които имат за цел да проверят на първо място дали човекът е съвместим с нашата ценностна система и екипа, с който ще работи. 

    Със сигурност предходният опит не е най-важното за нас. Това е причината, поради която не изискваме CV при кандидатстване. Логическите и математическите знания и умения са поставени на сериозен тест. Да станеш Tavex-ианец е истинска чест за всеки от нас. Тази прецизност при подбора ни дава изключително конкурентно предимство, защото всеки от нас се чувства в сигурна среда, на която принадлежи и на която може да разчита. Спокойствието, гордостта, знанията и професионализмът, които излъчва всеки от нас, са видни и за нашите клиенти.

    Най-голям брой служители търсим на позиция дилър и касиер-консултант. Те са лицето на компанията и ежедневно общуват с нашите клиенти.  Това, което търсим в тях освен уменията за работа с числа и интереса към макроикономиката, са желанието и хъсът за работа. Търсим хора, които идват на работа, защото си обичат работата и харесват това, което правят.

    Със създаването на Digital Sales отдела бяхме изправени пред предизвикателството за първи път да търсим външни специалисти, а не да правим вътрешен подбор, както допреди това. 

    Процесът на подбор при нас е продължителен, но смело мога да заявя, че в Tavex работят истински професионалисти, без които компанията не би била това, което е.

    Административният офис в гр. София. Снимка: Tavex

    Компанията отворена ли е за хора с малък опит и старт на кариерата? Има ли стажантски програми?
    Tavex е компанията, която предимно търси хора с малък или без никакъв опит. Гордеем се да бъдем старт в кариерата за много студенти, които успешно съчетават следването с работата при нас. Нашето предимство е, че можем да им предложим постоянна работа, която, от една страна, да съчетават перфектно с университета, а от друга – им дава опит във финансовата сфера. Имаме и няколко колеги, които са стартирали при нас още в 12-и клас. За тях изготвяме специален график, благодарение на който да посещават редовно училище и да работят при нас. Нашите служители могат да се похвалят, че когато завършат бакалавърската си степен, те вече имат 4 години качествен трудов опит във финансовата сфера, което им дава огромно предимство пред връстниците им.

    Как въвеждате новите служители в компанията?
    Посрещаме ги топло и с усмивка, разбира се. Вярваме, че всеки човек е различен и има нужда от индивидуален подход. При старта си в компанията всеки получава свой ментор, който го интегрира в екипа и му показва начина, по който ние работим. Стремим се през първите седмици да ги въвеждаме поетапно в непознатата среда. Без значение на каква позиция започва новият ни колега, той преминава през обучение във фронт офиса, за да може да се запознае с продуктите, клиентите и техните проблеми и нужди. Въвеждането на новите служители в компанията е доста обширен процес, който не приключва дотук. Постоянно се стремим да организираме екипни събития, които позволяват на хората да се опознават и в извънработна среда. Обратната връзка е изключително важна за нас, затова постоянно се допитваме до служителите и се вслушваме в техните съвети какво и как да подобрим в различните процеси.

    Какви са възможностите за кариерно развитие и какви обучения предлага компанията?
    В Tavex имаме много добре развита програма за обучение. Всеки нов колега във фронт офис получава индивидуално обучение още от своя първи работен ден. Първоначално стартираме с обучение за валута, което включва подробно запознаване с всички валути, с които Tavex търгува, както и други специфики от нашата работа. Обичайно този период отнема от 1 до 3 месеца според собственото темпо и възможности на всеки служител. След като колегата успешно премине през него, му предстоят и индивидуални обучения, които са свързани със златото и среброто и инвестициите в тях.

    Като лидери на пазара отделяме внимание и на т. нар. soft skills. В програмата ни за обучение са включени и практически умения за това как да комуникираме и да разбираме клиентите ни, как да изпълняваме една сделка и как да предоставим отлично клиентско обслужване. Освен индивидуалното обучение, ние въведохме и външни групови такива. През тренинга Да обслужваме със сърце задължително преминава всеки колега. Друг пример е Ключови управленски умения, което е насочено към колегите, на които им предстои да се развият в мениджърска роля.

    В стратегията ни за управление и развиване на служителите са заложени още няколко успешни практики като: Международен обмен на опит; Платени езикови курсове; Индивидуални коучинг сесии и други.

    В подкрепа на успеха на програмата ни за обучение и развитие на талантите е фактът, че над 50% процента от нашите служители са се развили в различна роля от тази, на която са стартирали. Най-скорошният пример е с колега, който стартира на позиция Консултант обслужване на клиенти, 2 години по-късно зае позицията на Екипен мениджър, а през 2021 г. стана country manager на сръбския клон на Tavex. 

    Какви придобивки предоставя компанията и какво я прави предпочитан работодател?
    Основната ни цел е да даваме на служителите си подкрепа, развитие и грижа в ключови области от професионалния и личния им живот. В същото време системата за възнаграждение в Tavex е съобразена с добавената стойност и нивото на автономност на всеки. Това създава среда от вътрешни предприемачи (intrapreneurs), които асоциират общия успех с личния.

    В Tavex обогатяваме пакета от социални придобивки непрекъснато. Основните допълнителни придобивки, които компанията осигурява, могат да се разделят в четири области: професионално и личностно развитие; грижа за здравето и храна; забавление и семейство; финансови и материални придобивки.

    Основен фокус за нас през последните две години е личностното развитие на всеки служител. В тази посока също разширихме инициативи и достъп до платформи с обучение за придобиване на нови знания и умения. 

    Административният ни офис е проектиран така, че в извънработно време пространството се преобразява и се превръща в бар или дискотека с озвучаване, DJ пулт и осветление, място за официални вечери, киносалон и детска зона. Всички служители могат да запазят офиса и за свои лични поводи. 

    Административният офис в гр. София. Снимка: Tavex

    Ние свързваме морето с почивка и приятни емоции с приятелите и семейството. Затова и от миналото лято предлагаме на нашите служители опцията да отидат за една седмица, с когото си поискат в Tavex Резиденцията. Така нарекохме нашата луксозна лятна каравана в Арапя. Тези, които са се представили най-добре през последната година, имат на разположение караваната, която е напълно оборудвана и готова да посрещне 4 възрастни и 4 деца. 

    От тази година всички служители в Tavex имат и включена застраховка живот, както и включена финансова помощ при тежки заболявания и злополуки, което надгражда пакета от допълнително здравно осигуряване, което всеки има, както и профилактичните годишни прегледи. 

    Много обичаме да се забавляваме заедно. Затова и компанията всяка година организира по два големи тиймбилдинга, които събират всички служители от България, Сърбия и Румъния. Това са най-емблематичните вътрешни събития на Tavex, които колегите очакват с огромно нетърпение. Също така не пропускаме и всяка година възможността да се включим в Legion Run.

    Какво не знаят хората за компанията, а е важно да знаят според Вас?
    Tavex България ежегодно обслужва над 2 милиона трансакции и стотици хиляди клиенти ни се доверяват във физическите ни офиси. Светът на златото е вълнуващ, то дава финансова свобода, независимо от моментните сътресения на пазара. В ролята си на лидерите на пазара в търговията с инвестиционно злато едно от предизвикателствата пред нас беше да повишим финансовата грамотност на обществото. Ние направихме света на инвестициите достъпен за всеки. Разработихме продукт, който позволява на всеки да си закупи инвестиционно злато чрез абонаментната ни програма за 1 грам златно кюлче на месец.

    Tavex е многократен носител на различни награди, които ни отличават като най-добър работодател. В Tavex имаме специално разработен за нас Модел на компетентности, който измерва добавената стойност на всеки един колега  както индивидуално, така и в екип.

    При подбора на хора използваме система за автоматизиран подбор, която ни позволява да не изискваме CV при кандидатстване, да намалим човекочасовете за обработване на една кандидатура, както и да скъсим значително времето от кандидатстването до предложението за работа.  За да работиш в Tavex не е нужно да имаш предходен опит. Ние ти даваме шанс и възможност, а вече от теб зависи докъде ще стигнеш.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Gold & Exchange / Tavex Ltd в JOBS.bg

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА КАКВО Е ДА РАБОТИШ В:

    Какво е да работиш в Станга1?
    Какво е да работиш в Motion Software?
    Какво е да работиш в Credissimo?
    Какво е да работиш в Блубито?
    Какво е да работиш в dm България?
    Какво е да работиш в Effortel?
    Какво е да работиш в CloudCart?
    Какво е да работиш в myPOS?
    Какво е да работиш в Lab08?
    Какво е да работиш в Grafixoft?
    Какво е да работиш в Appolica?
    Какво е да работиш в Resolute Software?
    Какво е да работиш в M2M Services?
    Какво е да работиш в i:Fao an Amadeus company?
    Какво е да работиш в Cognyte Bulgaria?
    Какво е да работиш в Hewlett Packard Enterprise?
    Какво е да работиш в Melon?
    Какво е да работиш в Gameloft Sofia?
    Какво е да работиш в Hypoport Sofia?
    Какво е да работиш в Delta Source? 
    Какво е да работиш в AtScale Bulgaria?
    Какво е да работиш в Лидл България?
    Какво е да работиш в МенторМейт?
    Какво е да работиш в Proxiad?
    Какво е да работиш в Endava?
    Какво е да работиш в Адастра България?
    Какво е да работиш в Coherent Solutions Bulgaria?
    Какво е да работиш във Fadata?
    Какво е да работиш в Walltopia?
    Какво е да работиш във Fourth България?
    Какво е да работиш в TELUS International Europe?
    Какво е да работиш в DataArt?
    Какво е да работиш в Schwarz IT България?
    Какво е да работиш в Anakatech?
    Какво е да работиш в A1 България?
    Какво е да работиш в Cargotec?
    Какво е да работиш в Kaufland България?
    Какво е да работиш в Кока-Кола ХБК България?
    Какво е да работиш в Paysafe?
    Какво е да работиш в Карлсберг България?
    Какво е да работиш в Melexis България?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 5 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 7 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 8 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 10 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк