Кметът на София връчи специална Грамота за устойчивост на първия зелен филиал на веригата
Kaufland България открива своя 13-и хипермаркет в София. Това е и първият зелен филиал на веригата, тъй като той е изграден изцяло според най-новите стандарти за екологично и енергийно ефективно строителство и е оборудван с редица щадящи околната среда системи. С откриването на новия магазин, общият обем на инвестициите на компанията в столицата надхвърля 335 милиона лева, а броят на обектите на веригата у нас стават 63.
„Днес откриваме най-модерния и зелен хипермаркет на Kaufland България, с който уверено продължаваме експанзията си в София. С всички внедрени иновативни технологии в него, хипермаркетът в „Горубляне“ реализира на практика политиките за устойчиво развитие на нашата компания“, коментира главният изпълнителен директор на Kaufland България Иван Чернев.
Имотът, върху който хипермаркетът е построен, е над 15 000 кв. метра, от които над 2500 кв. м. са търговска площ. Разгърнатата застроена площ на сградата е над 10 300 кв. м. Това е вторият обект на ритейл лидера в столицата, който е разположен на два етажа, като за клиентите са предвидени 214 паркоместа. Над 6 000 кв.м. от площта на имота са превърнати в парк, в който са засадени 300 дървета и 1000 храсти.
Сред специалните гости на днешното откриване бяха кметът на София Йорданка Фандъкова, временно изпълняващият длъжността посланик на Германия Ирене Планк и главният управител на Германо-българската индустриално-търговска камара д-р Митко Василев.
„Тази инвестиция съвпада с разбирането ми за инвестиции в града - зелени и устойчиви. Паркът, който е изграден заедно с магазина, създава уютна среда. Използването на зелена енергия е ключово за енергийната независимост, за което насърчаваме всеки бизнес. Поздравявам компанията за нейната социално-отговорна политика към района, в който се намират търговските обекти“, подчерта в словото си Йорданка Фандъкова, кмет на Столична община и връчи специална Грамота за устойчиво развитие на новооткрития обект.
„Много се радвам, че присъствам на откриването на този най-зелен филиал, който ни показва как можем всички заедно да допринесем за това да защитаваме и опазваме климата по-добре, да подпомагаме иновациите и всички ние да бъдем по-силни като общност. Kaufland е пример за успешна българска компания с немско ДНК. Изключително много се радвам, че голяма част от асортимента са български продукти, които могат да достигнат много по-широк кръг от клиенти, именно благодарение на голямата ви търговска мрежа.“, подчерта Ирене Планк, временно изпълняващият длъжността посланик на Германия.
Новият хипермаркет е първият „зелен“ магазин на веригата у нас. Той е изграден според най-модерните стандарти за екологично и енергийно ефективно строителство, оборудван е с редица щадящи околната среда системи и се захранва със 100% „зелена“ енергия. Хипермаркетът има иновативна климатична система, която се захранва с остатъчната топлина от хладилните витрини и помещения и не използва фосилни горива. Хладилната инсталация на обекта се захранва с нискоемисионен хладилен агент. Всички витрини са затворени с вратички – мярка, която допълнително намалява въглеродните емисии със 180 т. CO2 годишно. Цялото осветление на хипермаркета е LED, чрез което се постига около 30% икономия на енергия и допълнително се намаляват вредните емисии.
На покрива на новооткрития обект предстои да бъде разположена фотоволтаична инсталация, която ще покрива приблизително 20% собствените нужди на хипермаркета на годишна база. Чрез тази мярка компанията ще реализира целта си да намали с 15% годишния си разход на електроенергия през 2023г, чрез собствена соларна инсталация, понижавайки въглеродните си емисии с над 100 т. годишно.