сряда, 24 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4556 прочитания

    „Одело България“: Планираме през 2023 екипът ни в България да достигне 600 души

    Производителят на фарове за Mercedes, BMW и Audi инвестира 50 млн. лв. във втори завод край Пловдив и продължава да се разраства с по 100 души на година - Димо Николов, мениджър „Човешки ресурси“ в компанията, пред Economy.bg
    07 декември 2022, 08:56 a+ a- a

    Турската Odelo, част от холдинга Bayraktarlar, вече има втори работещ завод у нас. След като през 2019 производителят на фарове за автомобилни гиганти като Mercedes, BMW и Audi пусна в експлоатация първата си база край Пловдив, в началото на тази година оперативна дейност стартира и нова фабрика. С нея се oтдeлят cepийнoтo пpoизвoдcтвo нa aвтoмoбилни фapoвe зa нoви aвтoмoбили, което остава в първия завод, oт тoвa на peзepвни чacти, което се реализира във втория.
    Общият брой на работещите в „Одело България“ вече надхвърля 500 души, като в новата база към момента са заети 50 души. Плановете са до края на следващата година към този екип да бъдат добавени още 100 души. Компанията има и развоен център в София, в който в момента работят около 50 души. За 2023 целта на производителя на фарове е заетите във всички локации да достигнат общо 600 души.
    Основните клиенти на компанията са Mercedes, BMW, Audi, Dacia, както и Porsche и Rolls-Royce.

    Какви са плановете на „Одело България“, колко и какъв тип специалисти планира да наеме, как компанията вижда бъдещето на аутомотив индустрията в България - тези и други въпроси коментирахме с Димо Николов, мениджър „Човешки ресурси“.

    Г-н Николов, открихте ли вече официално новия си завод край Пловдив?
    Откриване официално не сме правили, тъй като така или иначе това е продължение на сегашната ни инвестиция. Заводът стартира оперативна дейност от началото на тази година, като основната идея е разделянето на двете части на бизнеса – серийно производство и производство на резервни части.
    Проектите започват своя живот в първия завод. След изтичане на срока на серийно производство на автомобилите, който е около 2 години, проектът преминава в завода за резервни части.
    Всеки един от клиентите на сегашните марки, за които работим, купувайки впоследствие по някаква причина част, която да подмени по автомобила си, ще има пълната гаранция, че тя е абсолютно аналогичен продукт на този, който е бил в автомобила тогава, когато го е закупувал като нов.
    Разбира се, имаме и други проекти, които са на доста години, но за щастие, в тази част на Европа, в която ние оперираме - Балканите, 3-те големи немски производителя BMW, Audi и Mercedes са доста популярни и автомобилите имат доста дълъг живот.

    Те ли са Вашите основни клиенти?
    Те са нашите основни клиенти в момента в завода за резервни части плюс доста по-екзотични марки като Porsche и Rolls-Royce, но там обемите са доста по-малки.
    Иначе в завода за серийно производство освен за Daimler произвеждаме в момента и за Dacia от групата на Renault. Това все още са нови проекти, които не са минали за резервни части.

    Каква е инвестицията в новия завод?
    Инвестицията отново е доста сериозна, почти същата като за първия завод, тъй като разполага с много голяма логистична база, с офисна част. Общата инвестиция е около 50 млн. лв. Разбира се, тя не е еднократна, а продължава. Но инвестицията, която е свързана със сгради, земи и инфраструктура, е в този порядък.

    Колко души ще бъдат заети в новия завод? И колко общо са служителите Ви в момента?
    Съвсем скоро odelo България назначи своя 500-тен служител. Това е бройката в завода за серийно производство и за резервни части плюс развойния център в София. Трудно ми е да кажа в новото производство, което стартирахме, колко души ще работят, тъй като до голяма степен работата в него се подкрепя и от завода, който е за серийно производство, т.е. отдели като „Поддръжка“, „Логистика“, дори чисто оперативни отдели като „Нови проекти“, отговарят и за двата завода. Но по линия на чистото производство директният персонал в момента е около 50 души. Това е съвсем в началото. За следващата година предвиждаме да добавим поне още 100 души към този екип. Планът ни за 2023 е екипът на odelo България във всичките локации да достигне 600 души. И така да продължим следващите няколко години да добавяме по 100 души.
    Умишлено правим по-плавно разрастване, тъй като аутомотив индустрията както бързо се развива в България, така и има доста малко кадри. Така че за следващата година сме основно фокусирани върху изграждането на екипите и обучението.
    Направихме odelo академия в Пловдив, която продължава да създава мениджъри от средно и по-високо ниво. Повечето хора, които заемат някакъв вид мениджърска позиция при нас, излизат отвътре. Опитваме се да изграждаме екипите и да обучаваме хората в това, което реално ще им трябва занапред в работата.

    Как виждате потенциала и предизвикателствата на аутомотив индустрията в България?
    Инфраструктурата в България вече е готова за голям автомобилен производител, какъвто преди няколко години изпуснахме в лицето на Volkswagen. Но вече смятам, че сме готови и много скоро това ще се случи. Считам, че в следващите 5 години такъв автомобилен производител ще дойде в България. Кой ще е той? Имам някакви идеи, но всичко все още е в рамките на предварителни разговори.

    Това как би повлияло на поддоставчици като Вас?
    От гледна точка на HR директора няма да повлияе добре, тъй като ще има разместване на пазара на труда.
    Но със сигурност ефектът ще е добър. Аутомотив индустрията се разви много динамично в България. Доста от университетите вече реагираха и започнаха да обучават кадри за индустрията.

    Другата част на аутомотив индустрията, без която тя не може, е развойната дейност. Тя също през последните няколко години „избухна“ най-вече тук, в София. Има големи развойни центрове. На този фон нашият все още е малко по-бутиков, с персонал от около 50 души. Но реално когато човек види на улицата един нов Mercedes, светлините по него са проектирани и изработени тук, в България. Това е по-важната част от бизнеса, защото ние не сме само един производител на ишлеме, както в миналото бяха някои български компании. Добавената стойност наистина е много голяма.
    Затова казвам, че вече сме почти готови. Тъй като аутомотив индустрията в България произвежда светлини, софтуер, кабели, седалки, и т.н. Така че много скоро това ще се случи.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на одело България ЕООД в JOBS.bg тук

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 минути
    IWG добави 867 нови локации в световен мащаб през 2023 г.
    Тенденцията бизнесът да се насочва към хибридни работни решения набира скорост, като IWG договаря почти двойно повече локации в сравнение с 2022 г.
    преди 37 минути
    ЕП прие директивата относно работата през платформа
    За първи път се въвежда регулация за използването на алгоритми на работното място
    преди 60 минути
    ЕС с нови правила за големите фирми
    Дружествата ще трябва да следят дали стоките им не идват от места с използване на детски труд и замърсяващи природата
    преди 3 часа
    преди 6 часа
    преди 7 часа
    EY и denkstatt се обединяват в една от най-големите консултантски компании в областта на ESG у нас
    denkstatt става част от мрежата на EY в Австрия, България, Румъния, Унгария и Словакия и ще бъде позната под марката EY denkstatt