Снимка: Spotify
Spotify Technology SA възнамерява да повиши цените на своите планове с около $1 до $2 на месец на пет пазара, включително Обединеното кралство, Австралия и Пакистан до края на април, съобщи Bloomberg News, цитирайки хора, запознати с въпроса.
Акциите на шведската услуга за стрийминг на музика, която се конкурира с подобни услуги на Apple и Amazon.com, се повишиха с над 5%, пише „Ройтерс“.
Spotify ще повиши цените в САЩ по-късно тази година, се казва в ссъобщеието, като се добавя, че компанията ще въведе ново основно ниво, което ще предлага музика и подкасти, но не и аудиокниги, за текущия индивидуален премиум план.
Новото основно ниво е първото от няколкото нови опции за ценообразуване от Spotify. Според новото ценообразуване индивидуалните планове ще се повишат с около $1 на месец, докато семейните планове и така наречените дуо планове за двойки ще се повишат с $2, се добавя в новината на Bloomberg.
На месечна база Spotify предлага премиум планове, включително $10,99 за индивидуално, $14,99 за дуо и $16,99 за семейство в САЩ, според уебсайта на компанията.
Spotify отказа коментар по темата.
Компанията предлага безплатна услуга, поддържана от реклами, с ограничени функции и платена услуга, базирана на абонамент, която дава достъп до цялата ѝ функционалност, като премиум абонатите представляват по-голямата част от нейните приходи.
Потенциално увеличение на цените може да помогне за увеличаване рентабилността на компанията, която очаква силен ръст на абонатите.
През февруари Spotify прогнозира скок от близо 14% на премиум абонатите до 239 милиона през текущото тримесечие, което е над прогнозите за 238,3 милиона.
Компанията въведе нови предложения, включително подкасти и аудиокниги, в опит да намали зависимостта от музикалната индустрия и да спечели повече потребители. Има споразумения за лицензиране на съдържание с фирми като Universal Music Group, Sony Music Entertainment и Warner Music Group, като съдържанието от такива компании съставлява около 74% от аудио съдържанието, налично в платформата на Spotify към 31 декември.