вторник, 18 февруари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    16297 прочитания

    Преслав Милчев, Луфтханза Техник София: Имаме 1300 служители, планираме да растем още

    Инвестирахме над 100 млн. евро и се превърнахме в основен хъб на Луфтханза Техник за Европа – първият българин начело на софийското подразделение, пред Economy.bg
    16 май 2024, 11:52 a+ a- a

    Самолети от цял свят не само превозват пасажери до София. В столицата се извършва тяхната поддръжка и ремонт. За 15 години от посрещането на първия самолет за ремонт в хангарите, в базата на Луфтханза Техник София, вече са обслужени над 1300 самолета. За този период компанията успя да увеличи 4 пъти собствения си капацитет, но и да се превърне в най-голямото подразделение на Луфтханза Техник за Европа, предлагайки работни места в три направления: ремонт и поддържка на самолети, инженеринг и логистика. Lufthansa Technik Group започва да оперира в България през 2007. Местното подразделение се превръща в ключово звено, специализиращо в базово и линейно обслужване на тяснокорпусни самолети от семейството на Airbus и Boeing. У нас е базиран и изключително развит логистичен хъб, който оказва подкрепа, свързана с доставката на авиационни части в цял свят. Към момента в Луфтханза Техник София работят над 1300 души, като компанията планира да разшири още екипа си.

    Каква е равносметката за 15 години присъствие у нас, планират ли се нови инвестиции и разкриване на нови работни места, от какъв тип кадри има нужда компанията и как успява да ги привлече, колко обслужени самолети има досега и как оценява бизнес средата у нас – тези и други въпроси коментирахме с Преслав Милчев, главен изпълнителен директор на „Луфтханза Техник София“.

    Той зае позицията през септември миналата година и така се превърна в първия българин начело на софийското подразделение. Милчев започва пътя си в Луфтханза Техник София още през 2008. Тогава е част от основния екип, ръководещ развитието и разрастването на базата на компанията у нас. Поставя основите на звеното „Планиране и инженеринг“ към Lufthansa Technik Base Maintenance Division. До 2021 заема различни мениджърски позиции в базите в София и Хамбург. Преди да се завърне в Луфтханза Техник София през септември 2023 като главен изпълнителен директор, Милчев прекарва последните години като директор „Поддръжка и инженеринг“ в Brussels Airlines.

    Г-н Милчев, как се чувствате като първия българин, оглавявал Луфтханза Техник София? Какво означава тази висока позиция за Вас?
    Моето назначение като първия българин, заемащ позицията „Изпълнителен директор“, е доказателство, че в групата на Lufthansa няма стереотипи, както и че ценим равнопоставеността и многообразието. Всичко се определя от личните възможности и резултати, няма ограничения и невъзможни неща, или най-общо казано – кариерните възможности са неограничени! Като един от създателите на компанията за мен лично е чест да съм бил част от нейната история, но и уникална възможност да бъда и основна част от нейното бъдеще.
    В допълнение, за тези 15 години от успешното си развитие в базата ни в София работят основно българи. Бих искал да използвам случая да поздравя целия ни екип, без чиято всеотдайност и професионализъм Луфтханза Техник София нямаше да бъде това, което е днес.

    Компанията отпразнува неотдавна своята 15-годишнина. Каква е равносметката за този период? Доволни ли сте от инвестицията си?
    Вече 15 години правим летенето възможно! За този период не само успяхме да увеличим 4 пъти собствения си капацитет, но и да се превърнем в основен хъб на Луфтханза Техник за Европа, предлагайки работни места в три направления: ремонт и поддържка на самолети, инженеринг и логистика. Успехът и отличните резултати са в нашето ДНК и сме тук, за да останем!

    Каква е стойността на инвестицията Ви досега?
    Над 100 милиона евро в обучение и инфраструктура.

    Планира ли Lufthansa Technik нови инвестиции в България?
    Основна част от успеха ни през тези 15 години се дължи именно на непрестанните ни инвестиции в обучение на персонала, разширение на базата и производствения ни капацитет. През 2008 започнахме операции с 2 линии за ремонт на самолети, през 2012 добавихме още 3, а през 2017 построихме и най-големия хангар със светъл отвор на Балканския полуостров. Тези инвестиции ни позволяват да ремонтираме в момента 8 тяснокорпусни самолета едновременно. Развихме се и като стратегически хъб за инженеринг услуги и логистика, с което заехме стратегическо място в групата на Луфтханза Техник. Към днешна дата базата ни се разполага на площ от 50 000 кв. м с над 1300 служители. Обмисляме потенциални възможности за разширение и развитие и в бъдеще, но към момента все още това не е потвърдено.

    Колко служители имате в момента? Планирате ли разрастване на екипа?
    Към момента в софийското ни подразделение работят вече над 1300 души. Планираме разрастване на персонала – в рамките на тази и следващата година ще търсим специалисти във всички сфери от дейността ни.

    От специалисти с какви умения ще имате нужда?
    Чисто експертно, бихме могли да ги разделим в 2 групи: авиационни механици и специалисти в областта на инженеринга, закупуването, транспорта и логистиката. За много от отворените позиции при нас водещо е желанието да учиш и да се развиваш, тъй като генерално се стремим да затваряме вътрешно ролите, изискващи повече опит. Ето защо повечето от отворените позиции при нас са подходящи за хора, които са в началото на своята кариера и искат да попаднат на място, където ще получат подкрепа за овладяване на нужните умения и благоприятна среда за развитие.
    По отношение на личностните умения за нас едно от най-ключовите умения е работата в екип. Като цяло за авиационната индустрия това е на първо място.

    Имате ли проблеми с намирането на подобни кадри?
    Намирането на кадри вече е предизвикателство за всички индустрии и нашата не прави изключение. Последните световни статистики сочат, че този проблем все повече ще се задълбочава. Това, естествено, води до висока конкуренция между работодателите и затруднява младите хора при избор на професия. Авиацията винаги е била една от най-иновативните и бързоразвиващи се индустрии и последните прогнози за кариерна ориентация я посочват и като индустрия на бъдещето! По данни на Airbus към 2022 има 53 000 авиомеханици, а нуждите през 2025 ще бъдат за 175 000 души, или почти три пъти повече само в рамките на три години. Това потвърждава, че нашата индустрия е сигурна, перспективна и тепърва ще се развива напред и нагоре.

    Каква е стратегията Ви за привличане и задържане на добри специалисти?
    Изграждаме стабилни партньорства с университети и средни училища и участваме в редица кариерни събития. Силен канал за привличане са и самите служители, които са изключително активни в препоръчването на свои бъдещи колеги. Стремим се да изграждаме опитните си специалисти отвътре, имаме добре изградени практики за вътрешен подбор, различни кариерни пътеки и възможности за учене и развитие. Нещата, които ни правят атрактивни като работодател, са и многообразието от придобивки. На челно място от тях бих посочил, че всички служители на компанията и техните близки пътуват с 90% отстъпка със самолетите от групата. Не се сещам за друга индустрия, която предлага подобна привилегия.

    Колко самолета сте ремонтирали досега?
    Към май 2024: над 1300 обслужени самолета – или метафорично казано: на всеки служител се пада по един обслужен самолет.

    Колко клиенти имате в София?
    За тези 15 години вече имаме над 70 клиента в портфолиото си. В момента над 5 клиента (групови клиенти като DLH и EWG, както и 3rd party customers).

    Как се отрази пандемията на софийското звено на компанията?
    Имахме късмета да получим подпомагане от българското правителство и така избегнахме загубите през 2020 и 2021. Най-големите промени обаче настъпиха във фирмената култура – в този период по-голяма част от административния персонал се наложи да работи от вкъщи, което се отрази и на фирмения дух. Това бе един от най-големите негативи на пандемията от COVID-19.
    Един от основните ни приоритети винаги е бил поддържане на фирмения дух и след пандемията възобновихме традиционните ни и ежегодни събития като Футболен турнир, Ден на семейството, рождени дни, коледни партита.

    Как оценявате бизнес средата в България?
    Що се отнася до нашата индустрия и преди 15 години, и към днешна дата средата е изключително благоприятна – както по отношение на намирането на висококвалифицирани кадри, така и по отношение на факторите с икономическо и бизнес значение. Разбира се, понякога се сблъскваме с някои държавни и административни затруднения, които имат нужда от подобрение, но както обичам да казвам – там, където другите виждат предизвикателства, ние виждаме възможности!

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Lufthansa Technik Sofia Ltd. в Jobs.bg

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 58 минути
    До края на месеца България поиска извънредни конвергентни доклади от ЕК и ЕЦБ
    Това заяви министър Петкова пред членове на Еврогрупата
    преди 17 часа
    Близо 1500 германски компании оперират у нас
    Те създават над 50 000 работни места в България
    преди 17 часа
    Meta иска да създаде AI роботи, които да се занимават с домашните ни задължения
    Компанията планира разработка на софтуер и сензори
    преди 18 часа
    Преименуваха летище София
    Вижте как ще се казва вече столичният аеропорт
    преди 18 часа
    Караджов: Подготвяме концесионирането на летище Пловдив
    Трябва да се инвестира в развитието му не само като гражданско, но и като карго летище
    преди 19 часа
    Проучване: Социалните мрежи изпреварват телевизията като източник на информация за младите хора у нас
    Достъпът до здравеопазване и справянето с нарастващите цени трябва да бъдат основен приоритет в Европа, смятат хората на възраст 16-30 години в България