Повече за проектите и технологиите, които използват, научете от Велина Ташева - Tech Lead, и Метин Исметов - Product Owner
Велина Ташева - Tech Lead, и Метин Исметов - Product Owner в Blankfactor България. Снимки: Blankfactor
ИТ секторът в България продължава да се развива динамично и да предлага много и интересни възможности за професионална реализация. Технологичните екипи в България работят по проекти на компании и организации от цял свят, разработват собствени софтуерни продукти, които намират приложение в разнообразни области от живота.
По какви проекти работи Blankfactor България, разказват Велина Ташева - Tech Lead, и Метин Исметов - Product Owner.
Име: Blankfactor България
Сектор: ИТ
Създадена: 2015
В България е от: 2021
Брой служители глобално: 500
Брой служители в България: 147
Офис в България: NV Tower (Studentski Kompleks, bulevard „Doctor G. M. Dimitrov“ 59, 1700 Sofia)
Основна дейност: Blankfactor специализира като нов тип доставчик на управлявани услуги (Managed Services Provider) в две сфери: на банкирането (разплащания, банкиране и капиталови пазари) и здравеопазването.
Разкажете ни кой е основният проект/продукт или ключовите проекти/продукти, по които работят екипите в България.
Метин и Велина: Във всеки проект ние се стремим да предоставим услуга, която води до измерими резултати за нашите партньори и клиенти. Нашата всеобхватна техническа експертиза в разработването на fullstack решения, обработка и анализ на данни, дигитални продукти и корпоративни AI решения ни позволява да доставяме сложни софтуерни решения в сферата на банкирането и капиталовите пазари.
Най-новият ни проект е свързан с внедряване на корпоративно нормативно съответствие и рационализация на процеси.
Бихте ли разказали накратко за този проект?
Метин и Велина: Основната цел на този проект е да внедри и вдигне ефективността на процедурите за корпоративно нормативно съответствие и правни справки на нашия клиент. Това ще се постигне на базата на рационализирането и автоматизирането на съществуващите ръчни процеси.
Внедряването на корпоративно нормативно съответствие като вид услуга цели да обнови вътрешните операции в различните отдели на компанията на нашия клиент, но най-вече да я позиционира като нов доставчик на тази специализирана услуга към външни корпоративни клиенти.
Първоначалната фаза на проекта обхваща вътрешното оптимизиране на работните потоци за корпоративно нормативно съответствие чрез плавна интеграция на крайния продукт. Основните функции на този продукт ще включват:
a.централизиран изглед на целия процес на корпоративно нормативно съответствие: едно място, от което може да се наблюдава целият поток на включване на събраните данни;
b.система за текущи проверки на KYC и трансакции;
c.автоматизирана система за отчитане, която е интегрирана с всички други външни системи за прилагане на необходимите проверки;
d.механизъм за риск, който да следи поведението на клиента и автоматично актуализира рейтинга на риска;
e.Система за мащабируемост, позволяваща бъдещото разширяване на растежа на продукта към външни клиенти.
Крайният продукт за корпоративно нормативно съответствие, който ще разработим, ще се оферира като нова услуга в портфолиото на нашия клиент. Така продуктът ще се предлага на други корпоративни клиенти и партньори за решаване на техните вътрешни предизвикателства за корпоративно нормативно съответствие. Предвижда се и въвеждането на отчитане за самообслужване чрез интегриране на PowerBI за създаване на персонализирани отчети.
Колко души работят по този проект и какви специалисти са те?
Метин: Екипът, който оперира в момента е от 10 души и включва следните роли: Delivery Manager; Product Owner; Tech Lead; 4 Software Engineers ; 2 QAs.
Ема Кючукова, Васил Николов и Христо Чипев от екипа на Blankfactor България. Снимка: Blankfactor България
Какви технологии използвате за този проект?
Велина: Технологиите, които използваме включват: .NET, MS SQL Server, Web API, React, Redux, SharePoint.
Как е организиран работният процес и каква е мениджмънт структурата при този проект? Доколко екипите в България имат самостоятелност да вземат решения?
Метин и Велина: Delivery Manager-ът на екипа е отговорен за намирането на правилните хора за изпълнението на проекта, като той е и основното звено между Blankfactor и клиента. Също така носи и отговорността за навременното доставяне на продукта. Product Owner-ът изяснява изискванията на клиента и документира и организира работата в двуседмични спринтове, които се договорят и планират заедно с целия екип. Tech Lead-ът на екипа отговаря за качеството на кода, одобрява всеки нов ред код, участва в разработката на всички нови функционалности и решава как да се разработи продуктът, съгласувано с всички софтуерни инженери в екипа. Tech Lead-ът също следи за качеството и цялостната архитектура на проекта. Екипът от софтуерни инженери и тестъри съответно разработват и тестват предварително съгласуваните и одобрени функционалности и изисквания към проекта. От своя страна, инженерният екип е оптималната комбинация от хора с различни години опит в сферата, включително току-що доказалите се отличници от NextGen Internship програмите на Бланкфактор. В крайна сметка това, което предлагаме на клиента, е full stack решение, включващо и Front-End частта от продукта, и тази на Back-End-а.
Специфичното за този проект, което заслужава да се отбележи, е, че екипът в България взема всички технически решения самостоятелно. Единствено функционалните детайли са съгласувани с клиента, така че да отговарят на техните нужди, като същевременно са съобразени и с местното законодателство.
Как се промени проектът през годините?
Велина: Проектът е на 4 месеца, така че е рано да се говори за промяна. Но изграждането му започна изцяло от ниво нула, като и самото архитектурно решение на софтуера е изцяло наша идея. За четирите месеца, в които разработваме тези системи, успяхме да изградим доверие с клиента и в момента вървят нови преговори за допълнителни проекти със същата компания.
Кои са най-големите предизвикателства при този проект?
Метин и Велина: Предизвикателствата са познати точки на напрежение – стиковането на екипа особено защото в този случай той е нов; създаването на устойчив и качествен процес на доставяне на кода и разбира се, изграждането на стабилно доверие с клиента.
Снимка: Blankfactor България
Кои са най-големите постижения, които можете да отбележите за този проект?
Метин: Повод за гордост за нас е споделеното доверие на клиентите и признанието, което получихме от тях, че като компания с огромен опит досега не са работили с партньор като нас, който да предложи толкова добре изграден процес на доставка на софтуер.
Какво предстои при този проект?
Метин: Този проект има още 10 месеца напред, планирани за довършването на продукта. Макар че още на третия месец започнахме да събираме изисквания за допълнителни разработки, които ще надхвърлят 10-те месеца.
Вижте профила и актуалните позиции за работа на Blankfactor Bulgaria EOOD в JOBS.bg
ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА ИТ ПРОЕКТИТЕ В БЪЛГАРИЯ: