Компанията намалява и производството заради слаби продажби в САЩ и Китай
Снимка: Nissan
Nissan Motor ще съкрати 9000 работни места и 20% от глобалния си производствен капацитет, съобщи автомобилният производител, докато се бори да намали разходите си с $2,6 млрд. през текущата фискална година на фона на спад в продажбите в Китай и САЩ.
Плановете подчертават уязвимостта на третия по големина автомобилен производител в Япония, който не успя да се възстанови напълно от хаоса, довел до отстраняването на бившия президент Карлос Гон през 2018 г. и намаляване на партньорството с Renault SA, припомня „Ройтерс“.
Nissan намали годишната си перспектива за печалба със 70% до 150 милиарда йени ($975 млн.) - второто понижение на прогнозата тази година. Подобно на много чуждестранни производители на автомобили, компанията изпитва затруднения в Китай, където BYD и други местни производители поглъщат пазарен дял с достъпни електромобили и хибриди, които се хвалят с напреднала технология.
Но по-сериозният проблем на Nissan може да е в САЩ, където липсва надеждна гама от хибридни автомобили. Това е в контраст с японския съперник Toyota, който отбеляза бум в търсенето на хибридни автомобили.
Nissan е разбрал погрешно търсенето на хибриди в САЩ, каза главният изпълнителен директор Макото Учида на пресконференция. „Не предвидихме, че HEV ще нараснат толкова бързо“, каза той, имайки предвид хибридните (електрически автомобили) EV.
„Започнахме да разбираме тази тенденция към края на миналата фискална година“, каза той, добавяйки, че извършването на някои промени в основните модели не е минало толкова гладко, колкото е планирано.
Компанията, базирана в Йокохама, планира да съкрати 9000 работни места, което се равнява на 6,7% от нейните 133 580 служители в глобален мащаб.
Компанията отмени прогнозата си за нетната печалба поради продължаващите усилия за преструктуриране, което според нея ще намали разходите с 400 милиарда йени ($2,6 млрд.) през тази фискална година.
Учида каза, че доброволно ще се лиши от 50% от месечната си заплата, считано от този месец, а останалите членове на изпълнителния комитет също доброволно ще намалят заплатите си. Nissan ще намали производствения си капацитет с 20%, ще намали времето за разработване на автомобила до 30 месеца и ще задълбочи сътрудничеството с партньорите си, включително Renault и Mitsubishi Motors, се казва в съобщението.
Учида отказа да даде каквито и да е подробности относно времето или местоположението на работата и съкращенията на производството.
Nissan също така продава до 10% от дела си в Mitsubishi Motors, за да събере до 68,6 милиарда йени ($445,45 млн.).
Оперативната печалба за второто тримесечие юли-септември се срина с 85% до 31,9 милиарда йени, далеч под консенсусната оценка на LSEG от 66,8 милиарда йени.
Глобалните продажби на Nissan са спаднали с 3,8% до 1,59 милиона автомобила за първата половина на финансовата година, до голяма степен поради спад от 14,3% в Китай. Продажбите в САЩ са паднали с почти 3% до около 449 000 автомобила. Заедно двата пазара представляват почти половината от глобалните продажби на Nissan по обем.