вторник, 11 февруари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1465 прочитания

    Как стартира Агенция за контрол на просрочени задължения?

    Историята на компанията научете от Янислав Янакиев - Изпълнителен Директор
    23 януари 2025, 10:24 a+ a- a

    В рубриката на Economy.bg „Как стартират компаниите в България?“ лидери на водещи компании в страната разказват за първоначалната идея, за първите служители, проекти, клиенти и технологии, за трудностите в началото и развитието на бизнеса и екипите през годините. 

    Как стартира Агенция за контрол на просрочени задължения, научете от Янислав Янакиев – Изпълнителен Директор на компанията.

    Име: Агенция за контрол на просрочени задължения АД, част от МФГ
    Сектор: Финансови услуги
    В България е от: 2016 г.
    Брой служители в България: 100
    Офиси в България: София, Велико Търново, Варна
    Основна дейност: Компанията развива дейността си в сферата на управление и събиране на просрочени вземания, като предоставя пълен пакет услуги, покриващи всички дейности по събиране на ликвидни и изискуеми вземания на банкови и небанкови финансови институции, ютилити компании, застрахователни дружества, комунални дружества и др., както по придобити вземания, така и по възложени такива.

    Как стартира Агенция за контрол на просрочени задължения в България?
    Агенция за контрол на просрочени задължения стартира през 2013 година, като името на компанията тогава е било Сфеа Файненс. През 2016 г. акционерите на Management Financial Group решават да придобият Сфеа Файненс. Ребрандират я и оттогава компанията е известна като Агенция за контрол на просрочени задължения. Самото придобиване е било естествен процес, тъй като Management Financial Group е експерт в небанковото финансово кредитиране и съвсем органично е било да продължат своята експертиза в бизнеса с придобиване и събиране на просрочени задължения. 

    Какви бяха първите предизвикателства и как ги преодоляхте?
    Ще споделя няколко от времето, в което аз съм част от компанията. Когато аз се присъединих през 2019 г., поех ангажимент да направим рестарт на процесите и на начина, по който функционира дружеството, да разширим портфолиото и да развием компанията на българския и външните пазари. В началото предизвикателството беше в това да разбера как работи в момента организацията, кои от процесите имат нужда от корекция и подобрение и кои работят достатъчно добре, за да ги продължим. Ковид се появи малко след това и ни научи, че много от нещата, които не сме си представяли, че могат да се правят дистанционно, могат да се случват. Голямо предизвикателство беше да намерим правилния баланс между това да осигурим бизнеса си занапред, без да се разделяме с екипа, който помага за реализирането на нашите цели в непредвидимата обстановка, каквато беше ковид. 

    С какви технологии работехте в началото?
    Когато аз се присъединих в компанията, имах възможността  да разполагам с ERP система, която е изцяло вътрешна разработка и е насочена основно към бизнеса за събиране на вземания. Това ни даде гъвкавост да отговорим на нуждите на всеки от нашите партньори, както и до днес. Интересно беше, че „живеехме“ в ексел, което вече не е така. За щастие, сега сме се развили до етап, в който ползваме съвсем други инструменти, но в началото голям помощник беше изцяло ексел и доброто познаване на законите, бизнеса и хората, разбира се. 

    Колко и какви бяха първите служители?
    В самия старт са били 8 души. През 2019 г. вече наброяваме около 60. Нашият бизнес, тъй като основната част от него е придобиване на вземания, е разделен на предсъдебно и съдебно събиране. В първия случай  се свързваме с нашите клиенти и опитваме да уговорим плащане на задълженията през телефон. Ако не успеем да се договорим, естествено, следваме думата на закона и събираме задълженията съдебно. От това произхожда и нуждата да имаме колцентър екип, който е сравнително голям за нашия обем от операции. Имаме и отдел от юристи, анализатори, бек офис, човешки ресурси и др. 

    Какво представлява компанията днес?
    Днес вече имаме операции на три пазара. Общо сме около 180 души. В България сме 100. Имаме офис в Букурещ, където работят 70 души. Офисът ни там е от 2018 г. Нашите очаквания са до края на тази година колегите в Букурещ да надминат българското дружество. Пазарът го позволява и вече експертизата ни е достатъчно стабилна, за да можем да растем по-бързо. Преди 6 месеца открихме дружество и в Македония. Там работят 8 души, растем органично и се надявам до края на тази година да имаме основен стабилен екип от около 30 души. Гледаме и напред в бъдещето. Плановете ни са да продължаваме да растем и на други географски ширини, набелязали сме няколко държави и предстои да видим коя ще е първата, където ще стъпим през тази година.

     

    Как стартира Quality House в България?
    Как стартира Softserve в България?
    Как стартира ITF Group в България?
    Как стартира IBM в България?
    Как стартира WePrevent в България?
    Как стартира SoftOne България?
    Как стартира Milestone Systems в България?
    Как стартира VSG Bulgaria?

    Как стартира SAP в България?
    Как стартира Hitachi Solutions в България?
    Как стартира Blankfactor в България?
    Как стартира Мнемоника в България?
    Как стартира Тавекс в България? 
    Как стартира myPOS в България?
    Как стартира Kyndryl в България?
    Как стартира SoftGroup в България?
    Как стартира Konica Minolta в България?
    Как стартира Godel Technologies в България?
    Как стартира Станга в България?
    Как стартира Страйпс в България?
    Как стартира Hewlett-Packard Global Delivery Center в България?
    Как стартира „Мусала Софт“ в България?
    Как стартира „Абалта Технолоджис“ в България?
    Как стартира Progress в България?
    Как стартира „Немечек“ в България?
    Как стартира Технологичен център Комерцбанк в България?
    Как стартира SEEBURGER в България?
    Как стартира Scalefocus в България?
    Как стартира Hypoport в България?
    Как стартира Бош Инженеринг Център в България?
    Как стартира Visteon в България?
    Как стартира Acronis в България?
    Как стартира VMware в България?
    Как стартира Sensata Technologies в България?
    Как стартира Центърът за споделени услуги на Atos в България?
    Как стартира Chaos в България?

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 7 часа
    Проучване: Цените на имотите продължават да растат, но има индикации за успокояване
    Разликата в нагласите на купувачи и продавачи вероятно ще забави сделките на вторичния пазар, сочи доклад на Имотека
    преди 8 часа
    Подобно на CERN за AI: ЕС мобилизира 200 млрд. евро инвестиции в изкуствен интелект
    Фондът на InvestAI ще финансира 4 гигафабрики с ИИ в целия ЕС
    преди 10 часа
    преди 12 часа
    Amazon планира масивни инвестиции в AI
    Технологичният гигант е на път да похарчи над $100 млн. през тази фискална година
    преди 13 часа
    Само Унгария е по-зле от България в ЕС по корупция
    Страната ни се нарежда на 76-о място в световната класация на Transparency International
    преди 15 часа
    Наемането в САЩ се забавя през януари
    Въпреки това безработицата отчита слаб спад