събота, 05 декември 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3852 прочитания

    Нежна революция в световния бизнес

    Рекорден брой жени изпълнителни директори във Fortune 500
    27 октомври 2011, 14:04 a+ a- a

    Матриархат в бизнеса. Така може да се определи тенденцията все повече дами да поемат юздите на световни компании.

    Очевидно следвайки тази тенденция, за пръв път от 100 години и IBM назначи жена за директор. Технологичният гигант се довери на 54-годишната Вирджиния Ромети, която ще замести 60-годишния Сам Палмизано. Ромети има 30-годишен опит в компанията. В момента е директор по продажбите, маркетинга и стратегията на IBM.

    Като поеме ръководството на “Big Blue” в началото на 2012, Ромети ще превърне IBM в най-голямата американска корпорация по пазарна оценка, управлявана от жена, коментира Ройтерс. За приза на най-влиятелна жена в технологичния бизнес обаче тя ще се конкурира с шефката на Hewlett-Packard Мег Уитмън, която пое контрола на компанията през септември 2011.

    Двете жени са част от набиращия сила дамски отбор начело на корпоративна Америка. Тази година рекорден брой жени присъстват в бордовете на 500-те най-големи компании в САЩ според класацията “Fortune 500”. Сред 18-те влиятелни бизнесдами освен Ромети и Уитман  място намират и изпълнителният директор на PepsiCo Индра Нои, Урсула Бърнс от Xerox,  Елън Кълман от DuPont и „шоколадовата лейди” Ирен Розенфелд от Kraft Foods.

    Въпреки завидния успех на дамите бизнесът в голяма степен си остава доминиран от мъжете. Жените изпълнителни директори във Fortune 500 са едва 3%. Голяма пречка пред дамите се оказват широко разпространените стереотипи, които от дълги години властват в обществото. Списание Forbes хвърля поглед върху 10-те най-чести стереотипа за влиятелните жени.

    1.    Ледена кралица
    Жена, която демонстрира емоциите си на работното място, често се определя като твърде крехка или нестабилна. Жена, която не показва емоция или работи суперпрофесионално, често е наричана ледена кралица. За много жени няма средно положение, отбелязва изданието.

    2.    Неомъжена и самотна

    Възприятието, че за да преуспее, една жена трябва да жертва личния си живот, е много силно.

    3.    Груба и безцеремонна

    Друг широко разпространен стереотип е, че за да успее една жена в този мъжки свят трябва задължително да е безпощадна и груба.

    4.    Слаба
    Най-широко разпространеният стереотип обаче е, че жените са слаби. Това възприятие вероятно произтича от факта, че жените винаги търсят консенсуса.

    5.    Мъжкарана

    Друга дълбоко залегнала представа е, че за да успеят, жените трябва да управляват и да изглеждат като мъже.

    6.    Манипулаторка
    Широко разпространено е и възприятието, че успелите жени са се издигнали чрез различни манипулативни схеми.

    7.    Емоционални
    Един от най-често срещаните стереотипи, с които се сблъскват жените на лидерски позиции, е, че те са по-податливи към емоционални изблици и трудно могат да вземат трезво решение.
       
    8.    Раздразнителни

    Гневът при мъжете се възприема като признак на сила, но когато жените избухнат, това се смята за слабост, отбелязва Forbes.

    9.    Символ на разнообразието
    Жените присъстват в едва 16% от корпоративните бордове. Вместо да се насърчава балансът обаче често успехът им се неглижира, като се отдава по-скоро на желанието на дадена фирма за повече разнообразие в редиците й.

    10.     Мажоретки
    Когато една жена излъчва повече женственост и топлота, тя често е определяна като тип „мажоретка” сред екип от повече мъже, подчертава изданието.
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 18 часа
    Димитър Радев: Възможно е изостряне на икономическата криза у нас
    Възможен е ръст на необслужваните кредити, предупреждава гуверньорът
    преди 18 часа
    СЗО: Обстановката в Европа все още е „крехка“
    Covid-19 „не е изчезнал“ и „няма да изчезне“, предупредиха експерти от организацията
    преди 19 часа
    Първи товарен влак от Истанбул замина за Китай
    Той ще пресече два континента, две морета, 5 страни и ще стигне в Китай след 12 дни
    преди 19 часа
    Върна ли Covid-19 българите от чубжина?
    Колко и защо се върнаха, къде отидоха и ще останат ли - отговорите търси ново проучване
    преди 21 часа
    НАП признава тестовете за COVID-19 за разход на работодателите
    Не само PCR тестовете, но и бързи антиегнни тестове ще бъдат признавани за разход