3802 прочитания
Интернет икономиката разделя Европа
В северните страни Интернет генерира по-висок БВП, отколкото в южните
04 октомври 2011, 11:57
a+
a-
a
Приносът на Интернет към БВП в страните в Северна Европа е два пъти по-голям, отколкото в раздирания от икономически проблеми Юг. Това сочи проучване на Boston Consulting Group, цитирано от EurActiv.
Между 5.8% и 7.2% от БВП на Дания, Швеция и Великобритания е генериран от интернет икономиката. В същото време Испания и Италия изостават далеч по този показател със съответно 2.2% и 1.9%, показва докладът.
Изчисленията са направени на база потребление, инвестиции и експорт, формирани през Интернет.
Подобно разделение между Севера и Юга се наблюдава и по отношение на е-активността. Тук се отчитат достъпността до интернет инфраструктурата, потреблението в Интернет и публичната активност в мрежата. По този показател Дания, Франция, Германия, Люксембург, Холандия, Швеция и Великобритания далеч изпреварват Португалия, Италия и Гърция.
Изследването разкрива и други интересни тенденции, свързани с използването на Интернет. Британците например са по-склонни да купят дадена стока онлайн без да са я видели. В същото време италианците първо преглеждат какво се предлага онлайн, но в крайна сметка предпочитат да пазаруват офлайн в мола или магазина на улицата.
Данните оказват директно влияние върху малкия бизнес, показва проучването. Малките и средни предприятия, които активно са използвали Интернет през последните три години в Белгия и Великобритания, са реализирали ръст от средно 4% в сравнение с 1.2% в Италия.
Изследване на поведението на българските потребители в Интернет показа наскоро, че близо два пъти повече нашенци са пазарували онлайн през първите шест месеца на 2011 година в сравнение с миналата година. Данните от E-Consumers Report Update сочат още, че близо една трета от българите използват интернет през мобилен телефон, но предпочитат безплатния WiFi достъп. Проучването е дело на All Channels | Interaction съвместно с агенцията за маркетингови проучвания „Ноема“.
Междувременно проучване на Европейската Комисия за онлайн пазаруването показа, че доставките от други държави като цяло са надеждни, като 94 % от поръчките са били доставени. Проверката е извършена от „тайни клиенти“ от подкрепяната от ЕС Мрежа на европейските потребителски центрове. Докладът им представя резултатите от 305 покупки в 28 страни.
Проверката им установява, че само 1 % от продуктите са дефектни. Клиентите обаче срещнали проблеми при връщането на стоките. Съгласно правилата на ЕС, без оглед на причината, потребителите могат да отменят направената по интернет поръчка в рамките на поне 7 (а в някои страни и повече) дни от получаването ѝ и да я изпратят обратно на продавача (макар че може да се наложи да платят разноските за изпращането на продукта на продавача).
|
|
* Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.
преди 28 минути
|
|
преди 1 час
|
|
преди 2 часа
|
Черният петък мина онлайн
Потребителите в САЩ са похарчили $10,8 млрд. за онлайн покупки, което е над 10% ръст спрямо миналата година
|
преди 4 часа
|
|
преди 5 часа
|
|
преди 22 часа
|
|
преди 3 часа
|
|
преди 21 часа
|
|
|