петък, 10 юли 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5764 прочитания

    Fraport: Инвестираме 80 млн. лв. в новия пътнически терминал на летище Бургас

    Как новите терминали на летищата във Варна и Бургас ще се отразят на местната икономика, вижте какво сподели пред Economy.bg Алета фон Масенбах, изпълнителен директор на Fraport Twin Star Airport Management
    16 септември 2013, 08:29 a+ a- a

    От октомври 2012 Алета фон Масенбах заема позицията главен изпълнителен директор на Fraport Twin Star Airport Management. Тя работи за Fraport от 17 години, изпълнявайки проекти в Германия и международни проекти на фирмата. Междувременно е работила за проекта на Fraport в Лима, първо при навлизането и впоследствие при предаването на оперативната дейност, управлението и развитието на Lima Airport Partners и Fraport Peru. Освен в Латинска Америка тя има голям опит и в Югоизточна Азия и Африка.
    Фон Масенбах е юрист и има магистърска степен по мениджмънт.

    В края на 2006 година германо-българският консорциум, съставен от германския летищен оператор Fraport и българската логистична компания БМ Стар, спечели конкурса за концесия на летищата във Варна и Бургас. Концесията е за срок от 35 години, в рамките на които дружеството ще оперира и инвестира в развитието на двете морски летища.

    Fraport Twin Star Airport Management откри преди около месец нов пътнически терминал на летище Варна. Какви са плановете ви за новия и стария терминал?
    От 27 август летище Варна обслужва всички пътници на новия Терминал 2. Новото съоръжение е напълно оперативно, а старият Терминал 1 е затворен за полети. Всички пътници вече се обслужват на новия терминал. В момента проучваме различни възможности за това как да използваме стария терминал в бъдеще. Не сме взели още окончателно решение.

    Кога планирате да откриете новия терминал на летище Бургас? Каква ще е стойността на инвестицията?
    На летище Бургас в момента сме на последната фаза на изграждането на новия пътнически терминал. Текат проверки на всички системи. Осъществяват се обучения на персонала. Надяваме се много скоро да посрещнем пътниците на летище Бургас в ново модерно съоръжение. Не мога да назова конкретна дата, защото има въпроси, които са извън нашия контрол. Разчитаме на сътрудничеството на държавата, защото това е наистина важен проект не само за региона, но и за развитието на бизнеса като цяло. Общата стойност на инвестицията в терминала и свързаната с него инфраструктура е почти 80 млн. лева.

    Планирате ли други инвестиции?
    Новите пътнически терминали са най-видимите инвестиции. Вложили сме обаче много повече в летищата във Варна и Бургас. Fraport Twin Star инвестира над 165 млн. евро в развитието на летищата и се придържаме изцяло към инвестиционната ни програма за следващите няколко години. Ще продължим да инвестираме в рехабилитацията на съществуващите перон и пътеки за рулиране във Варна и Бургас. Продължават и инвестициите в техника и оборудване. За следващите години е планирано второ разширяване на перона на летище Бургас и разширяване на пътеки за рулиране на летище Варна.

    Как ще се отразят според Вас новите пътнически терминали във Варна и Бургас на пътникопотока на двете летища?
    Много се гордеем с новите модерни терминали. Много важно е да се повиши конкурентоспособността на България на глобалния туристически пазар. Ние сме много ангажирани с плана за развитие на туризма в България и вече допринасяме за осъществяването му чрез отличните услуги и инфраструктура на конкурентни цени, обслужвайки началната и крайната точка на пътуването.

    Кои са основните пазари за двете летища?
    Ключовите пазари за двете летища са Русия, Германия и Великобритания. Бих споменала и увеличения трафик от пазари като Украйна и Беларус.

    Как новите терминали ще се отразят на развитието на икономиката в региона?
    Като цяло можем да говорим за мултиплициращ се ефект. Над 1000 души бяха заети в процеса на проектиране и строителство, като изграждането и оборудването им осигури поръчки на редица малки и средни фирми. Заедно със строителството на новите терминали и свързаните с тях инфраструктурни проекти се осъществят и други проекти като изграждане на нова водоснабдителна и енергоснабдителна системи, колектор за събиране на дъждовна вода и др. Част от проекта бяха също разширяване на перона и монтиране на ново осветление. Всички тези строителни дейности изискваха много работна ръка и то в момент, когато Черноморският регион не предлага много свободни работни места, тъй като заетостта тук традиционно е свързана с летния туристически сезон. Откриването на терминалите също създаде бизнес възможности за фирмите от региона. От друга страна, това се отрази положително на туристическата индустрия.

    Колко компании бяха ангажирани в инфраструктурните проекти на двете летища?
    Над 600 български компании (60% от тях бяха от Варненския и Бургаския регион) са работили по инфраструктурните проекти, възложени от компанията по директен договор от началото на концесията до момента. Стотици други са участвали като подизпълнители по различните проекти.

    Колко служители имате и планирате ли да наемете още?
    През най-натоварения сезон служителите ни достигат почти 2000. Броят им, особено през лятото, зависи от туристическия сезон. Когато се очакват повече пътници, наемаме повече хора.

    Имате ли проблеми с набирането на подходящи кадри? Много германски компании в България имат подобни оплаквания.
    Бих казала, че хората в България са много образовани и опитни. Нямаме проблеми с набирането на персонал. Разбира се за много специфични позиции, изискващи техническа квалификация, се нуждаем от специални умения и именно затова Fraport Twin Star провежда много обучения за служителите си. Така хората с точните знания могат да станат част от нашия екип и да повишат квалификацията си.

    Как оценявате бизнеса си в България?
    Fraport е доволен от инвестицията си в България. Вложихме значителни средства тук. Вярваме в потенциала на Черноморския регион и на българския пазар.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    Министерството на туризма ще дава специален знак на спазващите мерките за безопасност
    Местата за хранене и настаняване ще получават специален печат
    преди 3 часа
    София ще тества иновативна практика за „зелен обществен транспорт при поискване“
    Проектът ще се изпълнява в рамките на 3 години и се очаква да започне през тази есен
    преди 3 часа
    Европейският съвет предложи по-малък бюджет на ЕС в сравнение с искането на ЕК
    Председателят на Съвета Шарл Мишел предложи отпускането на средства да бъде обвързано със върховенството на закона
    преди 5 часа
    Анализ на българския телекомуникационен пазар показва влошено ниво на конкуренция
    Страната ни е изпаднала от върха до дъното в класациите за интернет, показва анализ на ecta
    преди 5 часа
    ЕП: Европейските инвестиции трябва да се влагат в икономика пригодена за бъдещето
    Евродепутатите настояват за прекратяване на инвестициите в проекти, които не съответстват на климатичните цели на ЕС
    преди 7 часа
    Над 90% спад в нощувките у нас през май
    Най-голям спад има в местата за настаняване с 4 и 5 звезди