петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2512 прочитания

    Как технологиите ще променят търговията на дребно през 2019?

    Пет технологични прогнози за следващата година правят експертите от DataArt в последния си доклад
    31 октомври 2018, 17:29 a+ a- a

    През следващата година представителите на ритейл сектора ще продължат да съсредоточават усилията си около дигиталната трансформация, като тенденцията се дължи на повишената конкуренция и борбата за лоялни клиенти.

    Това прогнозират от DataArt, международна консултантска компания, която проектира, разработва и поддържа индивидуални софтуерни решения, в доклада си за 2019 г., свързан с технологичните тенденции при търговията на дребно. 

    Днешните потребители имат много голям избор и често променят поведението, предпочитанията и навиците си при пазаруване, както в магазините, така и онлайн. Това е предпоставка компаниите да инвестират все повече в технологични иновации, чрез които да запазят настоящите си клиенти и да спечелят тяхната лоялност, се посочва още в прогнозния доклад.

    Според експертите от DataArt, за да отговорят на новите предизвикателства, търговците ще съсредоточават усилията си в следните области:

    • Гласовата търговия (Voice commerce) - платформите за търговия, използващи изкуствен интелект, ще стават все по-значими в ритейл сектора, a гласовите асистенти все по-често ще заместват традиционните методи за пазаруване. Въпреки това, потребителите са по-готови за гласово пазаруване, отколкото очакват търговците, поради което търсенето на подобен тип услуги ще надвишава предлагането. Това ще е особено валидно при пазаруването на стоки за дома, хранителни стоки и консумативи. 

    • Лоялност към услугата, а не към марката – разпознаваемостта на даден бранд или търговска верига вече няма да има чак толкова съществено значение, тъй като потребителите се интересуват повече от качеството и скоростта на услугите, отколкото от марката. В бъдеще търговците трябва да изграждат своите маркетингови стратегии за лоялност към услугата, а не към бранда. С други думи, усилията им трябва да бъдат насочени към улесняването на живота на потребителите.

    • Персонализация - изкуственият интелект и анализът на данните ще се превърнат в ключови за високо персонализираните услуги и оферти. Чрез тях търговците ще имат възможността прецизно да насочват потребителите, да анализират поведението, предпочитанията и потребностите им, та дори и здравословното им състояние. Потребителите, от своя страна, ще очакват да получават оферти и предложения, съобразени с техните вкусове и нужди, които да ги улесняват при избора на стоки или услуги.  За да отговорят на тези очаквания, търговците ще започнат да внедряват технологии за разпознаване на лица, да проследяват повторяемостта в техните действия и да правят подробни анализи на потребителското поведение. 

    Най-голямото предизвикателство по отношение на персонализацията ще бъде свързано със защитата на личните данни и това как да не бъде нарушена тяхната неприкосновеност.

    • Автоматизиране на рутинните задачи – в ритейл сектора ще се въвежда все по-активно автоматизацията с цел оптимизиране на разходите, спестяване на време и ресурси.

    Според прогнозите на DataArt, получаването на обратна връзка от потребителите и тяхната оценка за даден продукт или услуга ще става без намесата на човешки фактор и именно чрез автоматизирани процеси търговците ще могат бързо да правят корекции в начина си на работа. Новите технологии ще направят комуникацията между търговците и клиентите по-открита и прозрачна, което ще повиши доверието на потребителите.

    • Високоскоростна доставка – друга тенденция, която ще бъде особено значима през 2019 г., ще е свързана със скоростта на доставките. Потребителите все повече ще очакват да получават стоките си бързо. Поради тази причина ще станем свидетели на нарастващ брой търговци, които ще предлагат безплатна доставка и време за доставка, сведено до дванадесет часа или дори по-малко.

    Прогнозният доклад на DataArt се изготвя в края на всяка година и цели да очертае технологичните тенденции, свързани с различни индустрии, базирайки се на опита на компанията и задълбочените познания на нейните експерти в сектори като търговията, телекомуникациите, финансовата индустрия, здравеопазването, туризма, медиите, хазарт и гейминг, IoT и др.

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 9 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 9 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 10 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 12 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години