Градът ще отпразнува през 2019 най-престижната културна инициатива на ЕС
Пловдив отново попадна във фокуса на престижни международни медии. Преди дни градът влезе в класацията на великобританският The Guardian, наложил се като една от най-влиятелните медии не само на Стария континент, но и в света. Изданието рекламира града като една от най-добрите туристически дестинации за 2019 в контекста на Европейска столица на културата.
Друго европейско издание - австрийското Kurier.at: News, също се гмурка дълбоко в историята и архитектурата на Пловдив. Градът отново е представен в контекста на Европейска столица на културата, но в изцяло самостоятелна статия.
Подробно са описани Старият град и историческите пластове. „Днес множество възрожденски къщи са реставрирани и превърнати в музеи, ресторанти или бутикови хотели, които очакват гости“, пише изданието. Акцентите в програмата, които са представени в статията, са театралният проект „Европейска Одисея 2019. Пътуващият човек“, изложбата „Дим. Истории за тютюна“ и фестивалът Brexit Blues.
Печатният вариант на Kurier се разпространява в Австрия и има аудитория от над половин милион читатели.
Само за втората половина на 2018 година, Пловдив в контекста на Европейска столица на културата, е включен в над 60 статии на престижни международни издания. Градът попадна във всички класации на големи медии – европейски и международни, като топ дестинация за 2019 година.