Вижте какво установи проучване по инициатива на световната организация Superbrands
Световната интернет търсачка Google е най-силната потребителска марка в България, а националната телевизия bTV запазва лидерската си позиция сред българските брандове.
Това показа резултатът от независимото проучване на потребителския сегмент на българския пазар по инициатива на световната организация Superbrands. Проучването се провежда за седми пореден път у нас, по повод на новото издание на промоционалната програма Superbrands Bulgaria 2019/2020.
Само още един български бранд – „Девин“, е в престижната класация Топ 20, в която за първи път влизат още Lidl, Lavazza, Shell и Viber.
Някои от досегашните лидери в различните категории и сектори запазват водещите си позиции, но при други се наблюдава динамика: BMW застава пред Mercedes-Benz при автомобилите, Lidl за първи път влиза в престижната класация Топ 20 и е начело в категорията „Търговски вериги“, ДЗИ си връща първата позиция в застрахователния сектор, Nescafé отстъпва лидерската позиция на Lavazza, а най-предпочитаната авиокомпания е Lufthansa.
Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички страни, реализиращи програмата Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури – Борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет.
Партньор на Superbrands в провеждането на националното гласуване на потребителите в интернет е Институтът за пазарни проучвания GfK Bulgaria.
В процеса на оценяване експертите и потребителите се ръководят от дефиницията и критериите на световната организация за Superbrands:
Глобалната организация Superbrands предоставя правото на квалифицираните марки да участват в официалната публикация за България за 2019/2020 г., както и да използват официалния символ на Superbrands в своите маркетингови и публични комуникации, за да демонстрират сред потребителите и партньорите си постигнатото високо признание за отличен брандинг.
Мненията на приятели и конкурентните цени са двата най-важни фактора, който влияят на потребителите, когато взимат решение какви марки да купят. Добрата реклама и положителният медиен образ на марката, заедно с нейната популярност са следващите по важност фактори при вземане на решение за покупка (малко над 40% от участниците посочват тези отговори). С най-слабо влияние се очертават мнението на известните личности и асоциацията на марката с развлеченията през свободното време.
Грижата за потребителя и страната на произход на марката са основните два критерия, които участниците взимат под внимание, когато избират каква марка да купят. Дали марката е собственост на многонационална компания и дали изпълнява социални ангажименти са двата най-слабо оценени критерия от гласувалите в изследването.