Класацията на Resonance Consultancy определя 25-те най-добри града за живеене, туризъм и бизнес в света
В тазгодишната класация на Resonance Consultancy отново №1 е Лондон. Градът е наречен „столица на столиците“ и въпреки цялата несигурност около Брекзит е на върха на класацията за трета поредна година.
За класацията на Resonance Consultancy Bloomberg твърди, че е „най-обширното изследване от този вид; то показва градове, които са най-желани както за местните хора, така и за посетители и хора на бизнеса, а не просто оценява как се живее в тях или колко са подходящи за туризъм.“
Класацията подрежда градове с жители над 1 млн. души и се изготвя по 22 показателя, организирани в 6 основни категории: място, продукт, хора, просперитет, програмиране и промоция.
Място е най-многопластовата категория. Тук се оценява възприеманото качество на естествената и построената околна среда. От това колко често грее слънце, до безопасността по улиците. Ето и кои са подкатегориите:
• време – среден брой слънчеви дни (National Climatic Data Center, Weatherbase);
• безопасност – брой убийства (Office for National Statistics, Office for Regional Statistics, Office on Drugs and Crime, Eurostat);
• квартали и забележителности – брой висококачествени квартали и забележителности, препоръчани от местни хора и посетители на града (TripAdvisor.com);
• на открито – борй качествени паркове и дейности, които могат да се извършват на открито, препоръчани от местни хора и посетители на съответния град (TripAdvisor.com).
Продукт е категорията, която изучава основните институции, инфраструктура и забавления в един град. Според Resonance Consultancy инфраструктурата и институциите на един град определят неговото качество и репутацията на тези „продукти“. Скъпи и трудни за създаване и поддържане, изключителните и разпознаваеми продукти често могат да бъдат намерени само в големи, космополитни градове, отбелязват от компанията. Подкатегориите тук са:
• Свързаност на летищата – брой директни полети, обслужени от летищата на града (Google Flights);
• атракциони – брой качествени забавления, препоръчани от местни хора и посетители на града (TripAdvisor.com);
• музеи – брой качествени музеи и места за изкуство, препоръчани от местни хора и посетители (TripAdvisor.com);
• класация на университетите – подреждане на най-добрите местни университети (U.S. News & World Report, Best Global Universities);
• конгресен център – размерът на най-големия конгресен център (Official Convention Center Website).
Хората често са най-ценният капитал на един град. Колкото по-разнообразно е населението, толкова повече генерира глобални идеи на локално ниво. За да оценят силата на човешкия капитал, от компанията разглеждат разнообразието на населението – нещо, което доказано има огромно значение, когато става дума за привличане на таланти. Подкатегориите тук са:
• разнообразие – процент жители, родени в чужбина (Office for National Statistics, Office for Regional Statistics, Eurostat, The World Bank – United Nations Population Division);
• образователна степен – процент от населението с бакалавърска или по-висока образователна степен (Office for National Statistics, Office for Regional Statistics, Eurostat, The World Bank – UNESCO Institute for Statistics).
Просперитет. Икономически подсигурени граждани с добри възнаграждения обуславят едно добро гражданско общество и среда за иновации, казват от компанията. Обикновено разбиранията за добруване и просперитет се оформят от статистиката за доходите на гражданите, стандарт на живот и присъствието или отсъствието на големи, разпознаваеми корпорации и това се прави въпреки факта, че стартъпите и иновациите все повече обуславят развитието и икономическия растеж на градовете. Подкатегориите тук са:
• Global 500 – брой централи на корпорации от списъка Global 500 (Fortune.com);
• БВП на човек от населението – брутен вътрешен продукт на човек от населението в американски долари (McKinsey Urban World).
Програмиране. Категорията измерва основните стълбове за едно забележително преживяване като посетител на града: храна, шоу програми, пазаруване, нощен живот. Тук се набляга на мозайката, изградена от култура и лайфстайл, които конкретният град предлага. Въпреки че изготвянето на подобна програма за един град е строго индивидуална, сумата от много такива програми показва каква връзка има общността с даденото населено място. Подкатегориите тук са:
• култура – брой качествени представления във всяко изкуство и културни събития, препоръчани от местни хора и туристи (TripAdvisor.com);
• нощен живот – брой нощни занимания, препоръчани от местни хора и посетители на града (TripAdvisor.com);
• хранене – брой качествени ресторанти и „кулинарни изживявания“, препоръчани от местни хора и посетители на града (TripAdvisor.com);
• пазаруване – брой „шопинг изживявания“, препоръчани от местни хора и посетители на града (TripAdvisor.com).
Промоция. Способността на един град да разказва история (и да помага на останалите да правят същото) зависи от това как той стимулира своите граждани и посетители да споделят изживяванията си в него. Броят и честотата на медийни публикации, онлайн статии и препоръки, базирани на конкретно място, влияят на нашето възприятие за градовете, без значение дали новините са добри или лоши. В днешно време жителите, бизнесите и посетителите промотират градовете много по-добре от техните маркетинг специалисти или търговските им камари. Ето подкатегориите:
• отбелязвания на място във Facebook – брой отбелязвания във Facebook (Facebook.com);
• Google търсения – брой търсения и брой резултати от търсенията (Google.com);
• TripAdvisor мнения – брой мнения за града в TripAdvisor (TripAdvisor.com);
• Instagram хаштагове – брой хаштагове на града в Instagram (Instagram.com);
• Google Trends – популярност в Google Trends в последните 12 месеца (Google.com).
Ето и как изглежда цялата класация за 2020 година:
1. Лондон, Великобритания;
2. Ню Йорк, САЩ;
3. Париж, Франция;
4. Токио, Япония;
5. Москва, Русия;
6. Дубай, Обединени арабски емирства (ОАЕ);
7. Сингапур, Република Сингапур;
8. Барселона, Испания;
9. Лос Анджелис, САЩ;
10. Рим, Италия;
11. Сан Франциско, САЩ;
12. Мадрид, Испания;
13. Чикаго, САЩ;
14. Абу Даби, ОАЕ;
15. Амстердам, Нидерландия;
16. Пекин, Китай;
17. Торонто, Канада;
18. Доха, Катар;
19. Хонконг; Китай;
20. Сан Диего, САЩ;
21. Бостън, САЩ;
22. Сидни, Австралия;
23. Лас Вегас, САЩ;
24. Маями, САЩ;
25. Сан Хосе, САЩ.