четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3648 прочитания

    Лондон е най-добрият град в света

    Класацията на Resonance Consultancy определя 25-те най-добри града за живеене, туризъм и бизнес в света
    13 януари 2020, 11:43 a+ a- a

    В тазгодишната класация на Resonance Consultancy отново №1 е Лондон. Градът е наречен „столица на столиците“ и въпреки цялата несигурност около Брекзит е на върха на класацията за трета поредна година.

    За класацията на Resonance Consultancy Bloomberg твърди, че е „най-обширното изследване от този вид; то показва градове, които са най-желани както за местните хора, така и за посетители и хора на бизнеса, а не просто оценява как се живее в тях или колко са подходящи за туризъм.“

    Класацията подрежда градове с жители над 1 млн. души и се изготвя по 22 показателя, организирани в 6 основни категории: място, продукт, хора, просперитет, програмиране и промоция.

    Място е най-многопластовата категория. Тук се оценява възприеманото качество на естествената и построената околна среда. От това колко често грее слънце, до безопасността по улиците. Ето и кои са подкатегориите:
        • време – среден брой слънчеви дни (National Climatic Data Center, Weatherbase);
        • безопасност – брой убийства (Office for National Statistics, Office for Regional Statistics, Office on Drugs and Crime, Eurostat);
        • квартали и забележителности – брой висококачествени квартали и забележителности, препоръчани от местни хора и посетители на града (TripAdvisor.com);
        • на открито – борй качествени паркове и дейности, които могат да се извършват на открито, препоръчани от местни хора и посетители на съответния град (TripAdvisor.com).

    Продукт е категорията, която изучава основните институции, инфраструктура и забавления в един град. Според Resonance Consultancy инфраструктурата и институциите на един град определят неговото качество и репутацията на тези „продукти“. Скъпи и трудни за създаване и поддържане, изключителните и разпознаваеми продукти често могат да бъдат намерени само в големи, космополитни градове, отбелязват от компанията. Подкатегориите тук са:
        • Свързаност на летищата – брой директни полети, обслужени от летищата на града (Google Flights);
        • атракциони – брой качествени забавления, препоръчани от местни хора и посетители на града  (TripAdvisor.com);
        • музеи – брой качествени музеи и места за изкуство, препоръчани от местни хора и посетители (TripAdvisor.com);
        • класация на университетите – подреждане на най-добрите местни университети (U.S. News & World Report, Best Global Universities);
        • конгресен център – размерът на най-големия конгресен център (Official Convention Center Website).

    Хората често са най-ценният капитал на един град. Колкото по-разнообразно е населението, толкова повече генерира глобални идеи на локално ниво. За да оценят силата на човешкия капитал, от компанията разглеждат разнообразието на населението – нещо, което доказано има огромно значение, когато става дума за привличане на таланти. Подкатегориите тук са:
        • разнообразие – процент жители, родени в чужбина (Office for National Statistics, Office for Regional Statistics, Eurostat, The World Bank – United Nations Population Division);
        • образователна степен – процент от населението с бакалавърска или по-висока образователна степен (Office for National Statistics, Office for Regional Statistics, Eurostat, The World Bank – UNESCO Institute for Statistics).

    Просперитет. Икономически подсигурени граждани с добри възнаграждения обуславят едно добро гражданско общество и среда за иновации, казват от компанията. Обикновено разбиранията за добруване и просперитет се оформят от статистиката за доходите на гражданите, стандарт на живот и присъствието или отсъствието на големи, разпознаваеми корпорации и това се прави въпреки факта, че стартъпите и иновациите все повече обуславят развитието и икономическия растеж на градовете. Подкатегориите тук са:
        • Global 500 – брой централи на корпорации от списъка Global 500 (Fortune.com);
        • БВП на човек от населението – брутен вътрешен продукт на човек от населението в американски долари (McKinsey Urban World).

    Програмиране. Категорията измерва основните стълбове за едно забележително преживяване като посетител на града: храна, шоу програми, пазаруване, нощен живот. Тук се набляга на мозайката, изградена от култура и лайфстайл, които конкретният град предлага. Въпреки че изготвянето на подобна програма за един град е строго индивидуална, сумата от много такива програми показва каква връзка има общността с даденото населено място. Подкатегориите тук са:
        • култура – брой качествени представления във всяко изкуство и културни събития, препоръчани от местни хора и туристи (TripAdvisor.com);
        • нощен живот – брой нощни занимания, препоръчани от местни хора и посетители на града (TripAdvisor.com);
        • хранене – брой качествени ресторанти и „кулинарни изживявания“, препоръчани от местни хора и посетители на града (TripAdvisor.com);
        • пазаруване – брой „шопинг изживявания“, препоръчани от местни хора и посетители на града (TripAdvisor.com).

    Промоция. Способността на един град да разказва история (и да помага на останалите да правят същото) зависи от това как той стимулира своите граждани и посетители да споделят изживяванията си в него. Броят и честотата на медийни публикации, онлайн статии и препоръки, базирани на конкретно място, влияят на нашето възприятие за градовете, без значение дали новините са добри или лоши. В днешно време жителите, бизнесите и посетителите промотират градовете много по-добре от техните маркетинг специалисти или търговските им камари. Ето подкатегориите:
        • отбелязвания на място във Facebook – брой отбелязвания във Facebook (Facebook.com);
        • Google търсения – брой търсения и брой резултати от търсенията (Google.com);
        • TripAdvisor мнения – брой мнения за града в TripAdvisor (TripAdvisor.com);
        • Instagram хаштагове – брой хаштагове на града в Instagram (Instagram.com);
        • Google Trends – популярност в Google Trends в последните 12 месеца (Google.com).

    Ето и как изглежда цялата класация за 2020 година:
        1. Лондон, Великобритания;
        2. Ню Йорк, САЩ;
        3. Париж, Франция;
        4. Токио, Япония;
        5. Москва, Русия;
        6. Дубай, Обединени арабски емирства (ОАЕ);
        7. Сингапур, Република Сингапур;
        8. Барселона, Испания;
        9. Лос Анджелис, САЩ;
        10. Рим, Италия;
        11. Сан Франциско, САЩ;
        12. Мадрид, Испания; 
        13. Чикаго, САЩ;
        14. Абу Даби, ОАЕ; 
        15. Амстердам, Нидерландия;
        16. Пекин, Китай;
        17. Торонто, Канада;
        18. Доха, Катар;
        19. Хонконг; Китай;
        20. Сан Диего, САЩ;
        21. Бостън, САЩ;
        22. Сидни, Австралия;
        23. Лас Вегас, САЩ;
        24. Маями, САЩ;
        25. Сан Хосе, САЩ.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    България е 1-ва в Европа по брой заети жени в технологичния сектор
    36% са момичетата в училищата с професионални направления „Компютърни науки“, „Приложна информатика“ или в профил „Софтуерни и хардуерни науки“
    преди 16 часа
    IWG добави 867 нови локации в световен мащаб през 2023 г.
    Тенденцията бизнесът да се насочва към хибридни работни решения набира скорост, като IWG договаря почти двойно повече локации в сравнение с 2022 г.
    преди 16 часа
    ЕП прие директивата относно работата през платформа
    За първи път се въвежда регулация за използването на алгоритми на работното място
    преди 16 часа
    ЕС с нови правила за големите фирми
    Дружествата ще трябва да следят дали стоките им не идват от места с използване на детски труд и замърсяващи природата
    преди 18 часа
    преди 21 часа