събота, 27 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3252 прочитания

    Google показа как се отразява извънредното положение върху поведението на хората по света

    С една трета по-малко са посещенията в парковете и пътуванията до работните места в България
    03 април 2020, 13:42 a+ a- a

    Alphabet Inc, която притежава Google, разпространи графики с информация за местоположението на потребители, които разкриват до каква степен мерките за карантина са ефективни. Информацията бе събрана от милиарди потребители, използващи смартфони с операционната система на Google. Информацията е анонимна, но помага на местните власти да установят до каква степен обществото спазва ограниченията за напускане на дома.

    Данните обхващат 131 страни от цял свят, съпоставяйки данни за пътната обстановка от 16 февруари до 29 март 2020 и натовареността на трасета до супермаркети, паркове, жп гари и автобусни спирки, както и офиси.

    Google разпространи данните с цел да подсигури обществото, че не разкрива лични данни, докато помага на властите да наблюдават обстановката.

    В Италия и Испания, които бяха най-засегнати от пандемията, посещението на търговски обекти, ресторанти и кина е спаднало с 94%. Във Великобритания, Франция и Филипините бе наблюдаван спад от 80%, а в Индия тази цифра е 77%. В САЩ и Австралия се наблюдава по-малък спад (50%) в посещението на подобни обекти за развлечение. В страни като Япония и Швеция, където местните власти не са наложили мерки за карантина се наблюдава едва една четвърт спад в посещението на ресторанти, търговски обекти и кина. В Южна Корея, която намали обхвата на пандемията с тестване и преследване на тези, които са имали контакт със заразени, спадът в посещението на развлекателни обекти е едва 19%.

    Данните разкриват нови предизвикателства за властите. Въпреки че мерките за карантина ограничават напускането на дома и струпването на хора, в Сингапур и Великобритания се наблюдава ръст в групите от хора в супермаркетите. В Сан Франциско и Калифорния е нараснал броят на хора, посещаващи паркове и градинки.

    Анализът използва „обобщени, анонимизирани“ данни от потребители, които са активирали своята история на местоположенията, уточняват от Google.

    Вижте какво сочат данните за България:

    Две трети (66%) по-малко са посещенията в ресторанти, кафенета, молове, музеи, театри и места за развлечение.

    Над една трета (36%) по-малко са посещения на пазари, дрогерии и аптеки.

    С една трета (32%) по-малко са посещенията в парковете и градинките.

    Значително (58%) са намалели и пътуванията на хората с метро, влак и автобуси.

    Близо една трета (29%) по-малко са пътуванията до работното място.

    В В анализа има данни и за големите градове и области в България. Можете да ги видите тук.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 13 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 13 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 14 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 14 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 16 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години