С една трета по-малко са посещенията в парковете и пътуванията до работните места в България
Alphabet Inc, която притежава Google, разпространи графики с информация за местоположението на потребители, които разкриват до каква степен мерките за карантина са ефективни. Информацията бе събрана от милиарди потребители, използващи смартфони с операционната система на Google. Информацията е анонимна, но помага на местните власти да установят до каква степен обществото спазва ограниченията за напускане на дома.
Данните обхващат 131 страни от цял свят, съпоставяйки данни за пътната обстановка от 16 февруари до 29 март 2020 и натовареността на трасета до супермаркети, паркове, жп гари и автобусни спирки, както и офиси.
Google разпространи данните с цел да подсигури обществото, че не разкрива лични данни, докато помага на властите да наблюдават обстановката.
В Италия и Испания, които бяха най-засегнати от пандемията, посещението на търговски обекти, ресторанти и кина е спаднало с 94%. Във Великобритания, Франция и Филипините бе наблюдаван спад от 80%, а в Индия тази цифра е 77%. В САЩ и Австралия се наблюдава по-малък спад (50%) в посещението на подобни обекти за развлечение. В страни като Япония и Швеция, където местните власти не са наложили мерки за карантина се наблюдава едва една четвърт спад в посещението на ресторанти, търговски обекти и кина. В Южна Корея, която намали обхвата на пандемията с тестване и преследване на тези, които са имали контакт със заразени, спадът в посещението на развлекателни обекти е едва 19%.
Данните разкриват нови предизвикателства за властите. Въпреки че мерките за карантина ограничават напускането на дома и струпването на хора, в Сингапур и Великобритания се наблюдава ръст в групите от хора в супермаркетите. В Сан Франциско и Калифорния е нараснал броят на хора, посещаващи паркове и градинки.
Анализът използва „обобщени, анонимизирани“ данни от потребители, които са активирали своята история на местоположенията, уточняват от Google.
Вижте какво сочат данните за България:
Две трети (66%) по-малко са посещенията в ресторанти, кафенета, молове, музеи, театри и места за развлечение.
Над една трета (36%) по-малко са посещения на пазари, дрогерии и аптеки.
С една трета (32%) по-малко са посещенията в парковете и градинките.
Значително (58%) са намалели и пътуванията на хората с метро, влак и автобуси.
Близо една трета (29%) по-малко са пътуванията до работното място.
В В анализа има данни и за големите градове и области в България. Можете да ги видите тук.