Apple е най-скъпата марка в света. За първи път „Ябълката” оглави класацията Best Global Brands на Interbrand, съобщава New York Times (NYT). Така технологичната компания измести дългогодишния лидер – Coca-Cola, който вече заема трето място.
Стойността на бранда Apple се е повишила с 28% за година и вече се оценява на 98.3 млрд. долара. Марката Coca-Cola отчита ръст от едва 2% до 79.2 млрд. долара.
Пет от десетте най-скъпи марки в класацията са на технологични компании – Apple, Google, Microsoft, Samsung и Intel.
IBM, която заема четвърта позиция, е оценена като марка, предлагаща бизнес услуги, уточнява NYT.
Марката Facebook, която присъства за втора година в класацията, се изкачва до 52-ро от 69-то място миналата година.
Вижте още кой попада в Топ 10 на най-скъпите марки: