сряда, 01 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1891 прочитания

    GfK отчита положителни икономически тенденции у нас

    Изследване на компанията показва подобряване на потребителския климат в Европа в края на 2015
    24 март 2016, 15:13 a+ a- a

    През третото тримесечие на 2015 икономиката в България продължава да се представя положително. Това показва проучване на GfK на потребителския климат в Европа. Изследването е проведено във всички страни от Европейския съюз от името на Европейската комисия.

    През третото тримесечие брутният вътрешен продукт се увеличи с 3% в сравнение със същото тримесечие на предходната година. Въпреки че в края на 2015 икономическите очаквания са в отрицателния диапазон (-6,9 пункта), тенденцията през последната година е положителна и отбелязва ръст от почти 18 пункта спрямо декември 2014.

    Очакванията за приходите също показват положителна тенденция. В края на годината съответният показател е 3,9 пункта, което е увеличение с 4,6 пункта в сравнение със септември. Положителната тенденция е особено видима, като се отчете, че през декември 2014 показателят е бил минус 20,8 пункта.

    От друга страна българите показват само непостоянни намерения за покупка. От GfK коментират, че доходите на много българи все още са достатъчни само за покриване на основните ежедневни нужди, като скъпи покупки все още са слабо достъпни за повечето потребители.

    През четвъртото тримесечие на 2015 положителните икономически данни в цяла Европа стават по-значими. Икономическите резултати се подобряват значително в почти всички страни, в които се провежда проучването.

    От септември до декември 2015 индексът на потребителския климат за Европейския съюз се увеличава с 1,9 пункта до 12,2 пункта,показват данните от изследването.

    Благодарение на ниските цени на суровия петрол и енергията, както и незначителната инфлация, потребителите имат повече пари, които да харчат за други неща. Освен това, през изминалата година безработицата се понижава в почти всички страни, което означава, че повече хора имат работа и по-малко се притесняват от това да загубят работата си.

    Тези положителни тенденции се отразяват във все по-оптимистичните икономически очаквания и очаквания за доходите на европейците. Въпреки това, в страните, в които по-силно се усеща кризата, тези положителни влияния все още не са достатъчни, за да променят настроението на потребителите, за да правят покупки. В действителност, домакинствата в тези страни все още едва разполагат с достатъчно пари за покриване на ежедневните си нужди, отчитат от GfK.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    Изследователски институт по иновативна медицина ще бъде открит в МУ-София
    Ще се провеждат проучвания на злокачествени тумори и изследвания, свързани с усложненията от Ковид-19
    преди 1 ден
    преди 1 ден
    ЕК започна разследване срещу Meta
    Производството е по новия закон за цифровите услуги
    преди 1 ден
    Wizz Air с нов маршрут: Ще лети от София до Хераклион
    Полетите ще са два пъти седмично
    преди 1 ден
    3 студентски стартъпа печелят по 10 000 долара финансиране
    Вижте кои отбори спечелиха петия сезон на акселератора Elevate на Американския университет в България
    преди 1 ден
    Откриват Ритейл парк Видин Плаза
    Инвеститор е „Дунония“, ще бъдат разкрити нови над 80 работни места