понеделник, 12 ноември 2018  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1470 прочитания

    3.9 трлн. евро е добавената стойност на МСП в Европа

    90 млн. души са работили в малки и средни фирми на Стария континент, сочи проучване на "Майкрософт"
    04 април 2017, 10:01 a+ a- a

    Ново проучване на "Майкрософт" сочи, че малките и средни предприятия (МСП) имат основен принос за развитието на европейската икономика, като техният брой е почти 99% от всички компании в Европа и има добавена стойност от почти 3.9 трилиона евро на годишна база.

    МСП осигуряват и огромна част от заетостта в Европа – за 2015 почти 90 милиона души са работили в подобен тип бизнес организации, което е две трети от работната сила.

    Проучването на  "Майкрософт" и Hult International Business School обхваща почти 13 000 малки и средни предприятия в 19 държави. 

    Според резултатите от изследването паричните приходи не са основен фокус за МСП. За по-голямата част от тях бизнес растежът се измерва в нови продукти и услуги, които разработват, както и в положителните отношения с клиенти, бизнес партньори и служители. Около 40% от организациите, взели участие в проучването, измерват успеха си спрямо брой нови клиенти, а една четвърт се фокусира основно върху разработката на нови продукти. Други 25% от организациите измерват растежа си спрямо развитието на служителите си.

    Проучването сочи, че МСП са настроени оптимистично към новите технологии и възможностите, които им предоставят. 78% от участвалите в изследването смятат, че технологиите могат да им спестят ценно време, а 72% са на мнение, че те биха им помогнали да постигнат по-голяма гъвкавост на бизнес процесите си. Половината от анкетираните вярват, че технологиите ще им помогнат да оптимизират времеемки процеси като обслужване на клиенти, счетоводство и проверка на складова наличност, както и анализ на бизнес и пазарни данни.

    Въпреки това, само 41% от организациите споделят, че са инвестирали достатъчно в имплементиране на нови технологии, докато повече от една трета (37%) твърдят, че са инвестирали прекалено малко. Същевременно, 69% от МСП се стремят към предоставяне на качествено обслужване на клиентите си, но все още използват нискотехнологични методи за взаимодействие в тях. 26% от организациите разчитат на комуникация „лице в лице“, докато 21% все още използват телефонни обаждания като основен канал за общуване с клиенти.

    Изводите от изследването сочат, че внедряването на подходящи технологии и решения е от ключово значение за оптимизиране на бизнес процесите и постигане на растеж за МСП.

    „В продължение на десетилетия внедряването на нови технологии изискваше огромни първоначални инвестиции и разход по поддръжка, което ги правеше достъпни само за големите корпорации. Благодарение на напредъка на облачните технологии, изграждането на подходяща технологична инфраструктура е достъпно и за малки и средни по размер компании. Това е от огромно значение за развитието на икономиката. В "Майкрософт" не сме сами в това начинание, тъй като с нашата мрежа от 180 000 партньори полагаме колективни усилия за създаване на повече стойностни и достъпни решения за МСП от всички сектори,“ коментира Калин Димчев, изпълнителен директор на "Майкрософт" за България, Македония и Косово.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 7 часа
    СофтБанк пуска на борсата мобилното си подразделение
    Очаква се пазарната оценка на дружеството да достигне 21 млрд. щ.д.
    преди 7 часа
    Агенцията по заетостта ще обучава кадри за нуждите на туристическия бранш
    Предвижда се ускоряване на процедурите за регистриране на работници от трети страни за сезонна заетост
    преди 10 часа
    Райфайзенбанк: Ипотечното кредитиране бележи ръст
    Вижте какви са средната сума и срок за погасяване на ипотечните заеми в България
    преди 14 часа
    Петима от дуалните ученици на Kaufland започнаха работа в компанията
    След три години обучение те вече са в 11-и клас и работният им процес в компанията може да започне