неделя, 17 февруари 2019  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1552 прочитания

    3.9 трлн. евро е добавената стойност на МСП в Европа

    90 млн. души са работили в малки и средни фирми на Стария континент, сочи проучване на "Майкрософт"
    04 април 2017, 10:01 a+ a- a

    Ново проучване на "Майкрософт" сочи, че малките и средни предприятия (МСП) имат основен принос за развитието на европейската икономика, като техният брой е почти 99% от всички компании в Европа и има добавена стойност от почти 3.9 трилиона евро на годишна база.

    МСП осигуряват и огромна част от заетостта в Европа – за 2015 почти 90 милиона души са работили в подобен тип бизнес организации, което е две трети от работната сила.

    Проучването на  "Майкрософт" и Hult International Business School обхваща почти 13 000 малки и средни предприятия в 19 държави. 

    Според резултатите от изследването паричните приходи не са основен фокус за МСП. За по-голямата част от тях бизнес растежът се измерва в нови продукти и услуги, които разработват, както и в положителните отношения с клиенти, бизнес партньори и служители. Около 40% от организациите, взели участие в проучването, измерват успеха си спрямо брой нови клиенти, а една четвърт се фокусира основно върху разработката на нови продукти. Други 25% от организациите измерват растежа си спрямо развитието на служителите си.

    Проучването сочи, че МСП са настроени оптимистично към новите технологии и възможностите, които им предоставят. 78% от участвалите в изследването смятат, че технологиите могат да им спестят ценно време, а 72% са на мнение, че те биха им помогнали да постигнат по-голяма гъвкавост на бизнес процесите си. Половината от анкетираните вярват, че технологиите ще им помогнат да оптимизират времеемки процеси като обслужване на клиенти, счетоводство и проверка на складова наличност, както и анализ на бизнес и пазарни данни.

    Въпреки това, само 41% от организациите споделят, че са инвестирали достатъчно в имплементиране на нови технологии, докато повече от една трета (37%) твърдят, че са инвестирали прекалено малко. Същевременно, 69% от МСП се стремят към предоставяне на качествено обслужване на клиентите си, но все още използват нискотехнологични методи за взаимодействие в тях. 26% от организациите разчитат на комуникация „лице в лице“, докато 21% все още използват телефонни обаждания като основен канал за общуване с клиенти.

    Изводите от изследването сочат, че внедряването на подходящи технологии и решения е от ключово значение за оптимизиране на бизнес процесите и постигане на растеж за МСП.

    „В продължение на десетилетия внедряването на нови технологии изискваше огромни първоначални инвестиции и разход по поддръжка, което ги правеше достъпни само за големите корпорации. Благодарение на напредъка на облачните технологии, изграждането на подходяща технологична инфраструктура е достъпно и за малки и средни по размер компании. Това е от огромно значение за развитието на икономиката. В "Майкрософт" не сме сами в това начинание, тъй като с нашата мрежа от 180 000 партньори полагаме колективни усилия за създаване на повече стойностни и достъпни решения за МСП от всички сектори,“ коментира Калин Димчев, изпълнителен директор на "Майкрософт" за България, Македония и Косово.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    15 февруари 2019, 17:02
    Дуалното обучение у нас ще бъде подпомогнато с 14 млн. лева европейски средства
    През 2019 за първи път средната брутна учителска работна заплата изпреварва средната за страната
    15 февруари 2019, 15:14
    Нови правила намаляват бюрокрацията за работещите в друга страна от ЕС
    Ще отпадне необходимостта от заверка при представянето на официални документи
    15 февруари 2019, 13:57
    15 февруари 2019, 13:19
    Предсрочни избори в Испания на 28 април
    Това ще бъдат третите за последните четири години избори в страната