петък, 21 септември 2018  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    7399 прочитания

    БНП Париба Лични Финанси се преструктурира като банка

    За плановете на дружеството вижте какво сподели неговият изпълнителен директор Бруно Льору пред Economy.bg
    10 януари 2018, 15:53 a+ a- a

    Специализираната финансова институция „БНП Париба Лични Финанси България“ се преструктурира в клон на френската банка със същото име. За разлика от банката BNP Paribas, която обслужва корпоративни и институционални клиенти, БНП Париба Лични Финанси е с фокус към крайните потребители. Към момента тече процес на регистрация в БНБ, който се очаква да приключи до началото на февруари. Какви са плановете за развитие на дружеството, попитахме изпълнителния директор на подразделенията на компанията в България и Румъния - Бруно Льору. Вижте какво сподели той пред екипа на Economy.bg:

    Г-н Льору, БНП Париба Лични финанси е на пазара в България от малко над 10 години. Защо решихте да се регистрирате като банка точно сега?
    Тъй като имаме дългосрочна визия за развитието си в България, мислим, че трансформирането ни в банка като тип корпоративна организация в най-голяма степен отговаря на нашата дейност тук. Във Франция, където се намира нашата компания майка, както и в много други държави, също оперираме в качеството си на банка. Време е и  в България да въведем същата организационна структура.

    „БНП Париба Лични Финанси“ влиза в България в сегмента на небанковото потребителско кредитиране в края на 2007 г., след придобиване на дружеството „Джет файненс“. У нас компанията оперира с портфолио от специализирани потребителски кредити с максимален размер 70 000 лв., включително потребителски кредити за покупка на стоки на изплащане, автокредитите „Нова” и „3+”, продукт за консолидиране на задълженията, застраховки, кредитни карти с лимит до 10 000 лв. и др. Дружеството има над 1 500 000 клиенти и предлага услугите си в 3 000 обекта, в това число и собствена клонова мрежа от 45 търговски офиси в цялата страна.

    Това решение в отговор на пазарните условия в България ли идва, или е част от стратегията на компанията за Централна и Източна Европа?
    Част е от стратегията ни за Европа. Нека вземем за пример Източна Европа. Във всички страни от региона, в които сме представени – Чехия, Словакия, Унгария и Румъния, вече оперираме като банкова структура или сме в процес на трансформиране в такава. Но в крайна сметка този ход означава, че преминавайки от специализираната финансова институция с фокус лични финанси в банка, е също доказателство за нашето намерение да се развиваме по един устойчив начин.

    Кога ще завърши процедурата?
    Ще бъде направена през следващите няколко дни. Към 1 февруари ще станем официално банка в България.

    Казвате, че тази структура отговаря най-добре на дейностите, които искате да извършвате. Какви услуги ще добавите към портфолиото си?
    Ще продължим да извършваме дейностите, с които сме популярни на българския пазар, и занапред. Предлагаме услуги в сферата на личните финанси чрез точките за продажби, чрез финансиране на покупки онлайн, кредитни карти,  обновяване на дома и благодарение на BNP Paribas – спестовни сметки. За в бъдеще, в средносрочен план искаме да предложим и други услуги, например за разплащания, картови продукти и др.

    Какви са плановете за бъдещо развитие на БНП Париба Лични Финанси? Вижте какво сподели изпълнителният директор на дружеството Бруно Льору пред Economy.bg

    По Ваши думи новата банка ще бъде сред 10-те най-ключови играчи на пазара, но няма да попадне в челната петица. Това с какъв пазарен дял кореспондира и какви цели си поставяте?
    Всъщност ние не правим прогнози в тази насока. Това, към което се стремим, е устойчив растеж на българския пазар. Да бъдеш един от първите 10 е постижение, но нямаме амбиция да бъдем в челната петица. За нас е много по-важно да имаме връзка с нашите клиенти и партньори, така че да бъдем тук в дългосрочен план по начин, който да е взаимно изгоден.

    Как мислите, че банките трябва да се променят, за да останат конкурентоспособни?
    Банките трябва да вземат под внимание, че потребителите имат специфични нужди и ценности. В наши дни техните потребности и изисквания се променят. Трябва да бъдете близо до потребителите. Те искат устойчив продукт, обръщат внимание на околната среда и искат дългосрочна перспектива. Така че финансовата грамотност и устойчивият продукт са много важни аспекти от гледна точка на потребителските нужди. Развитието на дигиталните канали е важно, но не бива да забравяме, че комуникацията на живо също е важна. Трябва да развием дигиталните канали, като адаптираме своите продукти, имайки предвид, че връзката с клиента е най-важна.

    Как трябва да се променят банките, за да останат конкурентоспособни за в бъдеще? Вижте какво сподели изпълнителният директор на БНП Париба Лични Финанси Бруно Льору пред Economy.bg

    Мислите ли, че развитието на дигиталното банкиране и новите технологии ще доведат до постепенното изчезване на традиционните банкови клонове?
    Няма да изчезнат, но ще се променят. Към момента имаме 45 клона в страната. Нямаме за цел да ги затворим, нито да удвоим техния брой, а по-скоро да ги трансформираме, така че по-добре да интегрират възможностите на дигиталната среда и по някакъв начин да образоват потребителите относно тези възможности. В наши дни някои представители на младото поколение са вече свикнали с тях. Да кажем, че при тях този процес на обучение става автоматично, но не при всички е такъв случаят. С някои хора все още имаме нужда от комуникация лице в лице, а дигиталните услуги се явяват допълнение. Ролята на банките ще бъде не само да предоставят услуги, но и да образоват, да подкрепят, да бъдат една различна среда за обмяна на идеи с потребителите.

    Регистрирането като банка ще окаже ли някакъв ефект върху служителите ви в страната?
    Имаме 1000 служители в България. Амбицията ни е да се развиваме устойчиво и към днешна дата това организационно решение няма да се отрази на служителите ни.

    Вижте какво сподели изпълнителният директор на БНП Париба Лични Финанси Бруно Льору за криптовалутите пред Economy.bg

    Каква е позицията Ви по отношение на криптовалутите?
    Криптовалутите са продукт, който не предлагаме на клиентите си. Към днешна дата в тях има елемент на ирационалност. Отчасти са интересни благодарение на защитата, която предоставят.  Но във вида, в който съществува, този продукт е в известна степен неустойчив.

    Защо?
    Продуктът не е регулиран. Второ, продуктът е изключително волатилен. Не бих го промотирал пред клиентите си. Считаме, че този продукт е рисков и не допринася ефективно за развитието на държавите поради липсата на регулации.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 часа
    Ocado Technology отвори нов софтуерен център в София
    Плановете са да се утрои екипът от софтуерни специалисти
    преди 5 часа
    130 млн. евро. са немските инвестиции у нас за първото полугодие
    Германската икономика създава повече от 50 000 работни места в България
    преди 5 часа
    Подготвяме кампания за привличане на туристи от Китай
    Официалният туристически портал на България ще бъде достъпен и на китайски език
    преди 7 часа
    Световна банка: Отпадъците в световен мащаб може да се увеличат със 70%
    До 2050 населението в България ще намалее с близо 2 милиона, но човек ще генерира 40% повече боклук, прогнозира организацията