вторник, 21 май 2019  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    784 прочитания

    Над 200 световни ИТ марки се конкурират в България

    На пазара у нас оперират 23 дистрибутори и над 1700 ИТ компании, които генерират продажби за над 400 милиона евро, сочи анализ на CBN Pannoff, Stoytcheff & Co.
    17 април 2019, 17:47 a+ a- a

    Над 200 световни ИТ марки са в конкуренция за клиенти на пазара у нас, сочи нов доклад на анализаторската агенция CBN Pannoff, Stoytcheff & Co. Според данните в България пряко или косвено оперират 23 дистрибутори и над 1700 ИТ компании, които генерират продажби за над 400 милиона евро.

    От смартфони до преносими компютри и таблети, от процесори, дискове, видеокарти, кутии до сървъри, десктопи, токозахранващи устройства и мрежови продукти. Всеки бизнес или частен клиент се интересува кои са най-продаваните марки на почти изостваения откъм изследвания пазар в страната за да се ориентира в нелекия избор за успешна инвестиция в хардуер и софтуер.

    Според анализа Acer, ASRock, Asus, Brother, Canon, Cooler Master, Dahua, Dell, Eaton, Eset, HP, Intel, Kingston, Lenovo, Microsoft, Samsung, Seagate, TP-Link и WD, са най-продаваните световни ИТ марки от дилърите. Тези марки заемат първите места в 23 основни продуктови линии, дистрибутирани на българския пазар, показват резултатите от независимото годишно пазарно изследване на CBN.

    В сравнение с изследването на агенцията от преди 10 години, от 37 дистрибуторски компании през 2008 през миналата са останали едва 23. 14 са фалирали или са напуснали този пазар.

    Девет търговци на едро подобряват позиции според оценката на дилърите, осем отстъпват надолу. 

    На къде върви бизнеса?

    Топ-5 (от общо 14) продуктови линии по значение за ИТ бизнеса остават все още десктоп и сървърните системи, мобилните компютри и таблетите, компонентния бизнес, принтерната периферия и за първи път влизат и облачни продукти.

    Най-голям ръст в продажбите за 2019/18 ИТ професионалистите очакват именно в облачните продукти и софтуера за защита, следвани от продажбите на компоненти.

    И обратно на прогнозите - дела на сивия сектор расте, а продажбите през Интернет магазините на българските търговци на дребно относително намаляват. B2B продажбите на хардуер и системен софтуер и през 2018 година остават доминиращи в страната.

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 часа
    „Белла България“ придоби унгарската Marathon Foods
    Стойността на сделката е 12 млн. лв.
    преди 11 часа
    Google ограничава бизнеса си с Huawei
    Вижте официалните становища на двете компании
    преди 13 часа
    „Костал“ окрива 1 000 нови работни места в завода си в Пазардижик
    Германският производител на автокомпоненти откри 13 000 кв. м. нови производствени площи
    преди 16 часа