понеделник, 16 септември 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    933 прочитания

    Кофас: БВП забавя своя ръст

    Увеличаването на американските тарифи спрямо Китай ще засегне Германия, посочват от компанията за управление на риска
    23 май 2019, 12:35 a+ a- a

    Този месец Съединените щати вдигнаха тарифи върху вноса от Китай на стойност 200 млрд. долара. Американският президент Доналд Тръмп също така заплаши, че скоро може да има още промени, отбелязват от Кофас. Според експерти от компанията за управление на риска промени вече се случват на световно ниво.

    Като пример те посочват износа на Южна Корея, който е спаднал за последните седем месеца. Освен това, според Холандското бюро за анализ на икономическата политика (CPB), обемът на световната търговия е намалял с 1,1% през първото тримесечие на годината. Анализаторите на Кофас очакват световната търговия да спадне с -0.7% (средно годишно) тази година, въпреки очакваното възстановяване от второто до четвъртото тримесечие на 2019 г. (+0.2 до 0.3% за тримесечието).

    Съществуват множество причини за тези разочароващи за търговията данни. Пример за това е търговският протекционизъм, който непрекъснато нараства в много страни от 2009 г. насам. Според Global Trade Alert, през 2017 г. 73% от износа на страните от Г-20 са били изправени пред ограничителни търговски политики. По-слабият растеж на световния БВП също е един от тези фактори. Кофас очаква световният БВП да нарасне с 2,9% през тази година, което е с 0,3 пункта по-малко в сравнение с 2018 г. Това ще бъде най-ниското ниво, наблюдавано от 2016 г. насам. Това се отразява негативно на някои сектори като автомобилостроене, строителство, химикали, които са изложени на по-голям риск в този ранен етап на фазата на забавяне.

    Ситуацията след всички тези събития - в Китай се очаква мерките на САЩ да струват около 0,8% от БВП, но частично се компенсират от по-експанзивни фискални и парични политики. По-високите американски тарифи имат пряко въздействие върху Китай, но и косвено за нейните доставчици. С други думи, германските износители ще бъдат засегнати от американските тарифи за Китай, тъй като Германия е нейният водещ доставчик на авточасти.

    Според проучване на Кофас, увеличаването на американските тарифи с 1% за дадена страна води до 0,6% намаление на износа на добавена стойност на страна - партньор на държавата към която са насочени митата. Това непряко въздействие е особено голямо за сегменти като транспорта (включително автомобилния сектор), машините и оборудването и електрониката. В Съединените щати общата годишна загуба в резултат на решенията от 2018 г. е незначителна (0,04% от БВП). Новите тарифи малко вероятно ще променят ситуацията им, тъй като стоките, засегнати от увеличението на цените на вноса от Китай, представляват едва 1% от БВП.

    Прогнозата на Кофас не предполага значителни допълнителни протекционистични мерки, но има висок риск за последващи тарифи от около 300 милиарда щатски долара внос от Китай. „Другата търговска война“, или с други думи възможните по-високи американски тарифи за автомобилния внос от ЕС, остава като нерешен въпрос. Очаква се САЩ да обявят решението си този месец, но крайният срок може да бъде отложен.

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    Средно 4-5 хил. лв. бруто получава един ИТ специалист в България
    Вижте какви са средните заплати в страната по данни на Adecco България
    преди 3 часа
    „Биовет“ открива 200 работни места в новия си завод в Пещера
    Общата инвестиция възлиза на 150 милиона евро
    преди 4 часа
    преди 5 часа
    FlixBus планира първите автобуси с горивни клетки за пътувания на дълги разстояния в Европа
    Компанията ще работи съвместно с базираното в Германия технологично дружество Freudenberg Sealing Technologies