Автомобилната индустрия е изправена пред по-тежки условия, отколкото по време на кризата 2008-2009, смятат някои експерти
След леко покачване през май, регистрациите на нови автомобили в ЕС са се понижили със 7.9% до малко над 1.49 млн., сочат данни на Асоциацията на европейските автомобилопроизводители. Според браншовата организация спадът се дължи на по-малкото работни дни през юни.
Във Франция и Испания спадът е с над 8%, но понижение се отчита и в останалите европейски държави. Единствено Германия отчита леко покачване на броя регистрации. Най-слаби са продажбите на Nissan (27% по-малко продажби) и Volvo (22% по-малко продажби).
За първите 6 месеца на 2019 търсенето на нови автомобили се е свило с 3%, в сравнение със същия период 2018.
Немският Център за автомобилни проучвания предупреди през май, че световното търсене за нови автомобили може да се свие с над 5% през 2019 и че индустрията е изправена пред по-тежки условия, отколкото по време на кризата 2008-2009.